Neler Hakkında Yazıyorum?

28 Aralık 2020 Pazartesi

Denediğim Farklı Tarifler ve Onların Resimlerini Ararken Arşivden Çıkanlar :D

Merhabalar.
Bu evde geçirdiğimiz günlerde belki sizlere fikir olur diye denediğim farklı tarifleri yazayım dedim. Çektiğim fotoğrafları araken de taa yıllar öncesinden kareler buldum. Önce tarifleri verip sonra da o resimleri koyayım. Hem bana nostalji olsum hem de belki size fikir olur onlar da. 

(Başta hep kek kek gitmiş ama ileride asıl farklı tarifler başlıyor. :)

Bu pastayı sıradan bir keki ikiye kesip içine krem şanti ve meyveleri koyup süsleyerek yaptım. Size kekin tarifini vereyim. Biz hep bunu yapıyoruz ve yumuşacık oluyor. Ama püf nokta önce yumurta ve şekeri beyazlaşana kadar çırpmak. O zaman harika kabarıyor. Bir de kabartma tozunu mikserle çırpmayın diyorlar ama çırpıyorum valla. Uğraşamam fazladan bulaşıkla. :D
Kek için; 3 yumurta, 1 su bardağı(sb) şeker, 1 sb sıvıyağ, 1 sb süt, 1 paket(pk) vanilin, 1 pk kabartma tozu ve 2,5 sb un.
Sizlerin yaptığı kekler buna benziyor mu? Farklı tarifleriniz varsa yorumlarda yazabilirsiniz. 
Bunlar da arşivden çıkan envai çeşit pasta modeli. Bizim küçüğü de oyalamak için olabildiğince süslemeli pastalar yapıyorduk bir ara.


Açık ara farkla en sevdiğim budur. Malzemeler aynı olsa da meyve bir başka yapıyor tadını. Evde meyveler en hızlı bozulan şeyler olunca yensin diye ben mısır gevreğinin, kekin, krakerin yanına falan koyup öyle yediriyorum kardeşime falan. Hem yediği abur cubur daha sağlıklı hale bürünüyor hem de işin içine hikaye falan katarak daha eğlenceli oluyor. Mesela mısır gevreğinden sürpriz çıkacak oluyor. Krakerlerle meyveler farklı ülkelerdeki kişiler olup arkadaş olmuş oluyor, geride kalan arkadaş yalnız kaldım diye ağlıyor falan. Böyle yemek yedirme hikayelerim çoktur benim bizim evde. :D
Bakın mesela yoğurda katmışım o zaman da. Ama çok ağır olmuştu hatırlıyorum. :D
Bu Molotof tatlısını daha önce paylaşmıştım zaten. Yemek.com sitesinden aldım ben. Siz de orada bulabilirsiniz. Videosu da mevcut Youtube'da. Marşmelov gibi çok tatlı. Puf puf oluyor. Yemesi çok eğlenceli.
Bunlar da elma topları. Yine meyve değerlendirmeleri. 5 dakikalık bir tarif. Bisküvi, tarçın, elma rendesi. İsteğe göre fındık-ceviz de konulabilir. Tadı çok güzel ve hafif. Biz kayısı ile de yaptık ama en güzeli elma. 
Bunlar da elmalı pankekler, daha dün sabah denedik. Youtube'ta takip ettiğim bir kanal yapmıştı. Buradan izleyebilirsiniz. Pankek hamuruna biraz tarçın koyuyoruz ve yarım santim dilimlediğimiz elmaları ona batırıp pişiriyoruz. Üzerinde çok hamur kalmasın ve en düşük ısıda olsun mümkünse hemencecik pişiyor, elmalar da yumuşuyor zaten. Sonra üzerine pudra şekeri ve tatlandırı bir şeyler ekleyebilirsiniz. Biz bal, çikolata falan döktük. Bence en güzel baldı. 
Bizim küçükle yaptığımız kurabiyeler. Bunun tarifini bayatlamayan tuzlu kurabiye yazıp bulabilirsiniz. Nefis yemeklerdekinden yapmıştık. Çok da lezzetli. 
Bu da çok pratik bir kurabiye. Yine Nefis Yemekler sitesinde damla çikolatalı kurabiye diye bulabilirsiniz. 
Lavaş pizzalar. Çok lezzetli oluyorlar. Hem de çıtır çıtır.
Kahvaltıya bu lavaşlarla yumurtalı halini yapıyoruz bazen. Her şeyi koyup pişerbilrisiniz fırında. Hatta kapaklı bir tavada bile olur. Çok pratik ama şovlu. :)
Bu tarif çok lezzetli. Patatesi halka halka kesiyoruz sonra halkaları da çubuk şeklinde kesiyoruz. Baharat, yağ ve tuzla ağzı kapalı tavada pişiriyoruz. Yumuşayınca isteğe göre sucuk, salam, kaşar ya da başka türlü peynir çeşidi ya da canınız ne istiyorsa. Yeşillik olur, sebze olur... Yumurta ile karıştırıp patateslerin üzerine döküyoruz. Hepsi pişince yemeğimiz hazır. 
Bu da Emir Yargın'ın gamer böreği. Ben sosis sevmem ama bizim küçükler için yapmıştım. Yani hamur kısmı fena değildi ama sosis tadını hiç sevmediğim için benlik değil bu tarif. 

