Neler Hakkında Yazıyorum?

22 Ocak 2021 Cuma

Kelime Oyunu - 8

Merhabalar.

Geçen hafta yoğunluktan ve stresten dolayı yazamadm. Bu hafta sunumumu güzelce atlattıktan sonra yazayım dedim. O kadar kötü ki yazmaya, bloglara gidip okumaya alışmışken ara vermek. Kayıp gibi hissediyorsunuz. Bu süreci de biraz yazmak istiyorum başka bir yazı da. Şimdi oyunumuza başlayalım. Bu hafta kelimeleri sevgili Adromeda seçmiş. Onun hikayesini buraya bırakıyorum. Okumayan çok şey kaybeder. Ben çok sevdim gerçekten.

Bu haftanın kelimeleri; maske, bahar, İbiza, roman, çiçek.

Hadi başlayalım.

*

Telefon elinde gün içinde defalarca kez girip baktığı uygulamaya bakıyordu. Takip ettiği yüzlerce kişiden birkaçının paylaştığı hikayeleri izlemeye başladı. Birden çıkan müzikle irkilip sesi aceleyle kısmaya çalıştı. Ne kadar story izlerse izlesin bakışları boşluğunu kaybetmiyordu. Adeta uyuşmuştu. Gün içinde ritüel gibi tekrar ettiği bir şeydi bu uygulamaya girip başkalarının paylaştığı hikayelere bakmak. Bazılarını merak ediyordu bazılarına hiç ilgisi yoktu. Tanıdık kişiler de vardı takip ettikleri arasında popüler isimler de. Bir hikayede şu an okumakta olduğu romana yeni başlayan bir arkadaşının paylaşımını gördü. Kahve yanı kitap fotoğraflarındandı. Oldum olası anlamamıştı bu modayı ama fotoğraflar estetik olunca hoşuna gitmiyor da değildi. Bir diğerinde doğal yağlarla maske yapan birini gördü. Neredeyse aylardır takip ediyordu hesabı ama hiçbir tarifi uygulamaya çalışmamıştı. Deneyenlerin olumlu yorumlarını gördükçe merak da ediyordu ama cildi hassas olduğu için hiçbir şeyi sürmeye cesaret edemiyordu. Biraz da uğraşmak istemiyordu sanırım. Bu gençlik hep aynı kalmayacaktı ama. Neyse kendi bilirdi. Bir diğer hikayeye geçti. Fenomen olan birinin hesabıydı bu. Paylaştıkları onun ilgi alanına girmese de kadının hareketli yaşantısı ilgisini çekiyordu. Magazine de sık sık haber olan biriydi. Zaten oldum olası bu magazin illetinden kurtulamamıştı. Merak ediyordu ister istemez. Çok boş ve sahte bir şey olduğunu bilse de arkadaş dedikodusuna bile hasret kaldığı bu günler de iyi geliyordu bir yandan. Fenomen kadın İbiza tatilinden #tbt yazılı fotoğraflar paylaşmıştı. Görür görmez içi ısındı. Bir gün gider miydi böyle yerlere? Kış mevsimini sevse de baharı özlemişti. Gerçi bu sene kar yağana kadar havalar bahar havası gibiydi. Babası neredeyse ağaçlar çiçek açacak demişti hatta geçen. Mevsimlerin bu değişimi onu endişelendiriyordu. Aslında ona göre dünyadaki herkesi endişelendiriyordu ama kimse düzeltmek için bir şey yapmıyordu. Birkaç hikayeden sonra sıkılıp uygulamayı kapattı. Telefonun ekranını da söndürüp kenara attı. Kafasını koltuğun arkasına yaslayıp bir süre öyle bekledi. Sonra otomatikman eli yeniden telefona gitti. Bu sefer başka bir uygulamayı açtı. Burada diğerine göre daha az paylaşım vardı. Görmeyen gözlerle ekranı kaydırırken bundan da sıkıldığını fark etti. Telefonu öylece kenara attı yeniden. Oflayarak gözlerini ovuşturdu. Gün ortası olmuştu. Kanepede böyle yayıldıkça üzerindeki tembelliği atamayacağını anlayıp mutfağa geçti. Tam girecekti ki aklına odada bıraktığı telefonu geldi. Koşarak gidip aldı ve listeden rastgele bir şarkı açtı. Sonra beğenmeyip değiştirdi. Istediğini bulana kadar bir süre oyalandı. Sonra günlerdir dinlediği şarkıyı açmakta karar kıldı. Şarkı geçerken bir yandan da mutfaktaki kahvaltı dağınıklığını topladı. Ama bu iş de çabucak bitmişti. Bir odadan diğerine yanından hiç ayırmadığı telefonuyla gezdi durdu tüm gün. Artık bundan çok sıkılmıştı. Ani bir karalar telefonu elinden bininci kez atıp kalkıp hazırlandı. Kendini sıkıca sardı. Yeni bir maske alıp taktı. Botlarını giyip evden dışarı attı kendini. Böyle telefon olmadan sadece çevreyi ve kendini dinleyerek yürümeye başladı. Nihayet rahatlamıştı. Böyle yorulana kadar yürüdü. Eve gidince yeniden telefona yapışacağını bilse de o birkaç dakika kendiyle kalabilmişti. 

