Neler Hakkında Yazıyorum?

16 Eylül 2023 Cumartesi

Eylül 2023 Meydan Okuması *12-13-14-15-16

Merhabalar.

Birkaç gündür uzak kaldım şehir dışında olduğum için. Hazırlık sınavlarıma girdim. Yeni okulumu tanıdım. Şu an için her şey yolunda gidiyor. Ekim ayında taze üniversiteli olacağım yeniden. Çok heyecanlıyım. Sonunda İngilizce'm mükemmel olacak. Topluca soruları cevaplayayım bu postta. Başlıyoruz.

12-Karar verme sürecinde düşünceler mi yoksa sezgiler mi? 

Hmm... Sezgilerle desteklenmiş düşünceler. Eğer çok kötü hissediyorsam o şeyi yapmam ama bunun mantığıma da uyması lazım. Çünkü bazen psikolojik durumum sanki hislerimmiş gibi beni kandırabiliyor. Anksiyeteden dolayı ya da modum düşük olduğundan dolayı kötü hissettiğim şeylerde kendimi sorgularım. Objektif olmaya çalışırım. Hayatımı etkileyen kararlar da verdim bu son süreçte. Hatta düşününce pek çok radikal karar vermiş oldum kendi çapımda. Hepsinde hem hisler hem de mantığım birbirini destekler durumdaydı. Hem mutluluğumu hem de bana faydası olacak olanı bir araya getirmeye çalışıyorum yani.

13- Bugün kendi çektiğin beğendiğin bir fotoyu paylaşır mısın? 


Bu soruyu görünce fark ettim uzun süredir fotoğraf çekmiyorum. Bu yüzden kalkıp bunu çektim. En yakınımda sevdiğim bir şey olsun dedim. Rozetler de düş kapanı da çok özel benim için. Kuzenim gittiği geziden düş kapanını hediye getirmişti bana. Çok sevinmiştim. Rozatler de sevdiğim her şeyden biraz var. Tavşanları ben yaptım hatta. The Untamed sevdasına, izlediğim dönemde hazırlamıştım. Hala yeri ayrıdır o dizinin ve WangXian'ın. Hatta oyuncularının bile. 

14- Hiç kimsenin duymadığı kitaplar arasında en sevdiğiniz hangisidir? 

Çok bir iddiam yok kitaplar konusunda. Ama bana benim bildiğim şeyleri herkes biliyormuş gibi gelir hep. Belki ondandır. Okuduğum kitaplar arasından Adam ve Kız kitabını önerebilirim. Günümüz ilişkilerini, günümüz kadının düşüncelerini ve karakterlerin ruh dünyasını çok güzel yansıttığını düşünüyorum. Sonu bir tık benim hayal gibi olmasa da eminim çoğu kişi memnundur sonundan. Yani bir bakın derim. Ama bu kitap en sevdiğim değil. En sevdiğim kitap Eleanor ve Park. Asla bu kadar sevmeme değecek kadar edebi bir değeri yok ama her bir satırına bayılıyorum. Dünyası beni çok iyi hissettiriyor. Onlarla otobüste sohbet ediyorum sanki. Çok güzel.

15- Dünyanın en zor hissi nedir? 

Hmm... Ne zor sorular. Benim için düzeltmeye gücümün yetmeyeceği kötülüklere şahit olmak sanırım. Elimi uzatıp düzeltemedikçe içimden de şiddet dolu bir canavar çıkıyor sanki. Kızıyorum, bağırıp çağırmak, yakıp yıkmak istiyorum ama yapmamam gerektiğini de biliyorum. Beni negatif yönde dönüştürmesine karşı durmaya uğraşıyorum. Onlara inat ilerlemem gerektiğini hatırlatmaya çalışıyorum. Kendi içimdeki pek çok duyguyu gün gelip kabulleniyorum hatta sevebiliyorum bile ama bu duyguyu asla aşamıyorum. Ve tahmin edileceği üzere gün içinde çokça yaşıyorum malesef. 

16- Dostoyevski "Aşağılık insanoğlu her şeye alışır!" der. Sizin alışamadığınız bir şey var mı?

15. sorudaki duygu olabilir. Alışmaktan da korkuyorum aslında. Sesimizi çıkarmayı başaramıyoruz bir de alışırsak geriye ne kalır?

Bu kadardı. Şu sıralar yoğun dönemlerdeyim. Bir oturup anlatsam rollercoster gibi duygu değişimleri yaşarız. Bir sürü şey oluyor hem hayatımda hem çevremde. Yorgunum ama mutluyum da. Böyle işte. Görüşürüz.

Mutlulukla kalın.

8 yorum:

  1. Muhteşem cevaplar sağol katılımın için.

    YanıtlaSil
  2. ayyyy kolaylıklar başarılar sana çok çok :)

    YanıtlaSil
  3. Evde insanın baktıkça mutlu olduğu objelerin olması çok güzel :)

    Evet bazı şeylere alışmak rn korkutucusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen evin mutlu olduğun yer olması çok önemli bence. :)

      Sil
  4. Adam ve Kız'ı yeni aldım ama henüz okumadım. Eleanor ve Park ise sevilmeyecek gibi değil, kitabın kapağı gözümde canlandı bir an. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu yazıdan sonra bir daha okumaya karar verdim Adam ve Kız'ı. :) Eleanor ve Park birtane <3

      Sil