Neler Hakkında Yazıyorum?

7 Ocak 2021 Perşembe

Koku - Patrick Süskind

 Merhabalar.

Uzun zamadır bir kitap okuyamama sorunum var. Pandemi ile başlamadı ben de, malesef daha önceden de vardı. Bunun nedenlerini kendimce biliyorum. Birincisi ekrandan kopamamam. Son yıllarda aşırı bir ekran bağımlılığı başladı bende. Yani hiçbir şey yapmasam bile sekme açıp kapatıyorum, uygulamalara girip çıkıyorum boş boş. Bunu zaman zaman yensem de dönüp dolaşıp geldiğim nokta bu oluyor. Özellikle bir iş yetiştirmem gerekiyorsa daha çok oluyor bu durum. Bir şeyler izlediğimde suçlu hissediyorum ama o işle de ilgilenmiyorum. Hal böyle olunca da ekran başında geçen boş vakitler oluyor. Bir diğeri de sıkıldığım anda telefona sarılmam. Geçenlerde bir videoda insanlar kendilerine sıkılmak hakkı tanımıyor deniyordu o kadar doğru ki. Hep beni oyalayan bir şey olsun istiyorum. 

Bunları niye anlattım çünkü yakın zamanda bir kitap bitirdim. Ve saydığım tüm bu geriye çeken alışkanlıklardan sonra bir kitabı bitirmiş olmak beni mutlu ve motive etti. Sizlere de kitabı daha doğrusu kitapla alakalı okuduğum çok kaliteli bir incelemeyi anlatmaya geldim. 

Kitabın adı resimde de gördüğünüz üzere Koku. Bu kitabı ben yıllardır biliyorum. O yüzden herkes de biliyormuş gibi geliyor bana. :D Ama konusundan bahsedelim. Jean Baptiste Grenouille adında koku duyusu çok gelişmiş bir insanın doğumundan başlayan kitap, Grenouille'un kendi kokusunun olmadığını fark etmesiyle kendine insan kokusu yapma gayesi ile seri katil oluşuna varan yaşamını anlatıyor. Kitap baştan sona bu sırada. Yani zaten her yerde okuduğunuz konusunda kitabın sonu ile ilgili spoiler almış oluyorsunuz. Ama kitapta olayların sırasından çok Grenouille'un ruh dünyası ilginizi çekiyor. Çocukluğundaki yaşamı, ergenliği ve gençliğe giden zamanda yaşadıkları ve düşündükleri. Kitap boyunca Grenouille'u tanımak, onu anlamaya çalışmak sırada ne olay olacak merakından daha ağır basıyor. En azından benim için öyleydi.

Kitabı okuduktan sonra kısıtlı bilgimle bu kitabı tam olarak anlayamadığımı hissettim. Evet bir hikaye vardı ama bence daha da fazlası saklıydı. Haklıymışım ki araştırmalarım sonucu bir blog sayfası buldum. Ve benim bilmediğim pek çok noktaya parmak basan, gönderme yapan bir kitap olduğunu anladım. Sizler eğer kitabı okumadıysanız bile bence bu incelemeyi okuyun derim. Daha da farkında olarak mukayese etmenizi sağlayacaktır. 

Yazıyı buraya bırakıyorum. Alman Dili ve Edebiyatı okuyan öğrencilerin hazırladığı bir sayfa ve gerçekten dolu dolu bir anlatıma sahip. 2015'te yazmayı bırakmış olsalar da ben yazılarını dönüp dönüp okumak için yer işaretlerine ekledim bile. Umarım sizler için de faydalı olur. Ben kitapla ilgili ne desem bu yazının yanında basit duracağı için sadece çok beğendiğimi söyleceğim. Kokulara hassas biri olarak Grenouille'un kokuları tanımladığı yerler çok ilgimi çekti. Karakter olarak da çok ilgi çekici buldum onu. Yazıda söylendiği gibi bir noktada onu sevmeye bile başlamıştım. Hala tam olarak nefret ettiğimi söyleyemem ama kendi arzuları için seçtiği yolu doğru bulmuyorum tabii ki.

Bu kadarla bırakıyorum. Okumayı düşünenlere tavsiye ettiğim bir kitap Koku. Şimdiden keyifli okumalar size.

Mutlulukla kalın.

