Neler Hakkında Yazıyorum?

25 Nisan 2020 Cumartesi

16 Gün 16 Yazı Meydan Okuması >11

Merhabalar.
Bugün çok yerinde bir konuyu konuşacağız. 

11. Sosyal medyanın 3 iyi 3 kötü özelliği hakkında konuşalım mı bugün ?
Artık teknoloji o kadar hayatımıza girdi ki onsuz hiçbir şeyi yapamaz olduk. Kendi adıma bundan rahatsız değilim. Mesleğim gereği zaten haşır neşir olmam gereken bir şey. Ancak sosyal medya hayatlarımıza girdikten sonra teknolojinin her zaman faydalı olduğu fikri biraz çürüdü. 
Önce 3 iyi özelliğini söyleyeyim. 

1. İlgi alanlarımızda pek çok gönderiye ulaşabiliyoruz. Onlardan bilgi edinip, fikir alabiliyoruz.
2. Çok uzaktaki bir insanla bile iletişim kurabiliyoruz.
3. Farklı yaşantıları görebildiğimiz için takip ettiğimiz faydalı kişilerden olumlu yönde etkilenebiliyoruz. Onların tecrübelerinden ders çıkarabiliyoruz.

Evet gelelim 3 kötü özelliğe.

1. Kullanıcıların saygı çerçevesini çok rahat aşabilmeleri ile hadleri dışı yazdıkları olumsuz yorumlarla baş etmek zorunda kalabiliriz. Hadleri dışı diyorum çünkü ortada kötü bir şey varsa bile kullanılan yakışıksız kelimelerle o kötü şeyden daha aşağı konuma geliyorlar benim gözümde.
2. İnsanlar özel hayatlarını paylaştıkları için fake hesaplarda kişisel bilgilerinin paylaşılması ya da bu bilgilerin kötü amaçlı kullanılması gibi güvenlik problemleri olabiliyor.
3. Kişi yine takip ettiği hesapların içeriğine göre kendini yetersiz hissedip psikolojik olarak olumsuz etkilenebiliyor. 

Biraz resmi olmuş yazım tarzım. :D Şu sıralar rapordu, ödevdi derken kafam hep resmi hitaplı cümlelerle dolu. Ama ciddiye alınması gereken bir konu olduğu için kalsın böyle.
Kişisel fikrime gelecek olursak sosyal medyayı seviyorum ben. Neredeyse her sosyal medyada varım ancak hiçbirinde aktif değilim. Daha çok sevdiğim şeyleri takip edip bilgi edinmek için kullanıyorum. Bonus bir kötü özellik daha söyleyeyim hemen çok zaman harcıyoruz oralarda. Bir süre önce elimden telefon düşmüyordu neyse ki şimdi onu aştım. Artık mümkün olduğunca az kullanıyorum ama bu pek de mümkün olmuyor tabii. :D Siz bahane gibi algılamayın ama gerçekten çabalıyorum. :D
Mutlulukla kalın.

19 yorum:

  1. Ekran süremi çokça kısıtlamıştım ama karantinada bu çok zor oluyor ve diğer tüm fikirlerine de karılıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hem de nasıl. Elim hep telefona gidiyor sıkıntıdan.

      Sil
  2. Hergün kendini güncellemek zorundasın. yeniliğe açık olursan kendini savunabilirsin.

    eleştiriler ve kötü sözler olacak çünkü hertelden insan var.

    bunun için bir amaca bağlanmak insanlara ve olaylara takılmamak en iyi fikir olur.

    teşekkürler paylaşım için bu arada avatarını çok beğendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Artık bilmiyorum demek bahane değil. Teşekkür ederim ben de çok seviyorum. Yıllar önce seçmiştim hala duruyor. :)

      Sil
  3. faydası daha çok resmi olarak hihihi :)

    YanıtlaSil
  4. tüm söylediklerine katılıyorum özellikle de saygı konusunda problemler çoğalıyor gün geçtikçe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok fazla hem de. Yüzüne söylemediklerini klavyeden direk yazıyor. İnsanlar bu kadar kötü kalpli olmamalı.

      Sil
  5. Evet doğru olumsuz özellikleri.

    YanıtlaSil
  6. sosyal medya hakkında çoğumuz aynı görüşü paylaşmışız :)

    YanıtlaSil
  7. Olumsuz özellikleri de var elbette, saydıklarının hepsi ve belki daha da fazlası ama olumlu yanları da pek çok, ki onları da söylemişsin.. Bu biraz da bizlere bağlı, nasıl faydalandığımıza, kötü özellikleri ya da kötü niyetlileri nasıl bertaraf ettiğimizle..
    Bence öyle çok da resmi olmamış ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru. Bana okurken resmi gibi geldi diğer yazılarımla karşılaştırınca. :)

      Sil
  8. Bence 3 kötü,3 iyi özellik isabetli bir tespit olmuş...

    YanıtlaSil
  9. Haklısın. Haberimiz olsun mantığı ile takip ediyoruz çoğu kişiyi.

    YanıtlaSil
  10. Sosyal medyanın zararlarının faydalarından daha fazla olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  11. ah bu insanı alıp giden sosyal medya 😊 kötü özelliklerine katılıyorum gerçekten öyle. gönlüne sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil