Neler Hakkında Yazıyorum?

1 Ocak 2021 Cuma

Cherry Magic - Dizi

Merhabalar.
Yeni yılın ilk gününde sizlere çok tatlı bir diziyi anlatacağım. Ben izlerken sürekli sırıtıp durdum. Kurosawa va Adachi ile aşkı her anında hissettim. Bundan sonra da mutlu olmak, gülümsemek istediğimde kaçıp sığınacağım bir liman oldu bu dizi benim için.

Ama önce birkaç şey söyleyeyim. Ben Tayland yapımlarını fark etmeden izlerken sonunda gözüm açıldı ve bunlar Tayca konuşuyor, burası Tayland, bakalım başka neleri var bu ülkenin diyerek derin araştırmalar içine girdim. Önceden çoğunlukla filmlerini, birkaç tane de dizisini izlemiş olan ben Tayland dizi-filmlerini çeviren siteler buldum. Bunlardan biri Tayvan Drama ki yakın zamanda malesef kapandı, diğeri ise Mor Fansub'tu. Sonra bazı kişileri takip etmeye, yeni işlerden haber almaya başladım. Burada bir not Tayland dizilerinden sadece bl türü ilgimi çekti çünkü diğer dizileri izlemeye çalıştığımda sinir hastası olup çıktım. Zira entrika düzeyi bizim Türk dizilerinin kat kat üstünde. Neyse işte böyle her yeni çıkan dizi-filmden haberim oluyor, beğendiklerimi izliyorum. Bazısını seviyorum bazısını sevmiyorum. Bu sırada başka ülkelerden de haberdar oluyorum. Geçip gidiyor günler. Şu an yazmak istediğim pek çok dizi-film var. Bunların hepsi de LGBT konulu. Bunu belirtmemin nedeni eğer rahatsız olacak kişiler varsa onları uyarmak. Ben insanları her şekilde kabul ediyorum hayatımda. Yaşantılarıyla, fikirleriyle... O yüzden bir kişi bu tarz konulara karşı olabilir bunu anlarım ama işi hakaret ya da şiddete vardırdığında işte o zama hoşgörü göstermem. Bu kısma değinmek istedim çünkü bloğa bir şey yazmadan önce tereddüt etmeme neden oldu. Umarım kendimi doğru ifade edebilmişimdir. 

Artık dizimizden konuşalım. Dizi bir Japon dizisi. 2020'de yayınlandı (bu sene yazmıştım ama artık bu sene o sene değil.) Çok da ilgi gördü. Ben güncel izledim her hafta diziyi. Ama zaten 12 bölüm ve 20 dakikalık bölümler. Bir de 2 tane özel bölümü var. Hemencecik izlenir yani. Dizinin asıl adı 30-sai made Dotei Da to Mahotsukai ni Nareru rashii ama kısaca başlıktaki gibi de geçiyor.

Konusu şöyle; Adachi bir şirkette çalışan, içine kapanık bir insandır. Daha önce ne randevuya çıkmıştır ne de kalabalık arkadaş gruplarına sahiptir. Duygularını yansıtma ve insanları anlama konusunda sıkıntı çeker. 
Bir gün bir iş arkadaşı 30 yaşına kadar bakir olan insanların 30. yaş gününde insanlara dokunuca onların düşüncelerini okuyabilen bir güce sahip olacağına dair bir efsane anlatır. Ertesi günde Adachi'nin doğum günüdür ve 30 yaşına girecektir. Buna inanmasa da ertesi gün işe giderken dokunduğu kişilerin düşüncelerini duyduğunu fark eder. 
Bunlardan biri de şirketin en popüler çalışan Kurosawa'dır. Adachi ve Kurosawa pek samimi olmayan iki iş arkadaşıdır. Sabahları selamlaşırlar, işle ilgili konuşurlar ama samimi değillerdir. Bir gün asansörde Kurosawa'ya dokunmak zorunda kalır ve düşüncelerini duymaya başlar. Duyduğu şey Kurosawa'nın şirketteki birinden hoşlandığıdır. Çok şaşıran Adachi asansörün içindeki kişilerden kim olduğunu tahmin etmeye çalışır ve hiç beklemediği birisi çıkar, kendisi.
Adachi öğrendiği bu şaşırtıcı gerçekle ne yapacaktır?
Asansör sahnesinden birkaç replik bırakıp spoiler kısmına geçeyim. :D




Şu bakışa bak ya sen değil de kim olacak şaşkın. :D
***Spoiler***
Kurosawa'nın kendisi ile ilgili düşüncelerini öğrendikçe kendini bu kadar seven biri olduğu için şaşırıyor Adachi. Kurosawa onu çok naif bir şekilde seviyor çünkü. Onu rahatsız etmemek için çabalayarak, her şeyde önce onu düşünerek, sadece bir iş arkadaşı olarak kalmayı kabul edip hislerine içine gömerek.
"Adachi kendini çok aşağı görüyor. Her zaman atmosferi tartıyor, her zaman geri adım atıyor. Sabahları diğerlerinin asansörü kullanmasına izin veriyor. Üstleri onu çalışması için zorladığında bile hiç gücenmiyor. Aslında son derece nazik ve iyi birisi. Ayrıca yaptığı işlerde titiz ve dikkatli. Onunla ilgili olan tüm bu şeyler... ben..."

