Neler Hakkında Yazıyorum?

21 Eylül 2023 Perşembe

Eylül 2023 Meydan Okuması *21

Merhabalar.

21-Şu an okuduğun kitaptan, dinlediğin şarkıdan, izlediğin filmden bir replik paylaşır mısın?

Paylaşırım tabii. Çok severim böyle alıntıları paylaşmayı. Şimdi bana kızacaksınız, kızın, ben hala Müzik ve Sessizlik'i bitirmedim. Son 50 sayfam kaldı ve aylardır okumuyorum. Kitabı sevdim ama kitap tembeli oldum okumuyorum hiç. Vaktim var, zamanımı boşa geçirdiğim çok an var, kitap kolayda alsam oturur okurum ama okumuyorum. Beynim bedenimi ikna etmiyor. Edemiyor değil etmiyor. Resmen bile bile okumamayı seçiyorum ve kendime gıcık olduğum bir konu bu. Neyse son kaldığım yeri açtım ve bir cümlenin altını çizmişim bile.

'Kabullenmenin hayatın öğrettiği en ağır ve en zor ders olduğunu düşünüyordu.'

Bu kitap çok güzel. Çok yerin altını çizdim. Yazacağım, bir bitireyim. :(

***

Dinlediğim şarkıları da paylaşayım. Sürekli şarkı dinliyorum zaten. 

Cem Yenel & Çağan Şengül - Mevsimler Gibi

Sia - Elastic Heart

Ben Sana Veda Edemem.

Kenya Grace - Strangers

Roce - Follow

Xxxtentacion - Numb

İmkansız Bir Aşk Denir

Tamino <3 ve Çağan Şengül bu aralar sık dinlediğim kişilerden.

Say say bitmiyor. Daha da yazarım. Bir de bu aralar şarkıları karıştırıp mashup dedikleri bir şarkı ortaya çıkaran müzisyenler var. Onların yaptıkları şarkıları dinliyorum. Mü-kem-mel-ler. Bayılıyorum hepsine. Onlara da bakın mutlaka. İyi yapana denk gelince şenlik oluyor o gün benim için.

Şarkılarda seçtiğim kısım Mevsimler Gibi'den.

Ben o yazı günleri ayları yolları bekleyecektim

Tenine ateş gibi düşmeye sevmeye ben gelecektim

Bi kere de sor beni sev yeniden ve de sar

Benim ol kal yanımda diye ben

Güneşimi karlara gömmeyi isteyecektim

Bir anlamı yok

***

Şimdi de film alıntısı seçeyim. Bu aralar hep dizi izliyorum. En son film izleyeli birkaç hafta oluyor sanırım. All These Years filmiymiş hatta twitterdan buldum. Yazmışım oraya. Film güzeldi ya. Çin filmlerini sevenler izlesin bence. Tam benlikti kahır kısmı. Başrol erkek her şeyiyle ben kurguyum diye bağırıyordu. Öyle mi güzel sevmek olur? Ben kızımızı da çok iyi anladım ama. Yaptıklarına hiç kızamadım. Daha o yapmadan neye nasıl tepki vereceğini biliyordum hatta. Neyse seçtiğim replik de şu olsun.

-Bu atkıyı sana aldım. Soğuk olunca kullan. Havalar ısınınca kenara kaldır. Tıpkı benim gibi. Bana ne zaman ihtiyacın olursa o zaman yanında olacağım.

+O zaman umarım kış hiç bitmez.

Daha çok replik var ama spoilera düşmeden yazabileceğim pek yoktu. Bunu seçtim ben de. Filmden pek çok sahneyi kesmişler. Çin sansür konusunda çok ciddi. Bu kesintiler filmi biraz garipleştiriyor ama yine de güzel. Karakterleri çok sevdim ben.

Bugünden de bu kadar.

Mutlulukla kalın.

10 yorum:

  1. Kitaptaki alıntıyı sevdim.

    Kitap okuyamama durumlarını farklı şekillerde deneyimlerden biri olarak benim kitabı okuma isteğimin değil kitabın bana kendini okutturmak istemesi arasındaki farkta takılı kaldım şu ara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap da çok güzel denk gelirseniz şans verin bence. :) Yani bu düşünce de güzelmiş. Ama bir yanım hep eskisi gibi okumak istiyor.

      Sil
  2. tişkirleeer senden hep liste yapıyom zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa teşekkür ederim. Daha çok yazayım o zaman izlediklerimi. Twittera alıştığımdan beri oraya yazıyorum ama kolay geliyor iki satır yazı.

      Sil
    2. twitter adresini biliyor muydum emin olamadım, söylesene, kontrol edeyims :)

      Sil
    3. Bir ara paylaşmıştım ama kaldırdım blogtan. @lbonheurll kullanıcı adım bu. Şimdi kilitli ama kabul ederim isteğini. Elon bey paralı yapana kadar oralardayım sonra kapatıp giderim her halde. :D

      Sil
  3. Sanırım bu maddenin en dolu dolu yazısı olmuş, ben bir alıntı yazıp geçmiştim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazasım varmış. Keyif aldım baya yazarken. :)

      Sil