Neler Hakkında Yazıyorum?

3 Eylül 2023 Pazar

Eylül 2023 Meydan Okuması *1-2-3

Merhabalar.

İlk iki günü kaçırsam da ben de katılmak istedim bu meydan okumaya. Yüreğimin İklimi blog sayfasının hazırladığı bir etkinlik. Merak edenler buradan ulaşabilir.

İlk iki günün sorularını da aradan çıkarayım burada.

1- Kurtulmak isteyip kurtulamadığın alışkanlığın var mı? Evet. Pek çok kişi gibi ben de gereksiz yere sosyal medyada vakit harcıyorum. Bunu yok edebilsem harika olacak.

2- Doğa mı ? Şehir mi? Neden? Şehir. Çünkü istediğim zaman istediğim imkanlara ulaşmayı seviyorum. Böcekler ve doğadaki zorlu koşullarla da uğraşmak istemem açıkçası. Şehir içinde korunmuş doğa alanları olmasını ve bunalınca oralarda vakit geçirmeyi isterim. 

Sıra geldi günün sorusuna. 

3- En beğendiğiniz mimari eser? Neden? Benim çok bir mimari bilgim yoktur. Gezmeyi çok severim tarihi yerleri ama her detayına hakim değilim malesef. Genelde girişte bilgi vermek için konulan panoları okuyup öyle gezmeye başlarım. Bazıları da aklımdan uçup gider sonrasında açıkçası. Türkiye'de pek çok yeri de gezdim. Doğu ve Akdeniz taraflarına gitmedim şu ana kadar. Onun dışında ülkenin kalan yerlerini çeşitli turlar ya da ailece yapılan gezilerle görme fırsatı yakaladım. Zaten Kapadokya bölgesinde yaşadığımdan buralardan sıkıldık sayılır. :D Adı duyulmuş pek çok mimari eseri de gördüm haliyle. Hepsi çok güzeldi ama en beğendiğim olacak kadar beni etkileyen olmadı.

Ben bu soruya en beğendiğim değil de en merak ettiğim olarak cevap vereyim ayrıca. Milano Katedrali ve Kurtarıcı İsa Heykeli en çok görmek istediğim yerlerden. Ah bir de Notre Dame Katedrali tabi ki. Yakın zamanda ona takılmıştım. Belki didiklesem daha çok çıkar ama bunlar ilk aklıma gelenler. Takip ettiğim bir mimar İtalya'ya gittiğinde bu katedrali göstermişti. O zaman hikayelerinden bile etkilemişti beni. Heykel ise tüm şehri gördüğü fotoğraflarda çok büyüleyici duruyor. Hem de o taraflara gidip keyif tatili yapmak istiyorum günün birinde.

Bu kadardı. Pek kültürlü bir insan olmadığımdan mimaride sınıfta kaldım ama yazıları merakla okuyacağım. Eminim muhteşem güzellikte yerler vardı dünya üzerinde. 

Mutlulukla kalın.


10 yorum:

  1. Bende mimari de sınıfta kaldım. :))
    Okudukça aa neler varmış dedim, aklıma gelmemiş hiç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben çoğunu bilmiyorum bile. Çok güzel bir birikim ama. Arkasındaki tarihi, o zamanın yaşantısını da bilmek gerekiyor. Pek çok yönden donanımlı oluyor insan. Çok özeniyorum öyle insanlara.

      Sil
  2. Hahaah, ben de bütün panoları, yazıları okuyup on saat dolaşırım, çıktığımda aklımda hiçbir şey yoktur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya benim de öyle. Sadece en sansasyonlu olan kalır aklımda. :D Magazin girince işin içine dikkatimi çekiyor hemen.

      Sil
  3. Aaa hiç de sınıfta kalmış değilsin valla bak bilmediğimiz nereler çıktı yazıdan. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim o zaman. Çok özenirim bir yapı görüp o dönemin yönetiminden başlayıp mimarın kullandığı malzemeye kadar anlatan insanlara. Çok havalı duruyor gözümde. :D

      Sil
  4. benim alanım ve ben biliyorum ya sanki diyorum herkes bilir belki de bu konuda bir kaç yazı hazırlayıp küçük konular şeklinde değişik yapıları tanıtmalıyım , konu fikri getirdiniz aklıma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok güzel olur yaparsanız. Keyifle okurum. Çok teşekkürler. :) Şimdiden ellerinize sağlık. :)

      Sil
  5. milano şeyi neymiş bakayım saol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak bakalım. Buraya yazdığımdan beri daha çok karşıma çıkmaya başladı. :D

      Sil