Bir başka kahvaltılık tarif ise tortilla muffin. Tortillaları kesip muffin kalıbına yerleştiriyoruz. Tabii önce kalıbı yağlıyoruz. Sonra içine ne isterseniz koyabilirsiniz. Bunu ben Tasty'de görüyordum hep. Çok lezzetli oluyor. Aşırı doyurucu değil ama kendinizi şımartmak için bire bir. 
Bunlar ise tonbalıklı pirinç topları. Minfei ile Uzakdoğu diye bir kanal var Youtube'ta tarifi oradan aldım. Siz de buradan tarife ulaşabilirsiniz. Elimdeki malzemelerle benzeterek yaptım. Birkaç mazleme eksikti sanırsam. Tadı aynı suşi gibi ama bana suşi yerken ki rahatsız hissi verdi. Bir iki tane yemek tamam ama daha fazlası mümkün değil benim için. O balık tadı çok fazla geliyor ikisinde de. Yine de siz suşi seviyorsanız bunu da seversiniz. 
Yine Emir Yargın'dan soğan turşusu tarifi. Ve belirtmeliyim ki harika oldular. Biz bunları bitirip bir daha yaptık. Her şeyle gidiyor. Hemen yapın bence siz de. Çok basit yapımı da. Hiç öyle diğer turşular gibi yok tutmadı, yok eridi derdi yok. 8 saate hazır turşu. :D
Bir de bu aralar evde noodle deniyoruz. Kayseri'deyken Metro'dan almıştık birkaç paket. Onlarla da yaptım ama onları çekmemişim. :( Bu ilk denememiz. Ama A101'e yumurtalı noodle gelmiş onlardan alıp deneyeceğim. Bizim aldığımız markanın aynısıydı paketi görmüştüm. Ama adını hatırlamıyorum şu an. Bunların tariflerini de yine Tasty gibi yerlerden ya da internete yazıp gördüklerimden yapıyorum. İçine farklı olarak soya sosu ve zencefil tozu koyuyorum. Gerisi hep Türk mutfağı ürünleri. Çok lezzetli oluyor ama bence. 
İşte yukarıda ki eriştenin paketi de bu. Canım Thai eriştesi. Bu aralar Tayland aşığıyız efendim gördüğünüz gibi. :D
Bu ise soya soslu tavuk. Tadı çok güzeldi. Hiç öyle Asya esitisi alamadım. O yüzden ben yapamadım diye düşünüyorum. :D Ya da ben de aynısını yaptım ve bu Asya yemekleri çok güzel, gidince bol bol yiyeceğim. :D Umarım ikincisidir. Çünkü oralara gidersem her şeyi denemek istiyorum. Kötü olurlarsa çok üzülürüm. 
Ve tavuğun yanında Çin pilavı. Ailem bize yumurtalı pilav yedirdin diye takılıyorlar bana. Valla bizim pirinç pilavına rakipti bence. Arada yapılabilir ama bizimkiler yumurtalı pilav yemezlermiş bir daha. O yüzden yaptırmıyorlar. :D

Evet tarifler bitti. Umarım hoşunuza gitmiştir. Bugün buralarda takılasım vardı hep. Hiç kafamı toplayıp ders çalışamadım. Boş durmak da istemedim. O yüzden aklımdaki yazıları yazayım dedim. Umarım sıkcı ya da saçma olmamıştır. Bazılarında tarif vermedim ama ben de nasıl yaptığımı tam hatırlamıyorum. İnternette aratıp çıkan tarifleri kafamda birleştirerek yaptım. Biraz da evdeki malzemelere göre.
Bu pandemi evde aşçılık hünerleri göstermemi sağlıyor benim için. Her gün aklıma estikçe bir şey deniyorum. Evdeki herkes sırasıyla bir yemek yapıyor, birbirimizi övüyoruz sürekli. :D Eğlenceli geçiyor yani yemekler, çok şükür. :)
Yemek yapmak sevdiğim bir uğraş. Blogta da dursun böyle bir post. Kendimden bir parça. İleride hafızamı kaybedersem bak yemek yapabiliyorum. Ayy çok boş yapıyorum ama parmaklarım yazmayı kesmiyor bir türlü. Silmeyeceğim ama buraları. Bugün bana bir haller oldu öyle başka bir kafadayım. Canım mı sıkıldı ki? Neyse artık gerçekten bitti. Kendinize iyi bakın.
Mutlulukla kalın. 

