Neler Hakkında Yazıyorum?

4 Ocak 2021 Pazartesi

Boncuklarla Basit Takı Yapımı

Merhabalar.
Bir dönem boncuktan çiçek yapma akımının gelmesiyle ben de takip ettiğim kanallarda bunu görüp denemek istedim. Gördüğüm kanal Duygu'nun Dıy Günlüğü idi. Ama ben şu an çiçeklerimi yaparken Güneş Ünal kanalını kullanıyorum çünkü orada daha açık anlatıyor gibi geliyor bana.
İşte bu çiçekleri yapmak için birkaç renk boncuk ve misina almam devamında boncuk işlerini severek birkaç çeşit boncuk daha, takı telleri vb. malzemelerle boncukla takı yapımına başladım. 
Bugün de sizlere bugüne kadar yaptığım basit takıları göstermek istiyorum. Gerçekten yapması çok kolay şeyler. Umarım hoşunuza gider. :)
Burada çiçek şekli ile yaptığım küpe ve kolyeyi  görüyoruz. Buraya faydalandığım videoyu koyuyorum.
Ben malzemelerimi böyle bir plastik kutuya koydum. Gerçekten çok kullanışlı oluyor böyle saklamak.
İçi de bu şekilde. Bazı renkleri ayırt etmek kolay olduğu için aynı bölmeye koydum. Boncuk iğnesi kullanıyorum iğne olarak da. Normal iğneden daha ince oluyor ama sizin ince uçlu iğneleriniz varsa onları da kullanabilirsiniz. Sonra boncukları kutuların içinde almıştım, bazılarını da onlara koyup kutuya yerleştirdim. Resimde en uzun sıraya bakarsanız orada da takı aparatlarım var. Başalngıç için biraz aldım ve hala kullanıyorum. Size de tavsiyem az alın ve sevip sevmeyeceğinize bakın. Her zaman bulunan şeyler çünkü bu aparatlar.
Sonra iki renk tellerim var. İnce olanları yeni aldım. Boncuk ve telleri sararak bir şeyler yapmayı deneyeceğim boş vakitlerimde. Çok güzel modeller var. Bir de karga burun kullanıyorum ama bu pek kullanışlı değil takı yapımında. Takı için olan aletler çok pahalı olduğu için henüz almayı düşünmüyorum. Asla ucuzunu da bulamadım nasıl olduysa hep üç rakamlı fiyatlar.
Evet şimdi modellere geçelim. Genel olarak boncukları belli bir sıraya göre dizerek yaptığım işler. Bazen iki üç sırayı birleştirip ikili-üçlü kolyeler de yaptım. Henüz hepsini doya doya kullanamadım korona yüzünden. Dışarıda pek takı takmak istemiyorum ama hastalık bitince takmayı çok istiyorum. 

Bazı modelleri o zaman çok sevsem de şimdi gözüme kötü görünüyorlar. İkizler olmak çok yorucu. :D
Mesela en sondaki yeşil ve sarı ile yaptığım modeller çok cırtlak duruyor. Bakalım onları ne yapabiliriz? 
Bu kolye izlediğim bir dizideki karakterin kolyesi. O diziyi de yazmayı çok istiyorum bloğa. 
Bir de pek kullanışlı ve şık bulmadığım bu yüzükleri yaptım. Birkaç yüzük daha var ama onların fotoğrafları yoktu. Yani yapımı basit ama parmakta çok ağırlık yapıyor. Belli bir süre sonra ağrıyor parmağınız. Belki daha küçük boncuklarla yapılırsa daha hoş durur.
Bu araya kaynamış. Bunu punch ile yaptım. 
Ve geldik küpelere. Bu küpeyi peşpeşe çiçekler yaparak, beş çiçekten elde ettim.




Evet bu kadardı. Umarım hoşunuza gitmiştir. 

Mutlulukla kalın.

14 yorum:

  1. eveey hoşumuza kaçtı :) dimek pahalı aslında aparatlar ama böyle ucuza da oluyo diyon, ne güzel kutu öyle o bakması bile keyifli artık ailede herkes takar senin bu boncukları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Evet seviyorlar bizimkiler de.

      Sil
  2. Emeginize saglik. Yazınızı dikkatle okudum. Evet dediğinizde haklısınız. Bir dönem ben de niyetlenip yarıda bırakmıştım. Once hevesi tartip, sonra alışveriş yapmakta fayda var. Mavi beyaz 3 sira boncuk kolyenizi cok begendim. Hem spor hem klasik olur. Iyi günlerde kullanın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. :) Hobiler keyif için olunca arada bir elime alıyorum. En başından malzemeleri abartınca kötü hissediyorsunuz bir süre sonra.

      Sil
  3. Çok güzel olmuşlar emeğine sağlık, ortaokulda ev ekonomisi dersinde makrome ve halı dokuma arasında bir yerde biz de boncuktan çiçek bileklikler kolyeler yapardık, ama o zaman boncukları 10gr 10gr alabiliyorduk ya boncuk yoktu pahaşıydı ya bizim harçlıklar azdı bilmiyorum, evlendiktwn sonra epey boş zamanım olunca ve bursada bir boncukcu keşfedince ve boncuklar ucuz olunca bir ara heryeri boncuk dolsurmuştum 🤗 hala duruyorlar hatta sıra gelse yapması çok keyifli mercan resifi gibi duran modellere de bak kolye ve küpede harika duruyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler. :) Tam benlik bir dersmis. Bizim donemde hic yoktu oyle seyler. Keske olsaydi. Dediginiz modeli biliyorum. Alis veris zamanim gelince almayi dusunuyorum. Simdilik pek disari cikmiyorum hastaliktan dolayi.

      Sil
  4. Çok güzel olmuş, emeğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık, kum boncuklar ile bayağı bir dönem uğraşmıştım.

    YanıtlaSil
  6. Kolyeler yazı, hatta yazlık yerleri hatırlattı bana. Elinize sağlık, mutluluk veriyor bakması. Bence de Mac’i beyaz kolye çok şık ve kullanışlı olmuş; hem spor, hem şık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumunuz için. Ben de kolyelere baktıkça yaz aklıma geliyor. :)

      Sil
  7. Ayyyyyyy harika olmuuuşşşş! Ellerine sağlık. Özellikle küpelere kalbimi bıraktım ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğenmenize çok sevindim. :)

      Sil