Neler Hakkında Yazıyorum?

20 Aralık 2020 Pazar

Keçeden Kapı Süsü Yapılışı

Merhabalar.
Sizleri yıllar öncesine götürüyorum şimdi. Ben üniversiteden yeni mezun olmuş. Boş ve amaçsız duygularla yerlerde yuvarlanma işinde henüz deneme aşamasındayken halimi görüp acıyan ailem bana bir meşgale bulma derdindeydi. O sıralar tüm ömrüm boyunca maruz bırakıldığım eğitim sistemi yüzünden hiçbir hobiye vakit ayıramadığımı ve bundan sonra yarınlar yokmuş gibi hobiler arasında gezinerek yaşayacağımı söyleyerek isyan ediyordum bir yandan da. Ailem de hazır hobi istiyorsun bak annenin arkadaşı doğum yapacak hadi ona kapı süsü yap dediler. Yerdeki son dönüşümü yapmak üzereken durdum. Önce dediklerini algılamaya çalıştım. Kendi iç sesimle o kadar içli dışlı olmuştum ki mezuniyet sonrası, gerçek insan sesini anlamam için biraz zaman gerekliydi.
Bebekleri severdim. Annemin arkadaşları da hayatım boyunca eğlendiğim kişilerdi. Hem parça parça yaptığım hobimi gerçek bir amaca hizmet edecek hale getirebilirdim. Bu yüzden kabul ettim. Annemin arkadaşı bana bir model gösterdi. Malzemelerini aldı ve bizim eve bıraktı. Sonra da ben yapmaya koyuldum. Bebek doğmadan yetiştirebildim neyse ki. Yaptığım kapı süsünü görünce bebeğin halasıydı sanırım, o da hamileymiş, bir tane istedi. Ona da aynı modelden farklı isimli bir tane yaptım. Görümceler işte illa aynı olacak. :D Sonra annemin bir başka arkadaşı hamile kaldı. O da rica etti ve ona da yaptım. Sonra da herkese çocuk yapmayı yasakladım dermişim. Yok yok yine yapan yaptı ama ben daha başka kapı süsü yapmadım çünkü artık okullu olmuştum. İşte şimdi sizlere o kapı süslerini nasıl yaptığımı anlatacağım. Umarım beğenirsiniz ve faydalı olur.

Burada kapı süslerinin son halleri var. 

İlk olarak bana böyle bir model gösterdiler. Malzemeleri kendileri getirdikleri için renkleri ona göre yaptım. Sayfanın linkini bulamadım ama resmin üzerinde instagram adresi yazıyor bakmak isterseniz.
Köpüğe kumaşı kaplamak için kumaşı 10 santimlik şeritler halinde kesitm. Dolayarak bir yandan da silikonla yapıştırdım. Kenarlardan ipler çıktığı için oralara da silikon sıktım ama iç tarafta kalmasına özen gösterdim. Zaten üzerine süsler geldiğinden çoğu yeri kapandı.
Sonra kartondan şekillerimin kalıbını çıkardım. Hala duruyorlar bir köşede. 
Keçe ile kesip kenar dikişi ile diktim. Burada eşit olması için parmaklarına üç tane çizgi çekip aralığı öyle ayarlıyorlar ama ben aynı renk olduğu için gerek duymadım öyle bir şeye. Siz muntazam dursun isterseniz öyle yapabilirsiniz. 
Sonra içlerini elyafla doldurdum. Bunun için kocaman bir paket elyaf almıştık. Kullanılmayınca öylece duruyordu. Şimdi babam onları yaptığı amugurimi oyuncaklarda kullanıyor. Neredeyse bitirdi. Bir gün onun yaptıklarını da yazarım izin verirse. 
İşte böyle bisüsü kalbimiz oldu.
Geldik süslemesine. Kullanacağımız malzemeler böyle.
Kalbimizin bazılarına inci yapıştırıyoruz. Her kalbe de bir kurdele bir de inci yapıştırıp tamamlıyoruz.
Sıra geldi isme. Ben önce ismi su ile uçan kalemle yazdım sonra da iğneleyip kestim. 
Bunlar da anne-babanın baş harfleri.
Bebeğin ismi böyle oldu. 
Anne ve babanın isminin baş harfini taşıyan kalbin arkasına beyaz keçe ile ek yapışırıyoruz. 
Hepsi halkaya yapıştırılınca böyle duruyor.

