Neler Hakkında Yazıyorum?

2 Eylül 2023 Cumartesi

BCP Ağustos * Savaş, Tarih ve Yolculuk

Merhabalar.

Bcp etkinliğinin Ağustos ayını biraz geç yazabildim. Yoğun bir aydı ve bittiğini bile sonradan fark ettim. Kurslarım bitti. Sertifika sınavlarımı geçtim. Bu sene Yks'ye girmiştim ve tercih yaptım tercihime de yerleştim. Yeni dönemde bir üniversite öğrencisi olarak 2. üniversitemi okuyor olacağım inşallah. Çok heyecanlıyım yoğun dönemlere geri dönüyorum.

Bcp için birkaç film seçtim. Hepsi de çok severek izlediğim filmler. Umarım sizler de seversiniz. Hepsini öneririm. 

Önce yolculuk teması için seçtiğim şeylere bakalım. Farewell Song filmi ve 3 Will Be Free dizisi. Bir tane de dizi var seçtiklerim arasında söylemeyi unuttum. Daha önce bloğa yazdım yazısını. Benim en sevdiğim ve genele göre kaliteli kalan Tayland dizilerinden. Tam bir suç, kaçma-kovalama, yolculuk, oraların sıcak havasının izlerken sizi yaktığı bir dizi. Farewell Song ise benim Japon aşkım Ryo Narita ve kraliçem Mugi Kadowaki için izlemeye başladığım ve bayıldığım bir film. Bir müzik grubunun son turnelerine çıkmaları ve bu yolculukta aralarındaki sorunlarla yüzleşmelerini izliyoruz. Muhteşemdi.

Şimdi sıra savaş temasında. Firebird, Atonement ve Moffie. Önce Atonement. Ben Keira Knightley'e aşığım. Kadının her şeyine bayılıyorum. Lisede bir dönem oynadığı tüm işlerini sırayla izliyordum ve bu film beni acayip etkilemişti. Hala her şeyiyle aklımda. Çoğu kişi biliyordur bence. Bilmeyenler de bence izlesin. Havası çok güzel filmin.

Firebird filminde savaş var mıydı hatırlamıyorum şu an açıkçası. Askeriyede geçen bir film. Filmde uzun bir zaman aralığı işleniyor. İzlemesi çok keyifli. Çok yürek burkan bir aşkı anlatıyor. Savaş yoktuysa bile burada dursun izlemek isteyenler için. Askeriyedeki bir erle komutanın aralarındaki aşk hikayesini anlatan güzel bir film.

Moffie ise tam bir savaş filmi. İzlerken gerim gerim gerildim. Ben askeriye mantığını oldum olası sevmem. Bu film neden sevmediğimi bana hatırlattı. Bir kitap uyarlamasıymış. Okumayı çok istiyorum. Filmi izledikten sonra araştırmıştım ama siz biliyorsunuz ki bu kız tam bir erteleme makinası o yüzden unuttum gitti. Bcp sağ olsun bana hatırlatmış oldu. İşte bloğu hayatımızdaki güzelliklerinden biri. Filme dönersek ben ana karakterin yanında Sachs karakterini de çok sevdim. Bir şekilde kendime yakın hissettim hatta. Zor bir film ama güzel bir film.

Evet bu seferki önerilerim bu kadar. Umarım seversiniz. Ben koşuşturmaya devam edeceğim bu süreçte. Ama çok iyi geliyor var ya. Hele ki evde kaldığım o dönemlerden sonra. Psikolojim düzeliyor en önemlisi o. Eskiye dönmeyi hiç istemiyorum. Kendinize çok iyi bakın.

Mutlulukla kalın. 

14 yorum:

  1. Başarı grafiğinizi yüksek tutmuşsunuz, tebrikler. Kurslarınız bitmiş, sertifika sınavlarını geçmişsiniz, yükseköğretim tercihinize yerleşmişsiniz. Gönül rahatlığıyla film izlenebilir tabii.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Kendimi pek başarılı gördüğüm söylenemez aslında. Kendini çok dövenlerdenim. Biraz utandım siz böyle yazınca. Film izlemek bana iyi geliyor bir ara her gece bir film izlerdim. Ara ara öyle bir düzenim oluyor.

      Sil
  2. Hayırlı olsun, bayağı yoğun geçmiş dönem. :)
    Bu yıl bcp'ye katılmadığım için arada özeniyorum yazanlara. Farewell Song'u merak ettim, güzelmiş konusu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel bir yoğunluktu. Yarısında da katılabilirsiniz diye biliyorum ben. Arada yazmak istediğinizde yazın isterseniz. Bana iyi geliyor çok uzaklaşmıştım blogtan. Farewell Song çok güzeldi. Yeniden izlemeyi düşünüyorum ileride.

      Sil
  3. bu yazıdaki her yazdığını izleyebilirim yani :) keira deyince ingiliz klasikleri geliyo insanın aklına :) başardıkların için kutlarım seni kolaylıklar sanaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversin hepsini. Evet Aşk ve Gurur başta olmak üzere güzel klasiklere hayat verdi. Çok teşekkür ederim yorumun ve iyi dileklerin için. :)

      Sil
  4. Hayırlı olsun, başarılar dilerim. Farewell Song u ben de merak ettim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Umarım seversiniz güzel bir film.

      Sil
  5. filmler ilgi çekici not aldım sağol

    YanıtlaSil
  6. Ayyy bende yeni dönemde ikinci üniversite için kaydımı yaptırdım ama ben açıköğretimden okuyacağım. Bize hayırlı başarılar olsun o vakit. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebrik ederim. Çok iyi yapmışsınız. :) Çok teşekkür ederim. İnşallah keyifli, başarılı bir serüven olur. :)

      Sil
  7. O kadar Japon aşkım var ama Ryo Narita'yı hiç duymadım. Aa ama bak Mugi Kadowaki'yi izledim. Öldüren Öpücük filminde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ryo benim favorim. O diziyi ben de izledim. Bayılıyorum oradaki tüm oyunculara. Teşekkürler yorum için. Belki filme şans verip Ryo Narita'yı seversin. Mugi ile çok fazla yapımda oynadılar beraber.

      Sil