Neler Hakkında Yazıyorum?

27 Nisan 2020 Pazartesi

Better Days - Film

Merhabalar.
Bugün meydan okumayı yazmadan bu filmi anlatmak istiyorum. Dün izledim ve belki de en sevdiğim filmler arasına girecek bir film oldu. Bunda en büyük pay yönetmenin (Kwok Cheung Tsang). Sahneler öyle güzeldi ki anlatamam Sanki filmin içinde gibi hissettim her anda. Diğer filmlerini de araştırıp izlemeyi çok istiyorum. Diğer bir nedeni ise baş rol oyuncuları. Hele ki Jackson Yee. Size bu adam 2000'li desem ne yaparsınız? Bence kendisi geleceği Tony Leung'u. Adeta yaşadı tüm film boyunca. Kadın baş rol de, Zhou Doungyu, aynı şekilde muhteşemdi. 92'li olmasına rağmen nasıl böyle çocuksu görünüyor hala anlamasam da minyonluk hep avantaj galiba. :)
Hadi şimdi konusundan bahsedelim. Chen Nian, üniversite sınavına hazırlanan bir öğrencidir. Annesi cilt maskesi işine girmiş ama ürün kötü çıkınca alacaklılardan kaçmak için onu bırakıp saklanarak yaşamaya başlamıştır.
Tek başına okul ve ev arasında bir hayat sürerken bir öğrencinin kendini okulda intihar etmesi ile işler değişir. Herkes ölen kızın fotoğrafını çekmeye çalışırken Chen Nian gidip kızın cesedinin üzerini örter. Ölen kız okulda bir grubun zorbalığına uğruyordur ve artık son raddeye gelip intihar etmiştir. Bu sefer o öğrenciler Chen Nian'ı hedef seçerler. Annesinin durumu da okulda duyulunca şiddet görmekten kurtulamaz. Bir gece eve dönerken sokak serserilerinin birini dövdüklerini görür. Polise haber vermek ister ancak fark edilince serseriler onu da yakalar ve dövülen çocuğu öpmesini yoksa çocuğu öldüreceklerini söylerler. Chen Nian çocuğu öper ve serseriler ikisini bırakıp giderler. Bu çocuk da Xiao Bei'dir. Daha sonra Chen Nian'ın karşısına çıkıp o geceki çocukların ondan çaldıkları parayı geri ödemek ister. Ayrıca arbedede kırılan telefonu tamir ettirmeyi teklif eder.



İkili bu şekilde tanışmış olurlar. Zamanla okuldakilerin davranışları sertleşmeye başlar. Bu yüzden Chen Nian, Xiao Bei'den onu korumasını ister. Böylece ikilinin hayatları birleşmiş olur. Ancak ailelerinden uzak ve bu kadar kötülük dolu bir dünyada yaşayan bu iki genç için yaşanacak çok fazla şey vardır.

Filmin ayrıntılarını anlatmayı bu sefer hiç istemiyorum. O kadar güzeldi ki benim için film hiç kimsenin o keyiften mahrum kalmasını istemem. Şimdi sevdiğim birkaç bin resimden seçebildiklerimi bırakıp kapanışa geçeceğim. İsterseniz resimleri hızlıca atlayın siz bilirsiniz.























Buradaki oyunculuk, yönetmenin harika çekim tarzı... Ne desem az o kadar güzeldi ki anlatamam.




Çok ama çok ama çok sevdiğim bir film oldu. Artık ben dönüp dönüp sevdiğim sahneleri -yani hepsini :)- izlerim. Sizlere de şans vermenizi tavsiye ediyorum. Asya'da yaşanan ve bence artık bizim okullarımızda da dikkat edilmesi gereken bir konu olan zorbalık olayını merkeze alan bir film. Oturup konuşsak saatlerce filmden tespitler yapabilirim.

* Şuraya spoi diyeyim de sonra kızmayın.*
Mesela Chen Nian okuldaki ödevlerinden bahsederken Xiao Bei'nin heyecanla sorular sorması ama sonradan kendi hevesine kızıp 'anlatma istemiyorum.' diye umursamaz bir tavır takınması beni çok etkiledi. Hayatın onu sürüklediği yoldan başka çaresi kalamayan bir çocuk. Ebeveynler neden bakamayacakları çocukları dünyaya getiriler ki? Tabi ki zorluklar olacak ama o savunmasız varlığı olabilecek en iyi şekilde yetiştirmek onu doğurduğun andan beri senin görevin.
Ya da diğer bir sahne de Chen Nian polis memuruna 'neden bizi rahat bırakamadınız? Bu bu kadar zor mu?' diye sorarken çok etkilendim. Kendi hallerinde yaşamaya çalışıyorlardı. Tamam belki işler yanlıştı polisler doğru olanı yapmaya çalışıyordu ama yine de birbirlerinden başka kimsesi olmayan bu iki çocuğa kıyamadım ben hiç. Glück'te de böyle olmuştu. Tamam suç ama insanları çaresizliğe sürükleyip sonra da yaptıkları yanlışlar yüzünden onları cezalandırmak da adil değil bana göre.
*Spoi Son.*

İşte böyle ben çok sevdim sizler de izlemek isterseniz umarım beğenirsiniz. Bu film Netflix'te varmış ama ben bulamadım. Belki ülke sınırlaması vardır Netflix yapımlarında çünkü aradığım başka film ve dizileri de bulamadığım oldu. Çözümü bilen varsa yazarsa çok sevinirim bu arada. :)
Aslında gif yapmayı bilsem bol bol gif koymak isterdim buralara. Tam giflik sahneler vardı filmde. Eğer gif için de öneriniz varsa çekinmeyin lütfen. :D Biraz çok mu şey istedim. :P
Mutlulukla kalın.

5 yorum:

  1. Yaa, o kadar heyecanlı anlatmışsın ki çok merak ettim. Kesin izlerim ben bunu. Hazır Çince'ye alışmışken, haftasonu izleyip tekrar geleceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevdim o yüzden. Umarım beğenirsin. :)

      Sil
  2. ooooo saol izlicem :) tony leung da ya evet yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsin. :) Bayılıyorum ben o adama harika oyuncu.

      Sil
  3. Evet ya çok sevdim. Umarım beğenirsin. :)

    YanıtlaSil