***

Çok benden olan bir hikaye paylaştım bu hafta. Elime yapışmış gibi o telefon. Asla yanımdan ayıramıyorum. Dış dünya ile tek bağlantım gibi. Baktığım şeylerin de içi boşaldı farkındayım ama yine de bağımlı gibi o ekranı kaydırıp duruyorum. Bir an önce unutmak istiyorum bu kötü alışkanlığı. Sizler de durum nasıl? Bana verecek tavsiyeleriniz varsa çok mutlu olurum. Bu süreç bizi ekranlara bağladı. Ama çok sağlıksız ve vakit kaybı çoğu zaman. Umarım azalarak yok olur bu telefon bağımlılığı.

Kendinize çok iyi bakın.

Mutlulukla kalın.

19 yorum:

  1. Bende azaltmaya çalışıyorum.
    Ama pek başarılı olduğum söylenemez tabi 😁
    Ama bu yazının kahramanı kadar yapışık değilim. Yani belki olurdum ama fırsat vermiyorlar
    😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim elimden cekip almak gerekiyor bazen. Biraktigim anda geri aklima baska bir seye bakmak geliyor. Ne guzel siz boyle olmayin aman. Umarim hepimiz azaltarak birakiriz. :D Tesekkurler yorumunuz icin. :)

      Sil
  2. Ben cok firsat bulamadığım için böyle bir bağımlılık olusturma lüksüm yok. Hikayeyi okurken, yasadiklarinizi birlikte yasadim. Sanki ben sıkıldım o an sizinle. O kadar ki. Günlerdir hangi şarkıyı dinlediniz eh onu da merak etmedim değil... cok sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. :) İç sıkıntısı konusunda çok haklısınız. Şu sıralar Kırmızı Oda dizisindeki Can'ın Boncuk'a yazdığı şarkıyı dinliyorum. Son sahne çok etkiledi.

      Sil
  3. Çağın hastalığı maalesef cep telefonu. Kullanım süresini azaltayım derken şartlar iyice bağımlı hâle getirdi. Akışına bıraktım artık. Telefonla mücadeleyi bıraktım yani. 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Ben mücadele etsem de hiçbirinde kazanamıyorum. Elim kolum bağlı kalıyor bazen. Yine de kötü etkilediği için sevemiyorum bir türlü. Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  4. Durumlar birebir aynı ya ben de öyleyim evde olduğum zamanlar. İşteyken allahtan bakmak yasak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En azindan iste rahat edersiniz. Bazen yasaklar iyi olabiliyormus. :D Tesekkurler yorumunuz icin. :)

      Sil
  5. heey valla hepimizi yazmışsın yani. çok hoştu evet. ibiza daki de şeyma subaşı olabiler hihi :) vall bak şöyle yapılabilir yani, gündüz açma akşam aç teli veya tam tersi :) gündem öyküsü olmuş ne güzeeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru diyorsun ama uygulamak çok zor oluyor. Ev işi yaparken, mola verdiğimde falan hep bir elim gidiyor. Takip etmiyorum ama İbiza'ya giden kişiyi onu düşünerek yazdım ben de. :D Teşekkürler yorumun için. :)

      Sil
  6. Fikirsel açıdan çok iyi düşünmüşsünüz, baktığım 5 saniyelik her hikayenin perde arkasında başka bir hikaye daha yatıyor. Biraz daha uğraşılsa daha etkili olabileceğine inanıyorum. Sağ olunuz, fikirsek olarak açıldığımı hissettiğim yazıları seviyorum.

    "Ürrem Gözlüm Günaydın" ismiyle bu etkinliğe ben de katıldım. Sizi de mutlaka bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler yorumunuz için. :) Hoşgeldiniz. Hemen bakacağım yazılarınıza da. :)

      Sil
  7. Neyse ki telefonla bu kadar vakit geçirmeye vakit kalmıyor :) Ama hasta olduğum zamanlar ben de batağa düşüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ugrasim olmayinca hep boyle malesef. Aman hasta olmayin da. :D Tesekkurler yorumunuz icin. :)

      Sil
  8. pandemide herkes telefona fazla bağlı olmaktan muzdarip sanırım ben o kadar sürekli bakma ihtiyacı hissetmiyorum ders çalışmak zorunda olduğum için genelde blog ders dizi film günlük rutinim :) tabi ki instaya da bakıyorum ama şöyle hızlıca bakıp çıkıyorum ben bi de birkaç arkeoloji sayfası takip ediyorum onların gönderilerini okuyorum filan o kadar :) mesela sürekli ilginin telefona kaymaması için basit hobiler edinebilirsin mandala boyamak gibi, mesela mandala boyarken ışık gölge çalışması yapabilirsin renkleri daha ne kadar karıştırayım diye denerken telefonu unutursun dene istersen bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben evde rutin olusturamadim. O yuzden cok vakit kaybi oluyor boyle. Ama sorumluluklarim var onlarla ilgilendigimde uzak kaliyorum ama bos vaktimdeysem yazdigim gibi oluyor. Tavsiyelerinizi de degerlendirecegim. Kardesimle mandala boyuyoruz. Hem o vakit gecirip oyalaniyor hem de birlikte etkinlik yapmis oluyoruz. :)

      Sil
  9. sen çok güzel takılar falan yapıyorsun aslındaa ama sürekli aynı şeyle uğraşmak da olmuyordur mandala o yüzden söyledim yani :) bi dee çok güzel hikaye yazıyorsun fırsat buldukça bir şeyler yaz karala iki cümle bile olsa not et sonra birleştir ne güzeel telefona bakmamak için bu da seçeneek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim onerilerin icin. :) Evet hep ayni seyler sıkıyor beni de. Zamanimi planlasam hepsi olacak ama bunda cok kotuyum. Onu halletsem her sey cozulecek. :D

      Sil
  10. Cep telefonu başka bir organımız oldu artık yapacak bir şey yok 😄

    YanıtlaSil