Neler Hakkında Yazıyorum?

21 Nisan 2020 Salı

16 Gün 16 Yazı Meydan Okuması >7

Merhabalar.
Bugün çok güzel iki şey arasından seçim yapacağız.

7. Hangisini tercih edersin? Gün doğumu ya da gün batımı ?
İçinde gün ışığı olan her şey tazeleyici ve mutlu edici bana göre. Aydınlık ve sıcak hissediyorum Güneş'i düşününce. Ama ikisi arasından birini seçmem gerekirse ben gün batımına daha yakınım. Tabi ki sabahın verdiği o dinçlik çok güzel bir his ama aynı zamanda sabah havanın hafif serin olması ve benim biraz ayazda bile baş ağrımın başlaması ile o güneş ışığı çekilmez bir hal alabiliyor. Bu meydan okuma boyunca yazılarımı okuyanlar ne çelimsiz kız bu diyecekler. Evet biraz haklı olabilirsiniz vücut direncim hiç yok. Ne yapsam olmadı. Ben de böyle kabullendim kendilerini.

Şimdi de gelelim neden gün batımını seçtiğime. İlk olarak tüm ömrüm gün batımını izleyerek geçti diyebilirim. Evimiz batı cephesine bakıyor ve birkaç yıl boyunca önü açık olan ama sonra betona aşık insanların şehrinde olmanın kaçınılmaz sonucu olarak önü kapanan evimizde bolca gün batımı izledik ailecek. Özellikle perdeleri sonuna kadar açar ve renklerin dansına iltifat ederdik. Hala yakalayabildiğimiz kadarını izliyoruz ama en güzel kısım olan o dağların arkasında kayboluşu ve birden kararan hava ile gelen o hisleri yakalayamıyoruz ne yazık ki.
Diğer neden ise ben akşam insanıyımdır. İkindi vakitlerinde gece saatlerine kadar olan o zaman dilimi benim favorim. Tabi bu sürelerde olan en güzel doğa olayı da şüphesiz gün batımı.
Bir de o renk cümbüşü. Sayısız renk arasanız bile bulabilirsiniz gün batımı sırasında. Hem sıcacıktır gün batımı, içinizi ısıtır.

Benim cevabım bu kadar olsun. Bugün yazasım varmış. Yazmak güzel şey.
Mutlulukla kalın.

22 yorum:

  1. Gün batımı tüm renklerin karışımı gibi geliyor bana 😊 kalemine sağlık 😊

    YanıtlaSil
  2. yazmak güzel bir şey gerçekten 😊 gönlüne sağlık canım benim...iki günü de seviyorum ben 🌼😊 sevgiler

    YanıtlaSil
  3. kesinlikle ben de o renk cümbüşünün hastasıyım :)

    YanıtlaSil
  4. O zaman before Sunset ve The Green Ray filmlerini izlemediysen öneriyorum sana :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk filmi biliyorum diğerine de bakayım hemen. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  5. Gece insanı olmak da ayrı bir keyifli ama... Herkes elini eteğini çekmiş ve sen hala günü bitirmemişsin... Şahane bir haz ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru. Tamamen kendi başıma kalmak çok dinlendirici benim için. :)

      Sil
  6. Gün batımının renkleri özellikle yaz akşamlarında ne güzel oluyor değil mi :) Senin içinden de o renkler hiç eksilmesin..
    Ve evet yazmak çok güzel, iyi ki sen de böyle düşünenlerdensin de yazılarını okuyabiliyoruz burada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Ben de burada sizlerle olduğum için çok mutluyum. Kendimi hiçbir yerde bu kadar iyi hissetmiyorum.

      Sil
  7. Ben de uyanamam o karanlıkta ama öylesi de çok faydalıymış diyorlar.

    YanıtlaSil
  8. Sabahın serini, gün batımının tercih edilmesine neden oluyor sahiden de. Yazının ilk satırlarını okurken o serinlik aklıma geldi, kendi kendime ürperdim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşüncesi bile üşütüyor değil mi? :)

      Sil
  9. bünyen zayıf demekkiiiii aman dikkat et kendine tamam mııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam canım dikkat ederim. :) Sen de kendine çok dikkat et. <3

      Sil
  10. gün batımı galiba benim de tercihim...

    YanıtlaSil
  11. Gün batımı insanı hatırlatıyor. Git gide tükettiğimiz ömrün bir ifadesi. Sonbahar gibi renkli. İstanbul'a tepeden bakmak gibi. Çamlıca tepesinden güneşin batışını seyretmek kadar etkileyici bir manzara yok gibi. Camiler, minareler, kubbeler, kuleler, alemler nasıl da etkilemez insanı. Güneş iki minarenin arasından Marmara denizine bakıyor ufuk rengarenk, bulutlar rengarenk, martılar son uçuşlarını yapıyor, balıklar belki de oynaşıyor. İstanbul bütün hüznüyle gelinlik kız gibi ruhumda endam ediyor. Boğazda pırıl pırıl parlaşan inci gerdanlık, altından vapurlar geçiyor. Nereed o eski istanbul, dumanlı bacaları, adavapuru yandan çarklı,
    .....
    Akşam karanlığı perde perde çökedursun, bir baba elinde filesi, meyvesi sebzesi evde bekleyen beş çocuğun sevinci. Burası Beyoğlu değil ki bir gece kondu mahallesi. Çamurlu yollar, çıkmaz sokaklar, umutsuz yüzler, buruk yürekler, bir günün ekmek parası ve annesiz çocukların bir günlük nafakası...
    ...
    Onlar için grup vakti neymiş de neymiş. Gün doğsun ortalık ağarsın da bir umut iş bulunur belki, Belki de enflasyon düşmüştür, mazgalların arasına madeni bozuk para gibi.

    YanıtlaSil