Neler Hakkında Yazıyorum?

27 Aralık 2020 Pazar

Mim: Kitap Sayfalarında Kaybolmak

Merhabalar.


Uzun zamandan sonra bir mim yazısı yazıyor olmak çok güzel bir his. Sevgili Kağıttan Dünyam beni bu güzel mime davet etmiş. Ben de büyük bir heyecanla yapıyorum. Onun yazısını buradan okuyabilirsiniz. Haydi o zaman başlayalım.

 1.Tekrar tekrar okumak istediğiniz kitabın adı nedir? 

*Emma (Jane Austen) -okuduğum zaman çok keyif almıştım ve yeniden okumak isterim. Yazarın en sevdiğim kitabı galiba Emma.

*Gün Olur Asra Bedel (Cengiz Aytmatov) -o kadar uzun zaman oldu ki yeniden bir elime alıp o upuzun bir günde olanları yeniden yaşamak, orada anlatılan diyarlara gitmek isterim. Çok severim bu kitabı.

*Nar Ağacı (Nazan Bekiroğlu) -lisedeki kitap klübümüzde okumuştuk. Geçenlerde anneme anlattım kitabı ama unutmuşum hep. Yeniden bir okumak isterim. O zamanlar çok zor okuduğumu hatırlıyorum. Bakalım şimdi okuyuculuğum gelişmiş mi?

*Başucumda Müzik (Kürşat Başar) -bu da çok sevdiğim siyasi bir aşk hikayesi tadında bir kitaptı. Blogda yazısı da var.

*Romantika (Turgut Özakman) -öyle güzel bir aşk hikayesiydi ki. Yeniden yeniden yeniden okuyabilirim.

*Yabancı (Melissa Landers) -bu kitap hayatımda okuduğum ilk ve tek fantastik serinin ilk kitabı. Üniversitede denk gelip almış ve okumuştum. Sevmiştim de çünkü daha önce böyle şeyler okumadığım için hoşuma gitmişti. Sonra ikinci ve üçüncü kitabı çıktı. Alsam mı almasam mı derken arkadaşım bana doğum günü hediyesi almıştı ikincisini. Öyle olunca ben de üçüncüyü aldım. Ama kaldı öyle. Şimdi ilk kitabı okuyup seriyi bitirmek istiyorum. 

2.Konusuyla sizi içine çekmiş bir kitabı bitirdikten sonra yazara olan övgünüzü/hayranlığınızı nasıl gösterirsiniz? 

Tembel bir blog yazarıyım, bunu biliyorum ama sanırım gelip buraya yazmayı düşünürüm ilk etapta. Fikir olarak kalan çok kitap var şu an bile. :D Sonra yazarın diğer kitaplarını, hayatını araştırırım. Diğer kişilerin yaptığı yorumları, incelemeleri okurum. Bunları kitaptan önce de okuyorum genelde ama sevdiysem daha bir derine inerim. Öncesinde spoiler endişesi ile çok abartmam. Bir de o kitabı gördükçe alıp bir sarılırım. Kitaplara sarılmayı çok severim ben. Biraz değişik bir alışkanlık belki ama eşyalara sevgimi gösterirken de sarılırım, öperim, güzel sözler söylerim. Öyle yapınca pozitif enerjinin arttığına inanıyorum.

3.Unutamadığınız sizde iz bırakan kitap karakteri/karakterleri ?

*Şeker Portakalı - Zeze. Gördüğüm kadarıyla herkes Zeze demiş, ben de Zeze'yi seçiyorum. Kuzum o benim.

*Kolera Günlerinde Aşk - Florentino Ariza. Çok ilginç geliyor bu karakter bana. Üzerine düşündükçe ilk okuduğumda olan, yıllardır aşkına sadık kalan adam, imajını kaybediyor ve yaptığı bazı şeyleri yanlış buluyorum.

*Khaled Hosseini kitaplarındaki karakterleri hiç unutamıyorum.

*Adam ve Kız - bu kitaptaki Adam ve Kız karakterleri de unutulmazlar arasında.

*Koku - Grenouille. Hala okuyorum bu kitabı daha bitmedi ama şimdiden bu karakteri de unutamayacağımı biliyorum. Çok etkiledi beni. Hayatı deneyimleme şekli, kısıtlı imkanlarla hayatta kalması, kendini keşfetmesi ve yaşadığı değişim hepsi beni dehşete düşürüyor okurken. 