İp görüntüsü kötü durduğu için keçe ile onları kapattım. Aynı şekilde halkanın üzerindeki yerleri de aynı kumaşla kapattım.


Detaylar böyle.

İşte bitti. Yaparken çok keyif aldığımı hatırlıyorum. Bana da uğraş olmuştu, kafam dağılmıştı ne güzel. O dönemi hatırlıyorum da çok kötüydü. Ondan sonra daha kötüsünü de yaşadım ama onun nedeni de ilk baştaki o boşluk haliydi zaten. Neyseki hepsi geçmişte kaldı. Çok şükür şimdi mutlu ve iyiyim. Hayatımı iyisiyle kötüsüyle kabullenmeyi öğrendim. 
Bir diğer model ise böyleydi. Benzer şekilde onun da süslerini hazırlayıp yapıştırdım. Resmin üzerine tıklayarak ilgili siteye gidebilirsiniz.
Detaylar böyle.


Bu da son hali. :)
Umarım hoşunuza gitmiştir. Galerimde ayrımıştım yazayım diye taa o zaman, hala duruyordu. Bugün derse başlama konusunda sıkıntı yaşıyorum. Bloğa bir şeyler yazayım da en azından motive olurum ondan sonra dedim ve yazdım işte.
Acemi işiler birazcık, yine de ben sevdim bittikten sonra. Ailem yap sat bunlardan dese de ticaret bana göre değil. Bir tane satsam beş tane hediye ederim kendimi biliyorum. O yüzden güzel bir anı olarak kalması daha iyi kendi adıma. Evet bu kadardı, kendinize iyi bakın.
Mutlulukla kalın.
 

16 yorum:

  1. hepsi çok güzeller:) renklerle böyle güzel şeyler yapan insanlara imreniyorum. çok güzel bir yetenek verilmiş, heba etme, yapmaya devam etmelisin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Hobi olarak yapıyorum bir şeyler hoşuma gidiyor uğraşmak.

      Sil
  2. Merhaba

    Bloggerlar olarak telegram grubunda buluştuk, yazılarımızı ordan paylaşıyoruz, daha fazla kişiye ulaşıyoruz. Telegramda kimseye numaranızı vermiyorsunuz zaten google plus grupları gibi düşünün. Grubun adı Blogger Türkiye. Eğer katılırsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Davetiniz için teşekkürler. Aklımda tutacağım. :)

      Sil
  3. Çok şirinler, ellerine sağlık.
    Bilirim o belirsizlik içinde yerlerde sürünmeyi ☹️ Şimdi iyisin inşallah. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. :) Hala ne olacagindan emin olamasam da kabullendim diyelim. Biraz benden bagimsiz olunca ne yapsam olmuyor bazi seyler. O yuzden ani yasamak daha guzel geliyor su an. :)

      Sil
  4. baykuşlu olanı ben de çok beğendim, hatta sık kullanılanlara ekledim, ilerde ihtiyacım olursa tekrar bakacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Çok sevindim umarım faydalı olur.

      Sil
  5. Ne güzel canim benim emeğine sağlık. Ahhh o mezuniyet sonrası durumları ben de cok yaşadım. 17 sene oku. E sonra. Derin bir bosluk:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Gerçekten dediğiniz gibi oluyor. Ama hayatın içinden bir duygu o da yapacak bir şey yok artık. :)

      Sil
  6. heyoooo ailen iyi dapmış oh valla ne güzel şeyler bunlar hepsi cicişler :) çarşambaa kelimeler sendeeeen heyoooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. :) Evet hazır bile şimdiden. Sabırsızlıkla bekliyorum. :)

      Sil