Neler Hakkında Yazıyorum?

27 Nisan 2020 Pazartesi

16 Gün 16 Yazı Meydan Okuması >13

Merhabalar.
Ne de çabuk geçti günler. 13'teyiz. Bu meydan okuma bitince Nisan da bitmiş olacak. Artık zamanın bu hızına ama aynı zamanda bir gün bile bir yılmış gibi gelen ağırlığına dayanamıyorum. Eskiden böyle değildi büyüdüğüm için mi yoksa genel bir zamanın değişmesi hali mi anlamıyorum.
Neyse biz soruya geçelim.

13. Öğrenmek çok kıymetli, bilgiye giden yol ise herkes için farklı. Senin öğrenme yolların nedir, çok merak ediyorum.
Ben hem duyarak hem yazarak hem de okuyarak öğrenebilirim. Genel bir en iyi yöntem bu diyemeyeceğim. Daha çok o an dikkatimi vermemle alakalı. Eğer dikkatim orada değilse çalışma hiçbir işe yaramıyor.

Bir de bilgiyi elde etme yolumdan bahsedeyim. Mesela merak ettiğim ya da öğrenmem gereken bir şey varsa onunla ilgili her şeyi ortaya döken biriyimdir. Örneğin derste bir konu araştırılacak onlarca sekme açık olur konuya ilgili. Ekran görüntüsü alırım, word dosyasına konu özeti, özetin özeti gibi bir sürü dosya oluştururum. Ya da mesela bir şarkı ya da film falan araştıracağım her yerde kovalarım onu. Paylaşılan şeylerin yorumlarında, eğer uygulamada aratabilirsem ya da resim aratabilirsem bulana kadar her yere bakarım. Bu bazen çok kafa karıştırıcı olabiliyor. Özellikle okul işlerinde ama yapmazsam içim rahat etmiyor. Aklımı bir köşesinde dönüp duruyor o konu. 

Evet bu konuda söyleyeceklerim bu kadar. Kişiliğim gereği sanırım kendimi hep eksik hissediyorum bildiklerim konusunda. Yaptığım işi ya da ödevi falan çok zor beğenirim. Mükemmeliyetçi de değilim ama kendimden beklentim büyük galiba. Lisede falan bambaşka yerlerde olup dünyayı değiştireceğimi düşünürdüm ama şimdi o hayallerden çok uzakta, bambaşka telaşlara kapıldığımı görünce kendi kendime hayal kırıklığına uğruyorum. Bir gün her şeyi bırakıp diğerlerinin delirmiş bu, bu da yapılır mı dediği şeylerin içinde bulacağım kendimi biliyorum. Gözümü karartıp yapabileceğim zamanın gelmesini bekliyorum.
Mutlulukla kalın.

13 yorum:

  1. Ben de senin gibiyim. Beklentim hep kendimde büyük. Bir şeyleri zor beğenirim, bir işi kendim yapmazsam aklım kalır aslında kabul etmesekte mükemmeliyetçi yanımızdan kaynaklanıyor. :/ ellerine sağlık güzel bir yazı olmuş ^^

    YanıtlaSil
  2. Bence detaylı araştırma insana çok şey katıyor...
    eğer kendimizi beğenseydik sorun olurdu bence böyle iyi, insan gelişmeye açık oluyor sınırlarını zorladıkça

    YanıtlaSil
  3. Dilerim herşey gönlünce olur inşallah canım benim 😊 gönlüne sağlık sevgiler 🌼😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hepimiz için inşallah. :)

      Sil
  4. Çok doğru, dikkat olmayınca ve ilgini çeken bir konuyla ilgili araştırma yapmadığın zamanlar bilgiyi kendine adapte etmen oldukça zor oluyor.

    YanıtlaSil
  5. Sen yine de bildiğin yoldan, olduğun gibi git. İçine nasıl sinecekse.. Gözünü karartacağın zamanlar için de bekliyorum haberlerini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzak gelecek gibi duruyor ama bakalım. :D

      Sil
  6. hadi hadi yaparsın hıhım gelecekteee senden umutluyuum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi inşallah ben de umutlu olmayı istiyorum. :)

      Sil
  7. Çok haklısın çok yorucu bir şey. Teşekkür ederim yorumun için. :)

    YanıtlaSil