Bu kişi de Tsuge. Adachi'nin tek arkadaşı. Minato isimli bir dansçı ile tanışıyor ve ona aşık oluyor. Olaylar gelişiyor sonra. Bu çifti ben başta pek sevemedim. Yani klişe geldiler. Ama özel bölümlerinde keyifle izledim. Yine de onlara karşı pek bir duygum yok, dizide asıl hayran olduğm çift Adachi ve Kurosawa. :D




Sadece onun gülümsemesini gördüğü için bile mutlu olan Kurosawa.
Kurosawa ve oyuncu, Machida Keita tüm izleyenlerin kalbini kazandı bu dizide. Hem yakışıklı hem de süper bir aşk adamı. Gözleri ile seviyor Adachi'yi resmen. Özellikle dizide doğaçlama yaptığı yerler de varmış ki o kadar uygun düşüyor ki sahneye. O hareket olmasa o sahne o kadar etkili olamazdı diyorsunuz.
Yakın zamanda Kento Yamazaki'nin Alice isimli bir dizisini de izledim Netflix'ten. Orada da oynuyormuş oyuncu. Başta bilmiyordum. Görünce çok sevindim. Kurosawa'dan tamamen farklı bir roldeydi ve yine harikaydı. 

Adachi'ye aşık olduğu ilk an.

"Ama en başında beri biliyordum. Bir gün bu duygularıma son vermek zorunda kalacağımı."
Kurosawa, Adachi'ye aşkını itiraf edip reddedilince böyle düşünüyor. Bu beni çok üzüyor. İkisi de erkek olmasaydı duygularını itiraf etmek için bu kadar yıl beklemezdi. Hatta Adachi bu gücü kazanmasaydı ve Kurosawa'ya davranışları değişmeseydi hiçbir zaman söylemeden kendi içinde yaşayıp gidecekti. Toplum yüzünden kendini geri çekiyor olması haksızlık gibi geliyor bana. Başkaları birbirini sevip, evlenebiliyor ama sana duygularının yanlış olduğu söylendiği için onları saklamak zorundasın. İlişkini saklamak zorundasın. Neden? Biri çıkıp sana hakaret etmesin, sana şiddet uygulamasın, seni toplumdan dışlamasın diye. 
Ve Adachi de onu sevdiğini fark edip itiraf ediyor ve bizimkiler koibito oluyorlar. :)

Nasıl da tatlı koibitolar anlatamam. :D




Bu özel bölümden bir sahne. Japonya'da sevgililer gününde çikolata vermek gerekiyor sevdiğin kişiye. Kurosawa da Adachi'ye karşılıksız aşık o zamanlar. Ama çikolata vermek de istiyor. Tam sokaktan aldım, dağıtıyorlardı falan derken Adachi ona bir paket uzatıyor. Burada Kurosawa'nın yüz ifadesine ölüyorum. O şaşkınlık ve sevinç arası ifade öyle güzel ki. Ama sonra onu bir kızın bıraktığı ve Adachi'nin sadece ona ilettiği anlaşılıyor. Bizimki yine de çikolatayı Adachi'ye veriyor. Çünkü tek istediği onun gülümsediğini görmek. :)




Ofisten arkadaşları Rokkaku ve Fujisaki var bir de. Onlar da diziye renk katan karakterlerdendi. Özellikle Fujisaki'nin arkadaşları için yaptıkları beni çok mutlu etti son bölümde. 
***Spoiler Son***
Dizi benim çok hoşuma gitti. Çok sevimli bir aşk hikayesi. Sizi her anında gülümseten, Kurosawa ve Adachi diye sayıklatan, artık sırıtmaktan yanaklarınızın ağrıyacağı bir dizi bana göre. :)
Ben Mor Fansub sitesinden izledim. Orada Türkçe altyazılı hali mevcut. Naif bir aşk hikayesi izlemek isteyenlere önerilir. Sizlere iyi bir yıl dilerim. Umarım yeni yılda her şey çok güzel geçer. Sağlıklı, mutlu oluruz hepimiz. :)

Mutlulukla kalın.

17 yorum:

  1. Tesekkur ederim. :) Ben her ülkenin yapimlarini izliyorum neredeyse. Cabuk sıkılıyorum. O yuzden cesitlilik iyi oluyor.