32 yorum:

  1. Afiyetler olsun diyeceğim de baya olmuş yediğiniz. :)))
    Ellerinize sağlık.
    Sosisli ve balıklı olanlar hariç banada uyar diğerleri:)
    Bende bir ara kek yapar dururdum. Şimdi yapmıyorum bayadır. Arada kurabiye oda çocuklar istiyor diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler. :) Kurabiye cocuklarla yapilacak en guzel tarif bence. Onlari oyalamak ve kendi baslarina bir seyler yapmalari icin cok ideal.

      Sil
    2. Afiyetler olsun. Şu çok kolay kurabiye benlik😉😀

      Sil
    3. Teşekkürler. Size de afiyet olsun şimdiden. :)

      Sil
  2. Gamer böreğini denemek isterim. Çok güzel gözüküyor. Gerçi hepsi güzel gözüküyor ne yalan söyleyeyim fotoğraflara bakınca iştahım kabardı. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Ay ben bu yazıya sonra bakiim, çok tehlikeli :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl isterseniz. :) Diyetten sonra yaparsınız siz de.

      Sil
  4. Afiyet olsun karnım acıktıııı leziz görünüyorlar emeğinize sağlık ☺️

    YanıtlaSil
  5. Soğan turşusunu yapacağım mutlaka. Nudle bizim evde de çok pişer, Türk Annesi eli değmiş nudle 😂. Yemeklerin hepsi leziz gözüküyor, ellerinize sağlık, bir de yiyip kilo almasak keşke, o zaman pandemiyi kim takardı değil mi 😂. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim. :) Soğan turşusu çok sevildi biz de eminim siz de seversiniz. Evet Türk işi noodle oluyor bizim yaptıklarımız da. :D Keşke kilo alma derdi olmasa ama yapacak br şey yok.

      Sil
  6. Açken bakamam gerekirdi. 🙃😇🧿😊🌺🤚

    YanıtlaSil
  7. Bakmamam diyecektim. Dijital aklın ukalalığı işte, düzeltiyor beni😇😇🙃🙃🙃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya ben kapattım o yüzden otomatik düzeltmeyi. Yazarken benim de canım çekti hep. :)

      Sil
  8. harika gözüküyor her biri ama en çok sosisi sevdim sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler. :) Ben sosisle barisamadim hic.

      Sil
  9. Ayyy harikalar.Ellerine sağlık canim

    YanıtlaSil
  10. son zamanlarda okuduğum en güzel yazı bu ve senin de en güzel yazııııın buuuuu :) bazılarının tarifini versen ya amaa, öncelikle en sevdiğin açık ara kekinin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya gercekten mi? Begenmene sevindim. Tarifleri yazdim ya da link ekledim sayfaya yonlendiriyor. Ama ozellikle sordugun varsa yazarim yine. Bazilarini hatirlamiyor interneti arastirip kendi kafamda harmanlayip yaptim.

      Sil
    2. hımmm, üzerinde kesilmiş muzlar olan, gülücük olan, ve sevdiğin meyveli olan, linkler fotilerin altında mıııı :)

      Sil
    3. Yok onları kafamdan uydurup süsledim ama keklerinin tarifi hep aynı. Kek için; 3 yumurta, 1 su bardağı(sb) şeker, 1 sb sıvıyağ, 1 sb süt, 1 paket(pk) vanilin, 1 pk kabartma tozu ve 2,5 sb un.
      Üzerine krem şanti, puding ya da çikolata sosu döküp süslüyorum. Özel bir tarifleri yok onların. Kekin tadı evde yapılan kekler gibi oluyor, pastacı kekleri gibi değil. Onu da belirteyim. Daha güzel bir kek tarifin varsa onunla da yapabilirsin.

      Sil
  11. Benim ilgimi en çok çeken Çin pilavı çekti. Çünkü hem yumurtayı hem de pilavı çok severim ama ikisini birlikte hiç denemedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normal tarifte için bezelye vardı ama ben elimdekilerle yaptım. Youtube 'ta İdil Yazar diye biri yeni video paylaştı, Çin pilavı yapıyor. Ona bakabilirsiniz. :)

      Sil
  12. Kesinlikle öyle. Çok teşekkür ederim. :) Bizim küçük böyle şeyleri çok seviyor. Biz de süslüyoruz her şeyi onun için. :D

    YanıtlaSil
  13. amanın çok değişik olanlar var denerim bunlardan nefis bi yazı olmuuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Afiyet olsun şimdiden. :)

      Sil
  14. Kaynakça gibi bir içerik olmuş yaa🤣😍 yalnız acıktım ben bu saate okumam iyi olmadı :@

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgilendiyseniz ne mutlu bana. :) Ben de her yorum cevaplamaya geldiğimde acıkıyorum. :D

      Sil