Neler Hakkında Yazıyorum?

25 Ocak 2021 Pazartesi

Beastars - Anime

Merhabalar.
Yakın zamanda izlediğim bir animeyi anlatmak için geldim bugün. Ben Netflix'ten izledim ilk sezonu. Ama diğer sitelerde de vardır eminim. Şimdilerde 2. sezonu yayınlanıyor. Henüz 3 bölümü çevrilmiş. Onları da izledim. Devamını da merakla bekliyorum. Şimdi konusuna geçelim.
Etçil ve otçul hayvanların birlikte yaşadığı bir toplum düşünün. Bu toplumda prestij sahibi bir okul olan Cherryton Lisesi'nde tüm hayvanları temsil edecek bir Beastar seçilecektir. Bunun için en uygun aday Louis adında bir geyiktir. Çocukluğundan beri uygun davranmak üzere yetiştirilmiş olan bu çocuk tiyatro klübünün de gözde üyesidir. 


Bu klüpte Legoshi adında bir gri kurt da vardır. Etobur olması ve cüsse olarak diğerlerinden büyük olması onu hep kendini bastırmaya, duygularını gizleyip göze batmadan yaşamaya zorlamıştır. Tiyatro klübünün set arkası bölümünde çalışıyordur.
Her şey düzgün giderken bir gece tiyatro klübünden bir alpakanın öldürülmesi ile işler karışır. Okul içinde işlenen bu cinayet okulu da alarma geçirmiştir. Aynı zamanda şehirde de otçullara karşı olan saldırılar artmaktadır. Etçil ve otçullar arasında süregelen huzur ortamı bu olaylarla dağılmıştır. Artık herkes birbirine karşı temkinli davranmaktadır. Bu gergin ortam sürerken bir gece Legoshi klüp işlerini bitirmiş odasına dönecekkken burnuna bir koku gelir. İçgüdülerinin devreye girmesi ile avlanmak isteyen Legoshi bahçede tek başına bekleyen bir tavşana saldırır. 


Ama bilinci bu yaptığı şeyin yanlış olduğunu bilip reddedince tavşanı serbest bırakır. Yaşadığı bu duygulardan suçluluk duyan Legoshi tavşanla yeniden karşılaşır. İçinde ona karşı olan hislerin bir avlanma içgüdüsü mü, suçluluk mu yoksa hoşlantı mı olduğunu bulmaya çalışır. 

***Spoiler***

Burada tiyatro sahnesinde Louis'in Legoshi'ye elini uzatması ve birlikte selam vermeleri Louis'in tiyatroda hayvanlara vermek istediği birlik mesajı için çok anlamlı bir sahneydi bence. Louis belki otçulların güçlü olduğu bir toplum fikriyle güçlü olmak istiyor ama yine de birlikte yaşanabileceğine olan inancı da Legoshi'yi gördükçe güçleniyor.







Legoshi'nin Haru ile konuşurken boy hizasına gelmeye çalışması da çok tatlı. Karakter olarak bayıldım ben Legoshi'ye. Çok duyarlı biri. Geleceğin Beastar'ı olabilir gibi de geliyor bakalım . Ama en başta alpakaya saldıran gölge de Legoshi'ye benziyor gibi. Bambaşka şeyler çıkabilir o yüzden. Merakla bekliyorum.





Bu kişiler de klüpteki bazı üyeler ve Legoshi'nin arkadaşları.


Legoshi ve Haru arasındaki ilişkinin ki tam bir ilişki bile değil henüz, çarpık bir şey olarak adlandırılması hikayeye başka bir boyut katıyor. Yani bir kurt ve tavşanı aşık etme fikri çok sıradan duruyor ama bunu animenin işleme şekli çok hoş. Kendilerini ve içgüdülerini sorgulamaları, duygularının gerçekten aşk mı yoksa başka duyguların yanılsaması mı olduğunu sorgulamalarını izlemek çok keyifli.



Ve burada Louis'in bariz bir şekilde karanlıkta olduğunu, kendi eski konumu yerine Legoshi'nin geçebileceğini düşündüğünü görüyoruz. İkilinin karşı karşıya geldiği kısımları heyecanla bekliyorum yeni sezonda. 



***Spoiler son***
Animenin hayvanların dünyasındaki etçil-otçul meselesini ele alış şeklini sevdim. Hayvanların davranış şekilleri ve olan olaylar mantıklı ve sürükleyiciydi bence. Bazı noktalar ilk sezon havada kalmış olsa da ikinci sezonla bunların açığa kavuşacağına inanıyorum. İlk sezon Legoshi'nin kendini, türünü, duygularını, varoluş amacını sorguladığını izledik. Potansiyelinin farkına vardı ve bunu nasıl kullanması gerektiğinin de ikinci sezonda öğreniyor. Louis ve Legoshi arasındaki gerilim de benim hoşuma gidiyor. İlk sezon olduğu gibi bu sezon da sık sık karşı karşıya gelecekler ve yeri geldiğinde birbirlerini destekleyecekler gibi hissediyorum.

Ben animeyi sevdim. İlginizi çekiyorsa izleyin derim. İlk sezon havada kalan yerler vardı ama ikinci sezonda onları işleyecekler gibi geldi. Benden bugünlük bu kadar. izlemeyi düşünenlere iyi seyirler. 

Mutlulukla kalın.
 

10 yorum:

  1. Anime izlemeyeli ne kadar zaman oldu bilmiyorum bende yeniden izleme isteği uyandırdınız emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. :) Iyi seyirler umarim begenirsiniz.

      Sil
  2. yaa çok güzelmiş anime severim zaten konu olarak da hayal dünyama uygun eğlenceli bir fikir hayvanların dünyası filan :) biraz başka dünyevi konulara gönderme de var sanırım ırkçılık konusu gibi bu dünyaya ait şeyleri farklı bir şekilde ele almışlar izlerim ben de bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen dediginiz gibi. Insanlarin karsilastiklari sorunlari hayvanlar dunyasina uyarlamislar. Cok fazla ortak nokta bulunabilir. Iyi seyirler dilerim. :) Tesekkurler.

      Sil
  3. oooooo alayım bunu listeyeee :)

    YanıtlaSil
  4. aklıma zootopia adındaki animasyon geldi. Vakti zamanında anime çizgi film değildir hamster fare değildir diye çook savaşmıştım. geçenlerde bir arkadaşım insanımsı hayvanlardan çok ürktüğünden bahsetmişti. bende nedense onunla konuştuktan sonra algıda seçicilik mi desem nedesem bilemedim ama bir korkunç gelmeye başladılar. Animeleri pek severdim ama bu ara ilgim webtoona kaydı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet benziyor fikir olarak ona. Ben de webtoon seviyorum ama bir yerden sonra hikaye çok değişmiş oluyor baştaki konudan çok uzaklaşıyor o zaman sıkılabiliyorum. Webtoon önerileri de var blogda bakmak isterseniz eğer. Teşekkürler yorumunuz için de. :)

      Sil
  5. Epey zaman geçti anime izlemeyeli.
    Mutlaka bakacağım.Ayrıca özenle ve görsellerle süslenmiş değerli yazın için ellerine sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iyi seyirler dilerim. Guzel sozleriniz icin tesekkur ederim. :)

      Sil