    YanıtlaSil
  2. Japon dizileri daha sık çevrilse keşke eminim daha ne şahane yapımlar vardır. Diziyi izleme ihtimalime karşı spoilerli bölümü okumadım. İzlersem gelip yorumlarım :) Mutluluk ve sağlık dolu bir yıl diliyorum sana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Japon dizilerinde güzelini bulursan gerçekten çok keyif alıyorsun ama sorunlu yapımlar da çok var. Ben seçerek izliyorum ama Japon dizilerini diğer tüm ülkelerinkinden daha çok bile seviyor olabilirim. :)

      Sil
  3. tayland tayvan çin japon malezya endonezya pakistan dizilerini pek seviyorum ben de. evet yaa tayvan drama vardııı :) diğer sölediklerine bakayım bi. lgbt izlemekten bıktım yaa dizilerde, filmlerde, o kadar çok var kiii, şu anda en büyük iki akımdan biri lgbt, diğeri de göçmenler, sinemada dizide yani :) heey bi dee, when calls the heart, virgin river, good witch yanınaaa bir dizi daha var onu da koy, chasepeake shores :) bi de senin blogdaki diziler ve filmler için ayrı bir defter tutmalı kiki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Umarım beğenirsin. :) Ben de Netflix gibi bunu popülarite odaklı yapan yapımları sevmiyorum. Dediğin gibi çok kullanılıyor ama hak ettiği mesajı veremiyor sadece izleyicinin sempatisi üzerinden izlenme sağlıyorlar. Ben hiç Malezya, Pakistan, Endonezya dizileri izlemedim ama çok duydum. Orada eşler aynı zamanda karakterleri canlandırıyormuş sanırım. İlginç geldi. Belki ileride onları da izlerim. Yeni yazdığın diziyi de ekleyeyim o zaman telefondaki listeme. Teşekkür ederim. :)

      Sil
    2. blogumda malezya pakistan endonezya dizisi çok var bakarsın. halen de izliyom onlardan :) bazıı evli çiftler var evet dizilerde oynayan. lgbt olarak da sana ilginç bir film önereyim, happy together (çin, 1997, wong kar wai) :)

      Sil
    3. Evet goruyorum blogunda o dizileri. Zaten senden duydum galiba ilk olarak. Happy Together'ı izledim. Izlemem mi? Nasil da guzeldi. Tony Leung hayraniyim zaten ben. Muhtesem bir oyuncu. Wong Kar Wai de cok iyi bir yonetmen. Onun da cogu filmini izledim. :)

      Sil
  4. Konusu çok ilginçmiş, eğlenceli de, bana uyar. İnşallah vakit bulur izlerim. Çokkkkk teşekkür ederim 😊🌺🤚

    YanıtlaSil
  5. pek sevmem tayland dizileri ama bilgi edinmiş oldum teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rice ederim. :) Bu Japon dizisi ama sanirim net belirtmemisim bunu. Kusura bakmayin.

      Sil
  6. Tayland dizilerini merak ediyorum ama bir türlü fırsat bulup da izleyemedim. Yazınızı okuyunca bu dizi ilgimi çekti, keyifli görünüyor. Not alayım, müsait bir zamanda bakarım ben de. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler yorumunuz icin. Japon dizisi ama yanlis olmasin. Onu tam belirtmemisim galiba. :)

      Sil
  7. Ya bu uzakdoğu dizilerine sardım eşim netflüksi çekik gözlerle doldurdun adam gibi bişey izleyemiyoz artık isyanını edinde hinterland izlemeye dönsüm 🙈polisiye ile idare etcez artık tatlı da diil tipleri ve tepkileri soğuk ingilizler işte 🤣

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzakdoğu'ya bir kere başlayınca bırakamıyorsunuz dikkat edin. :D Ben de soğuk buluyorum Amerikan, İngiliz yapımlarını. Birkaç tane çok sevdiğim var ama hepsini merak edip izleyemiyorum Asya'daki gibi.

      Sil
  8. AYYYY çok tatlıydı bu , bitince bunalıma girdim ^^ kurusowa muhteşem bir karakterdi , romcom sevmem ama bu HARİKAYDIIII :D japanlar bu sektöre el atarlarsa tayland batıcak gibi çünkü net arada ki farkı gördük , çok iyiydi , duyguları , havası çok yerindeydi ve en çokta birbirlerini taciz edip ehehe şaka yaptım ya ne var bunda olayının olmaması mutlu etti :D
    ve evet kurusowayı alice in borderland de görünce bende şok oldum , çok iyi oyuncu ikisininde aynı oyuncu olması inanılmaz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tayland bl konuları para ve ün odaklı gördüğü için fark bu kadar bariz. Ama ona da talep verenler oldukça batmayacaktır. Seçerek izlemek lazım o yüzden. Dizi gerçekten dediğiniz gibi çok tadında bir romantik komedi. :D Kurosawa beyimiz pek bir yetenekli zaten üç bölümde bile aklıma kazındı diğer dizide. Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil