Neler Hakkında Yazıyorum?

23 Aralık 2020 Çarşamba

Kelime Oyunu - 4

Merhabalar.

Bu hafta kelimeleri Hanife Ertaş seçti. Onun yazısını okumak için buraya tıklayabilirsiniz. Bu haftanın kelimeleri; yeşil,baharat,şiir,yol,sabah.

Hadi başlayalım.

***

Yokuşu çıkıp dükkanın önüne geldiğinde nefes nefese kalmıştı. Kapıyı açmadan önce ellerini dizlerinin üzerine koyarak eğildi ve biraz soluklandı. Son kez sesli bir nefes verdikten sonra doğrulup anahtarını aramaya başladı. Bir yandan da haline gülüyordu. Her gün bu yokuşu çıkıp hala böyle yoruluyor olmak komik gelmişti ona. Anahtarı bulup dükkanın kapısını açtı. Kapının üstündeki zilden bir şıngırtı geldi. İşte gülümsemek için bir sebep daha diye düşündü. Hemen eşyalarını kenara bırakıp dükkanın içini düzenlemeye, yerleri süpürüp silmeye başladı. Nihayet rutin işleri bitince kendine bir sabah kahvesi koydu. Bu seferkini yeni almıştı. İçinde baharat aromaları vardı. Aldığı ilk yudumla farkı hissetti ve bu değişikliği yaptığı için mutlu oldu. Aslında önceden hayatını hiç değiştirmeden yaşardı. İstemediğinden değil de ya ertelerdi ya da korkardı. Ama geçen senelerde yaşadığı pandemi ile hiçbir şeyin ertelemeye gelmediğini anlamıştı. Hayat siz planlar yaparken yolunuza bambaşka bir şey çıkarıveriyordu. O yüzden fırsatınız varken yapmak lazımdı.

İnsanlar yavaş yavaş sokakta görünür olmaya başlamıştı. Bugün hafta içi olduğundan pek gelen giden olmazdı. Kenara koyduğu şiir kitabını alıp kaldığı yerden okumaya başladı. Arada sevdiği dizeler olursa da dükkanda yaptığı alıntı köşesine yazıyordu. Bazen gelen müşteriler de yazarlardı bir şeyler. Hatta düzenli müşterileri bile olmuştu bu sayede. 

Öğleden sonra ilk müşterileri geldi. Beş kişilik bir arkadaş grubuydu. Kitap klübü toplantıları için gelmişlerdi. Onlara siparişlerini ikram ettikten sonra kendi masasına geçti. Biraz kitabını okudu biraz kızların konuştukları kitabı dinledi. Daha önce okumadığı bir kitaptı ama dükkanda vardı. Hemen okunacaklar arasına aldı kafasında. 

Birkaç saat sonra kitap klübü için gelen grup gitti. O arada tek tük birileri de gelmiş. Herkes siparişini verdikten sonra köşesinde kitabıyla ilgileniyordu. Kalkan kişilerin boşlarını alırken kapıdan bir çocuk sesi duyuldu. Küçük bir kız çocuğu annesinin elinden tutmuş dükkana doğru çekiştiriyordu.

"Bak anne, yeşil olanı gördün mü? Ondan istiyorum işte. Babamla dün buradan geçerken gördüm. O da alalım dedi ama o zaman kapı kilitliydi. Şimdi açık. Hadi gidip alalım. Nolur, nolur..."

Küçük kızın camda görüp istediği kitaba bakış attı. Kurbağa Kurpi'nin Okyanus Macerası kitabıydı. Kendisinin çok sevdiği bir kitap olduğu için cama bir posterini asmıştı. Şimdi bu bıcırığın da kitabı beğenip türlü sevimliliklerle annesini ikna etmeye çalıştığını görünce çok mutlu hissetti.

Anne ve küçük kız içeri girdiler. Tüm müşterilerin dikkati de dağılmıştı haliyle ama kimse şikayetçi değildi. Herkes büyük bir şevkle kitabı ne kadar sevdiğini ve istediğini anlatan küçük kızı izliyordu. Onun şimdiden kitap dostu olmasına çok sevinmişlerdi. Hemen kasaya geçip kitabın bir örneğini küçük kıza uzattı. Annesi ödeme yaparken küçük kız koşa koşa boş bir masaya geçti. Annesi daha fazla burada durup kitap okumaya çalışan insanları rahatsız etmek istemiyordu. O yüzden gitmeleri gerektiğini söyledi. Küçük kız itiraz etse de annesini vazgeçirememişti. Vedalaşıp ayrıldılar. Küçük kızı böyle göndermek onu biraz üzmüştü. Keşke küçükler için de bir yerim olsa diye düşündü. Belki haftada bir günü çocuklara ayırabilirdi. Üniversiteden tanıdığı anaokulu öğretmeni bir arkadaşı vardı. En son duyduğunda atama bekliyordu. Belki ona sormalıydı. Hem ona destek olur hem de küçük meleklerin sesiyle haftada bir gün de olsa tazelenirdi. 

Hava kararmaya başlamış ve tüm müşteriler teker teker ayrılmışlardı. Masaları temizleyip, bulaşıkları halletti. Birkaç kişinin dağıttığı kitapları düzenledi. İşlerin bittiğini düşünüp şöyle bir etrafına bakındı. Gözüne takılan bir şey olmayınca da üzerini giyinip dükkanın kapısını kilitledi. Hava akşamları soğumaya başlamıştı. Sonunda yazın bunaltıcı hissi gidiyordu. Yavaş adımlarla geldiği yolu gerisin geri adımlamaya başladı. Yarın yine iş vardı. Eve gidip yemek yer, sonra da belki film izlerdi. Arkadaşı ile görüşmeyi de kafasına not etti.

Geçen sene bambaşka bir şey yaşıyordu. Ama şimdi geleceği düşünüp gülümseyebilirdi. Bunu fark etmek onun olacak şeylere karşı umut dolmasını sağlamıştı. 'Belki kendi kısacık ömrümde en kötüsünü gördüm ama bir şekilde sabrettim ve şimdi her şey düzeldi. Hatta öyle düzeldi ki geleceğe dair heyecan duyarak plan yapmaya bile başladım.' diye geçirdi içinden.

İnsan ömrü böyleydi işte. Şikayet etsek de ondan başka yaşayacak yolumuz yoktu. Bu yüzden ona kızıp, surat asmak yerine olan tüm olumsuzlukları kabullenip güzel yarınlar için gülümsemeliyiz. Tıpkı karşılaştığımız insanlara gülümsediğimizde karşılığında bir gülümseme almamız gibi. Belki hayat da her şeye rağmen ona gülümsediğimizde bize kocaman bir gülümseme verir.

***

Başlarken böyle bir şey çıkacağını hiç bilmiyordum. Hatta daha melankolik yazarım diye planlamıştım ama kelimeler aktı, hikayem kendi yolunu buldu. Çok da güzel oldu bence. Sakin bir yazı olduğunu düşünüyorum. En azından ben şu an çok dingin hissediyorum. Dilerim sizlerin de hayatında hep gülücükler olur. Bu hikayedeki gibi bu süreçten geçmişten bir anı gibi bahsediyor oluruz yakın zamanda. 

Gelecek haftanın kelimeleri benden. Seçtiğim beş kelime şöyle; kedi, film, keman, hasret, ağaç.

Şimdiden herkesin yazısını okumak için sabırsızlanıyorum.

Mutlulukla kalın.

39 yorum:

  1. Ben çok beğendim.
    Gözümde canlandırdım.
    Keyiflendim.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. Cok sevindim boyle dusunmenize. :)

      Sil
  2. ooooo gelcam akşamaaa ooooo eline sağlıık, öykücü oldun teeen :) yeni kelimeler de pek hoş, nostaljikli gibiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel tabi bekliyorum. :) Tesekkur ederim guzel sozlerin icin. Sizin yaninizda bana oykucu denemez ama karaliyorum bir seyler diyelim. :)

      Sil
  3. Çok umut verici, hoş bir yazı olmuş. Son kelimeleri tebessüm ederek bitirdim. :) Haftayanın kelimeleri çok hoş, şimdiden heyecanlıyım. Ben de ufak bir hikaye paylaştım gelmek isterseniz beklerim. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. Boyle dusunmenize cok sevindim. :) Tabii hemen gelip okuyorum.

      Sil
  4. Ne güzel, pandemi bitmiş, her şey yoluna girmiş:)yeni kelimeler de pek güzel:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Yazdıktan sonra okurken ben de o günler gelsin bir an önce diye düşündüm. Teşekkür ederim. Umarım keyifle yazarsınız siz de. :)

      Sil
  5. Yazdığın birşeyi en başta sen beğeniyorsan içine sinmişse o yazı olmuştur. Dinginliğini bize de yansıttın. Bakalıom senin kelimelerden neler çıkacak. Kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Umarım keyif alarak yazarsınız. :)

      Sil
  6. çok güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık. Seçtiğin kelimeleri de çok sevdim umarım güzel şeyler yazabilirim. :)

    YanıtlaSil
  7. Bu nasıl bir kelime oyunu ya :) Anlamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her hafta secilen 5 kelime ile oyku, siir veya baska bir tur yazi yaziyorsunuz. Sirasiyla herkes kelime secebiliyor.