28 yorum:

  1. Evet kesinlikle çok etkileyici bir kitaptır. Hatta filmi çekildi ve şimdilerde dizisi de var. Tabii kitap kadar etkileyici değildi filmi, dizisini ise izlemedim. Sözünü ettiğiniz blog sayfasını merak ettim ancak yazıya eklenmemiş sanırım. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler yorumunuz için. :) Filmini izlemeyi düşünüyorum ama kitaptaki kadar iyi yansıtabileceklerini düşünmüyorum ben de. Çünkü kitapta karakterin duyguları daha ön plandaydı. Dizisinden haberim yoktu. Yönlendirdiğim sayfa ya ulaşılıyor aslında. Yeşil 'buraya' kelimesinin üzerine tıklarsanız. Ama sizin için linkini buraya da bırakayım.
      http://dortyuzonsekiz.blogspot.com/2015/02/patrick-suskindin-koku-adl-romannn-bir.html?m=0

      Sil
    2. Evet film o kadar etkileyici değil ama kötü de değil. Benim mini İPad ‘ten kaynaklı bir durum var sanırım, tüm yazı siyah, ben de kırmızı ya da mavi bir ‘buraya’ aramıştım okurken, sanırım eklenmedi diye düşündüm. Siz yeşil ‘buraya’ demişsiniz ya, yok bende yeşil, bendeki siyah, tıklayıp deneyeyim bari dedim ve açıldı 🤗. Sağolun, şimdi gidip okuyayım.

      Sil
    3. Rica ederim. :) Sorunu çözmenize sevindim.

      Sil
  2. Bende bugün bu kitaba bakmıştım tereddüte düştüm almasam mı almasam mı diye. Benim için faydalı oldu.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Faydası olduysa ne mutlu. :)

      Sil
  3. Teşekkürler yorumun ve güzel dileğin için. :)

    YanıtlaSil
  4. Internet, okuma hızımızı düşürüyor gerçekten. Gençken, internetsiz günlerde -ve tabii henüz yetişkinlerin sorumluluğuna da sahip olmadığımdan- deliler gibi okurdum. Şimdi zamanımın bir kısmı telefonda ya da tablette harcanıyor. Koku, en sevdiğim kitaplar listesindedir. Tekrar okumayı düşündüklerimden. Çünkü ilk okumam yıllar önceydi. Klasikleri bir de ileri yaşlarda okumak iyi oluyor. Referans verdiğin yazıyı da okudum. Bir kitabı okurken ilintili kaynaklara yönelmek faydalı ve keyifli bir iş.
    İyi okumalar dilerim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler. :) Cok haklisiniz. Klasikler her yasta farkli bir tat veriyor. Sevgiler. :)

      Sil
  5. Kitabı okuyalı neredeyse on yıl oluyor, bu yüzden içeriğini hatırlamakta güçlük çekiyorum. Ancak okuma deneyimi açısından rahat geçtiğini söyleyebilirim :) Bir de filmi vardı galiba bunun, o zaman bir tanıdığım filmini izlememi önermişti. Ancak kaybolup giden bir öneriye dönüşmüş zamanla. Senin sayende hatırladım, belki bulup izlerim :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. :) Ben de izlemeyi dusunuyorum musait bir zamanda. Iyi seyirler simdiden. :)

      Sil
  6. Kitabı duymuştum ama okuyamadım ne yazık ki. Vakit bulduğum zaman okumak üzere alıyorum listeme. Teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
  7. okudum yaaa korkunç filmi de çok korkunç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmini izleyeceğim şu yoğunluğum azalsın. :)

      Sil
  8. Şuan hali hazırda okuduğum bir kitap olduğu için tereddüt ettim ama film ve dizisine de bakacağım bitirince kitabı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi okumalar dilerim. Ben çok keyif almıştım okurken. :)

      Sil
  9. filmini izlemiştim karakter oldukça farklı ve ilginç bir o kadar da ürkütücüü :) psikolojik durumu ödev olarak verilebilir bir karakter :)
    söylediğin sayfaya da bakacağım daha iyi anlamak için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle gerçekten. Umarım hoşunuza gider. :)

      Sil
  10. miribaaaa huhuuuu öykücüüüü huhuuuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Yakalandim. :D Bu hafta yazmadim. Biraz yogunum ama haftaya yazacagim insallah. :)

      Sil
    2. huzurlu haftasonu dileriiiim :)

      Sil
    3. Cok tesekkur ederim. Ben de huzurlu, mutlu hafta sonlari dilerim. :)

      Sil
  11. Sanırım biraz tükenmiş hissetmişsin ama bu kitapla onu yenmiş olmana çok sevindim. Umarım bu diğer etkinlikler için kapı açar. Ben kitabı pek sevmemiştim. Yarım kaldı elimde. Sağlıkla kal 😊

    YanıtlaSil