*Elenaor ve Park - Elenaor ve Park benim bitanelerim. Onları hiç unutamam, çok seviyorum.

*Tehlikeli İlişkiler -  Markiz de Merteuil. Başka bir aurası var bu karakterin. Her uyarlamasında hep bu karakter çekiyor kendine beni.

*Othello - buradaki Othello ve Iago karakterleri beni çok etkilemişti. 

4.Okurken kendinizi üzgün, hüzünlü ve ağlarken bulduğunuz bir kitap var mı? 

Ben mütemadiyen ağlayacak bir şey bulurum okuduğum, izlediğim, dinlediğim şeylerde. Çok çabuk gözlerim dolar. O yüzen bu maddeye en yakın zamanda olmasa da en aklımda kalanı seçiyorum. Cengiz Han'a Küsen Bulut. Bu kitap Gün Olur Asra Bedel'in yan kitabı. Onun içindeymiş ama siyasi kısıtlamalar yüzünden kaldırılmış sanırım. Öyle hatırlıyorum ben yani. Bu kitabı bir gece vakti okuyordum ve son sayfalara geldikçe zaten içimde yangın gibi beni yakan her şey birleşti ve belki de dakikalarca ağladım.

5.Çocukken okuduğunuz sizi etkileyen fakat konusunu silik olarak hatırladığınız bir kitap var mı? 

*Pollyanna - umutsuz bir pollyannayım ben de bu yüzden. :D

*Çocuk Kalbi - ilkokul öğretmenimiz derslerin sonunda kısa kısa okurdu bizlere. Sonra ben de alıp baştan kendim okumuştum. Çok güzel zamanlardı.

*Define Adası - okuduğum ilk kitaplardan. Çok ayrıntı hatırlamıyorum ama kaba taslak aklımda. 

*Sakız ve Ay Taşı - bu kitabı çok severim. Geçenlerde bulduk yeniden küçük kardeşim de okudu. O da çok eğlendi. Fantastik bir konusu var. Çizimleri de çok tatlı.

~~~

Evet bitti bile. Başta zor olur diye düşünüyordum yalan yok ama beklediğimden kolay oldu. Bu yazıyı okuyan herkes yapabilir bu güzel mimi. Yorumlarda belirtin sizi ziyaret edeyim ben de. Bir kez daha Kağıttan Dünyam bloğunun sahibi İlkay'a teşekkür ederim beni mimlediği için.

Mutlulukla kalın.

12 yorum:

  1. emma şeker portakalı tehlikeli ilişkiler polyanna define adası çocuk kalbi evey eveey :) sakız ve ay taşını merak ettiiiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da cok guzel bir kitaptir. Tam cocuklarin hayal gucunu zenginlestirecek turden. :)

      Sil
  2. Çokkkkk güzel cevaplardı 👏👏👏😊🌺

    YanıtlaSil
  3. Hafızayı zorlayan bir mim. Bazı kitaplar akılda kalıyor ama bazıları sabun köpüğü gibi uçup gidiyor aklımdan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle oluyorlar. Bazen yeniden okurken bambaşka bir kitapmış gibi geliyor hatta. Unutmanın güzelliği de bu belki de. :)

      Sil
  4. Asıl ben tesekkur ederim bu uzun ve guzel yorumun icin. Ben de okuyunca sohbet ediyor gibi hissettim. :)
    Yabanci uzay konuluydu evet. Benim icin ilk oldugu icin sevmistim. Pek fantastik okumuyorum. Seker Portakali'ni ben universitede okudum. Sonra da seriye devam ettim. Cok dokunakli gercekten. Ben en cok Gunesi Uyandiralim kitabini seviyorum ama. Daha acikli Zeze orada. Onceden cocukluguna veriyordu bazi seyleri ama bu kitapta cogu seyin farkinda. Adam ve Kiz'da karakterler kendi hallerindeydi evet. Soguk gelebilir. Ben soguklugu ve yalnizligi sevdim. Toplum icinde ben de biraz oyle hissediyorum. Icimde firtina gibi dusunceler ucussa da yuzumde mimik oynamaz. :D

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar çok kitap sever var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet blog o yönden güzel bir platform. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  6. Bircok blog unutulmayan karakteri zeze olarak soyledi. Ben hala geceleri sesli kitap olarak dinlerim. Anlayacak yasa geldiğinde ogluma okumak istediğim ilk kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet herkesin ortak cevabı oldu gibi. Ben de kardeşime okutmayı düşünüyorum büyüdüğünde.

      Sil