      Sil
  8. Sıcak bir öykü olmuş eline sağlık:) Motivasyonu yükselten, umut dolu bir yazı. Bir iş severek yapıldığında yaşama heyecanı doluyor insanın içine. Biraz sabredip güzel günleri hayal etmek hayata tutunmanın tek yolu. Her öyküden bir fikir çıkması gerekir. Ben bu yüzden başarılı buldum öykünüzü:)

    YanıtlaSil
  9. heey ne güzel, yılbaşı filmi girişi gibi hissettim, ayrıca bak bu öyküdeki sen olsan ne güzel oluur :) ayrıca fark ettin mi, yazdığın bütün öykülerin ruhu ve tarzı farklıydı. ayrıca sen bayağı da iyi öykü yazıyon, ayrıca hep yaz yanii :) bir de bak yorumlarda hep diyom, sen, hanife ertaş, roza, andromeda, bayağı iyi kısa öykücüsünüz yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Yazarken ben de onu geçirdim içimden ne yalan söyleyeyim. Böyle bir dükkanım olsa benden mutlusu olmaz. Bakalım kısmet bu işler de. Aslında bana hepsi aynı gibi geliyordu bunu duyunca çok sevindim. :) Sizin sayenizde yazmaya cesaret buldum. Bu etkinlik olmasa başına geçip yazamazdım sanırım. Ama çok sevdim. Devam etmek isterim ben de. Evet ben de çok severek okuyorum o sayfaları. Çok güzel hikayeler okudum bu etkinlik boyunca. :)

      Sil
  10. Çok güzel olmuş öykü. Kelime oyunu hepimize yeni bir kapı açtı sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. :) Evet bu etkinlik blogda en sevdiklerim arasina girdi benim de.

      Sil
  11. Cok tesekkur ederim. :) Yazdiklarimi boyle severek okundugunda ve sevildiginde cok mutlu oluyorum. Illa ki her sey normale donecek hayatta hicbir sey sonsuza kadar surmuyor. Belki o zaman geldiginde boyle iyi ki yasamisim dedigimiz bir zaman dilimi olur bugunler de. Hayati fark etmis ve kendi mutlulugunu dusunen kisiler oluruz. :)

    YanıtlaSil
  12. Çok beğendim hikayeniziii:) Sanki karakterin hayatı çok huzurluydu. Ben de kelime oyununa katılmak istiyorum bu arada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. :) Tabii katılın çok keyifli bir etkinlik. :)

      Sil
  13. Hikayeniz güzeldi. Kaleminize sağlık.
    Son paragrafı siz söylemişsiniz, hikâyeden kopuk olmuş. Bence onu da kahramanın ağzından yazmalısınız. Yani "... diye düşündü" şekliyle bitirseniz bile hikâyeye dahil olur.
    Bir fikir sadece. ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Evet orası kopuk oldu biraz. Öneriniz için teşekkür ederim. Böyle okundu çoğu kişi tarafından kalsın şimdilik. Bir dahakine dikkate alırım yorumunuzu.

      Sil
  14. Gerçekten de çok güzel, çok dingin bir yazı olmuş Bonheur👍👏👏. Okurken aktı gitti.🧿 Emeğine yüreğine sağlık. Ayrıca seçtiğin kelimeler de çok güzel. İnşallah vakit bulur karalarım bişecikler 😊🌺🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Okumayı sabırsızlıkla bekliyorum o zaman. :D

      Sil
  15. Keyifle okudum, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim asıl. Beğenmenize sevindim. :)

      Sil
  16. Çok sevdim. Masal ile hikaye arası bir duygu yakaladım, içinde umut, iyilik, sevgi, sıcaklık herşeyi barındırıyor. Hayat gibi.. "kararlı ve iyimser duruşla herşeyin üstesinden geliriz" mesajı da bonusu oldu. :) Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Beğenmenize sevindim. :)

      Sil
  17. Seçtiğiniz kelimeler için çok heyecanlıyım gerçekten. Keyifli bir yazı olmuş. Kaleminize sağlık :))

    YanıtlaSil
  18. Güzel olmuş bu haftanın kelimelerini çok beğendim ☺️

    YanıtlaSil
  19. o kadar güzel olmuş ki daldım gittim okurkeen :) hep böyle bir kitap kafem olsun hayalim var ve bazı günler kitap kulübü, öğrenciler için etkinlikler, çocuklar için projeler olsun istiyorum gelecekteki kafemde :) okurken bunları düşündüm çok hoşuma gitti hem de çok akıcı anlatmışsın kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğenmenize çok sevindim. İnşallah gerçek olur hayaliniz. :)

      Sil