Neler Hakkında Yazıyorum?

18 Eylül 2023 Pazartesi

Eylül 2023 Meydan Okuması *18

Merhabalar.

18- Söylemekten kaçındığın kelimeler var mı?

Çok var. Genelde negatif anlamlı olan kelimeleri söylemekten hoşlanmıyorum. Ama aksine son zamanlarda çok sık kullanır oldum. Geri zekalı kelimesi hele ağzıma yapıştı. Öfkelendiğim anda hemen onu söylüyorum. Bir de iç sesim çok küfürbaz oldu. Bu da çok rahatsız ediyor beni. Ancak hayatımın küfür etmeden anlaşılmayacak zamanlarına geldim gibi o yüzden içimdeki öfke başka türlü geçmiyor. Bir an boş bulunup sesli de söylerim diye çok korkuyorum. Ne kendime ne başkasına yakıştırmıyorum küfürlü konuşmayı. İçimden bile olsa söylemek istemem. Zaten hissettiğim bu öfkenin de temelsiz ve gereksiz olduğunu da bildiğimden ne kadar çabuk yatışabilirsem benim için de o kadar iyi olacak. Gecenin bir vakti sokak röportajı izleyip bilmem neredeki insanlarla kavga edebiliyorum kendi kendime. Bu çok boş ve zararlı bir alışkanlığa dönüşüyor. Aman diyeyim canım kendim yapma böyle saçmalıklar. Görme, duyma, geçsin gitsin. Sen kendi hayatına bak.

Sonra büyük konuşmaktan ve kınamaktan çok korkarım. Böyle kelimeleri seçeceğim zaman hemen geri adım atarım ya da dilimi ısırırım. Hep başıma gelecekmiş gibi geliyor. Çocukluktan beri öyle öğretildiği için.

Bir de bu aralar sanki sürekli söylediğim şeyler bir noktada gerçek oluyor gibi geliyor. Hayatıma çağırıyorum sanki. O yüzden daha pozitif ve daha güzel şeyler söylemeye çalışıyorum. Şu an ki öfke durumumda her zaman mümkün olamıyor ama bilerek şimdi hayatımda istediğim şeyleri söyleyeceğim deyip uzun uzun kendime sesli bir şekilde sayıyorum dileklerimi. İster dua deyin ister enerji ben inanıyorum bunlara ve sesli söylendiğinde daha etkili olduğunu düşünüyorum. Hem iyi hissettiriyor kendimle güzel şeyler hakkında sohbet etmek. Kendime iyi dileklerde bulunmak. En çok eğlendiğim insan kendimim zaten. :D

Böyle işte. Spesifik bir kelime aklıma gelmese de konuşmalarımızın bizi çok etkilediğini düşünüyorum. Bu aralar çevrem çok fazla negatif olduğumu da söylüyordu o da etkili oldu bir şeyleri fark etmem için. Gerçi bana bunu diyenlerin de pozitif olduğu söylenemez ya neyse.

Şimdilik bu kadar. Hoşçakalın.

Mutlulukla kalın.

6 yorum:

  1. Tamamıyla aynı fikirdeyim. Ama ben başkalarının suratına olmasa da sinirim tepemdeyken küfrediyorum , o konuda pek başarılı değilim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hiç sesli küfretmedim şimdiye kadar kimseye. Etmek de hiç istemem o yüzden bu hallerim beni rahatsız ediyor. Ama insan her durumda kendini sakinleştiremiyor da. Gerginiz. :D

      Sil
  2. geri zekalı gibi sözler kötü sayılmaz, kendine yüklenmeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendine yüklenme konusunda çok iyiyimdir. :D

      Sil
  3. Kelimelerin gücüne inanırım, o yüzden bende pozitif konuşmaya çalışırım genelde. Gerizekalı olmasa da salak kelimesini sıklıkla bende kullanıyorum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben şu an olduğum kişide öfkeme hakim olamıyorum. Hemen kızmaya başlıyorum. Bundan hoşlanmıyorum da ama birikmişlikler sanırım. Kelimeler bence de çok güçlü. Hayatımıza çekiyoruz her şeyi.

      Sil