Neler Hakkında Yazıyorum?

7 Aralık 2020 Pazartesi

Begin Again - Film

Merhabalar.
Peş peşe yazılar giriyorum bu aralar. Aman nazar değmesin. Bu sefer çok önceden izleme listemde olan ve bu öğleden sonramı keyiflendiren bir film ile geldim buralara. Bloğumda da yazısı olan Once filminin yönetmeninden. Buraya o yazımı da bırakıyorum okumak isterseniz. Bu filmimiz de aynı Once gibi müziğe tutkun insanların onca imkansızlığa rağmen azmedip harikalar yaratmasının hikayesini anlatıyor bize.
Konusu şöyle; Gretta, sevgilisi Dave'in ünlü bir plak şirketiyle anlaşma imzalaması ile İngiltere'den New York'a gelmiştir. Sevgilisinin müziği bir filmde yer almıştır ve yapımcılar onunla albüm yapmak istiyordur. Gretta da müzikle ilgilidir. Şarkı sözü yazmayı seviyordur ve bunda da iyidir. New York'a gelip hayallerini gerçekleştirmek isteyen çift Dave'in Gretta'yı aldatması ile ayrılırlar. O akşam arkadaşının barında kendi müziğini çalan Gretta, Dan Mulligan isimli bir yapımcının dikkatini çeker. Dan müzik yapmak uğruna kendi şirketini kuran ve çok başarılı olan biridir. Ama hayatında bazı şeylerin yolunda gitmemesi ile bir bataklığa sürüklenmiştir. En son dayanağı, işini de kaybettiği bir akşam bir barda içerken Gretta'nın şarkısı duyar. Ve ona birlikte albüm yapmayı teklif eder. Gretta'nın tek istediği evine dönmekken Dan'ın onu ikna etmesiyle denemeye karar verir. Ama hiç parası olmayan ve destek de bulamayan ikilimiz sokaklarda kayıt yaparak kendi albümlerini çıkarmaya karar verirler. Biz de onların bu serüvenine birbirinden güzel müziklerle eşlik ederiz.


Filmde kötü adam olsa da Dave rolünde Adam Levine var. Ve o mikrofonu eline aldığında yıldız ışığının ne olduğunu anlıyorsunuz. Gerçekten müziğe başka bir boyut katıyor sesiyle. Bayıldım. Keira Knightley'nin sesi de çok güzeldi. Benim çok sevdiğim bir oyuncudur Keira Knightley. Aslında her rolünde kendinden bir şeyler görsem de galiba onun tavırlarını sevdiğim için beğeniyorum. Mark Ruffalo zaten efsane. 
Lost Star'ın doğuşu.


Like a fool...
Kayıt yaparken New York'u da bol bol seyrettik. Pek Amerika hayallerim yoktur ama New York'u izlemesi keyifli. İzlediğim sitcomların da şehre aşinalık sağlamasının etkisi olabilir. 



Müzik çok romantik bir şey. Müzikle ilgili her şey büyülü gibi.



Çok doğru tespitler. :) Yani benim müzik listeme bakan biri şaşkınlık geçirecektir eminim. Ama bazen öyle şarkılar var ki hiç tarzınız olmamasına rağmen sizi yakalayıveriyor. Müzik o yüzden çok büyülü ve çok kıymetli. 



Mümkün olduğu kadar hayatını müzikle geçirmeye çalışan biri olarak ben de aynı böyle hissediyorum. Mesela şu an Cem Adrian'ın Solmayan Şarkılar albümünü dinliyorum. Muhteşem...





Evet bitti bile. Bu sefer spoiler olacak bir şey yazmadım diye uyarı koymadım. Zaten spoiler olacak kadar katmanlı bir hikaye yok. Daha çok hisleri izliyorsunuz bu filmde. Neyse birkaç şey söyleyesim geldi şimdi. :D

***Spoiler***

Gretta müziğe tutkun ama piyasanın kapitalist tavrını eleştiren biri. En sonunda yaptığı hamle ile de bu duruşunun arkasında duruyor. Sevgilisi ile kurduğu hayallerin yanında karşılarına fırsat gelince Dave'in dönüştüğü kişi ile aslında onun da içinde bambaşka hayaller olduğunu fark ediyor ve onunla uygun olmadıklarını fark edip kendi yoluna gidiyor. Bu çok anlamlıydı mesela. Gretta için o rock star olayı, imaj çalışmaları, yüksek meblağlar, dolup taşan kalabalıklar çok alamsızdı. Ama Dave için müzik biraz da bu demekti. Ve müziğini yaparken gördüğü ilgi, dinleyicileri memnun etme düşüncesi onu mutlu ediyordu. Yani Gretta, kendi doğrusu ne olursa olsun bir başka doğrusu olan kişiye de saygı duyuyordu. Sadece geride kalan hayal kırıklığını ne yapacağını bilemiyordu. 
 

***Spoiler son***

Yine duramadım. :)

Film çok güzel. Mutlaka izleyin derim. Mest olacağınız müzikler ve sahneler var filmde. İnsanların tutkuları uğruna her şeylerini ortaya koyarak çabalamaları muhteşem. İnsana ilham veriyor. İzlemeyi düşünenlere şimdiden iyi seyirler.

Mutlulukla kalın.

16 yorum:

  1. Film fazla sıcak ve romantik duruyor...
    Bir türlü alışamadım bunlara...
    İzlememek için kendimi tutacağım ne yazık ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sırf aşk üzerine bir romantizm yok. Eğer sizin hoşlanmadığınız buysa şans verin derim. Yine de takdir sizin. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  2. Yaaa çok güzel bir filme benziyor, yaşasın:) Kızım da ,ben de tam bir müzik tutkunu olduğumuz için bayılırız böyle filmlere. İlk fırsatta izleyeceğim. Çok teşekkürler paylaşım için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Beğenmenize sevindim. İyi seyirler dilerim. :)

      Sil
  3. Bakayım ben de bu filme :)

    YanıtlaSil
  4. eveey seni böyle aktif görmek çok bonheuur :) bu film çokoş iviit once adlı film gibiii o da biriciklerdeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bence de biricik. :)

      Sil
  5. çok sevdiğim bir film ve müzik severler ayrı bir seviyor, beğeniyor. en çok adam levine'ın yazdığı şarkıyı kadın dinleyince malum olayı anlamasaydı o sahnesinden etkilenmiştim harika film :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen o sahne çok etkileyiciydi. Birbirlerini çok iyi tanıyorlar ama adam bunu mahvediyor. Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  6. Maşallah diyeyim bende nazar değmesin. Hep yaz :) Bu filmi daha önce de görmüştüm ama izleyemedim henüz. Spoiler kısmını okumadım bu sebeple. İzledikten sonra yine gelirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İyi seyirler o zaman şimdiden. :)

      Sil
  7. Kararsız kaldığım bugünlerde aşırı iyi bir öneri olduu çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. Filmi yazın sayesinde fazlaca merak ettim, fotoğraflar bile sıcacık ediyor insanı. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Görüntüler harikaydı gerçekten. :)

      Sil