Neler Hakkında Yazıyorum?

5 Aralık 2020 Cumartesi

Seramik Çalışmalarım #7

Merhabalar.
Seramikle takı yapmaktan sıkılınca ben de başka objeler yapmaya çalıştım. Şu sıralar çocuk odasına yeni bir çalışma masası koyduk. Çalışmaya olan isteksizliğim biraz da sabit bir yerimin olmamasıymış onu anladım. Masa gelince daha çok başına geçip bir şeyler yapma isteği ile doldum. Eskiden aklıma gelse de erteleyip duruyordum yapacaklarımı.
Eee masa gelince üzerine süs ister değil mi? :D Ben de yaptım bir şeyler. Önceden de yaptığım birkaç çalışma vardı onlarla da birleştirip yazayım dedim. Hadi bakalım nelermiş.
Çok eşyası olan ama küçük bir dolaba sığmaya çalışan ben takılarım için stand yapmaya karar verdim. Gözümün önünde dursunlar en azından. İstediğim modelleri araştırıp hamura şekli verdim ve 1-2 gün kurumalarını bekledim.

Sonra çok sevdiğim Totoro'dan notluk yaptım masa için. 
Bu da çay poşeti tutma aparatı arkadaşımız. Görünce denemek istedim. İleri de resmi var bardakta nasıl durduğunun. 

Ve kalemlik ile kedili bir tabak yaptım. Masadaki ıvır zıvırı toplar. Kullanışlı oluyor böyle şeyler.

Bu arkadaşlar da 2-3 gün kurudular. Tam emin olmadan zımparalamaya başlamadım. 
Zımparasını yapıp, tozunu aldım. Islak mendille sildim. Sonra da istediğim renklere boyadım. Boyama benim için tamamen doğaçlama geçiyor. Bir renge karar versem bile ya onu tuturamıyorum ya da başka yerleri boyayıp toparlamaya çalışıyorum. Sonuçta ne çıkarsa işte. :)




Böyle fazlaca takı olan bir takı tabağım oldu. Dolabımda duruyor şimdilik. Dursun bakalım. Dışarı çıkmayınca takı da takası gelmiyor insanın. Bir de kolyeler ağır olduğu için ben eski fırçalarımın sapını kullandım desteklemek için. Ama o bile zayıf kaldı. Siz benim gibi çok şey takacaksanız daha sağlam destekler kullanın derim.
Bu ad aşkım Totoro. Baktıkça mutlu ediyor beni şaşkınım. <3
Clannad sevdamın sonucunda anahtarlık Dango'larım. <3
Bu da minnoş kalemliğim. Kedilere bayılıyorum. Baktıkça yanımda kedileri görecek olmak çok güzel bir duygu. :)


Böyle minik ayakları da var.
İşte balıkçı amcamız. Kullanır mıyım bilmiyorum ama yaptım işte. Annemler çok güldü ne işe yaradığını öğrenince ama bence hiç komik değil hıh. :I
Eşyalarımı böyle bir kutuya koydum ki aşağı düşmesinler. Mağlum küçük kardeş de var evde. Kalemleri koyunca kalemlik biraz sallandı, arada bir tarafa devrilmeye başladı ben de altına taş koydum bir tane. O zaman düzgün durdu. Siz de aynı problemi yaşarsanız deneyebilirsiniz.
Evett anlatacaklarım bitti. Seramik çok sevdiğim bir uğraş. İleri de bir kursa gidip şu dönen aletlerle yapılanını da öğrenmek istiyorum. Aslında tam çömlek memleketindeyim ama ya vakit olmadı bu güne kadar ya da ilçeler uzak gidemem diye erteledim. Bu pandemi bana bunu da fark ettirdi. Hayatımda çoğu şeyi sonra sonra diye erteliyorum. Sonra ne zaman? Sonra olabilecek bir zaman kaldığına emin miyiz? Öyle işte. Bakalım hayat normale dönünce ben de daha az korkan ve geri adım atan bir insan olmak istiyorum.

Mutlulukla kalın. 

22 yorum:

  1. Çay poşeti tutma aparatı. Dünyada ne garip nesneler var :) Kötü olduğundan değil tabii, sadece daha önce böyle bir şeyin varlığını hiç duymamıştım :) Bir gün kullanırsan onun da fotoğrafını çekip paylaşır mısın?

    Bir kez elime almışlığım var seramik hamurunu. Ama pek anlaşamamıştık. Burada gördükçe biraz biraz heves ediyorum. Belki bir gün :) Ellerine sağlık. Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet benim de ilgimi cekti gorunce. Tasarim urunler cok cesitli. Kullanirsam cekerim pek poset cay icmiyorum ama eve bakayim. Ben sevdim nedense seramigi. Ilginizi cekiyorsa ne mutlu. Tesekkur ederim. :)

      Sil
  2. Baktıkça insanı mutlu eden şeyler :) Ellerine sağlık, güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  3. KENDİN YAP MOTTOSUNUN YOLUNDAN GİDEN BİRİ OLARAK ÇOK BAŞARILI BULDUM. ELİNİZE SAĞLIK :)

    YanıtlaSil
  4. Totoro'ya bayıldım. Poşet tutacağı bence çok iyi bir fikir. Ellerinize sağlık! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler. Gorunce ilgimi cekti benim de. :)

      Sil
  5. Ne kadar keyifli bir uğraş bayıldımm :) Ayy keşke şöyle bir yeteneğim olsaydı. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler. Ben de yetenekten degil ya maksat ugras olsun. Yaptiktan sonra kusuru da olsa seviyor insan. Uzerinde ugrasinca kiymetli oluyor. :)

      Sil
  6. Ayyyy hepsi de o kadar şekerler ki bayıldım! Eline sağlık, her biri birbirinden harika duruyor<3 Bu karantina günlerinde seramikle uğraşmak çok mantıklı aslında ama yapsam ne yapabilirim ya da yapabilir miyim hiç bilmiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. :) Yaparsin ya basit aslinda. Bir suru video anlatimi var. Ben izleye izleye ogrendim sayilir.

      Sil
  7. gerçekten çok tatlı olmuşlar.seramik ürünler hoşuma gidiyor.dediğiniz gibi o dönen mekanizmada kırmızı çömlekler yapmak benimde hayallerim arasında vardır.totoro çok orjinal olmuş ha keza diğerleri de .peki kendi kendinize hiç eğitim almadınız yaptıklarınız böyle orjinal peki el yeteneğinize 10
    zerinden kaç verirsiniz pazartesi gidip malzemelerini alacağım ona göre kendime bir pay biçmek istiyorum zira bunlara bayıldım ama sanki benim seramiğim aslından hiç ileri gitmez bir şeye benzemezse diye korkuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sözleriniz için. :) Aslında orijinal değil yaptıklarım. Pinterest'e bakıp kafamda beğendiklerimi belirliyorum ve öyle yapıyorum. Bazen tamamen aynı oluyor bazen biraz değişiyorlar. Ben Youtube videoları izleyerek öğrendim bildiklerimi. Kendime de 5 veririm her halde. Yaptıklarım beni tatmin ediyor ama hala kusursuz değiller.Eğer keyif için başına geçerseniz bir şey çıkmasa da sonunda sorun olmuyor. Mesela ben buradaki kalemlik ve kedili tabağı neredeyse beş kere yapıp bozdum ama sabredip nerede yanlış yaptığıma bakarak en sonunda bir şekil verebildim. İstemek ve elinde o hamurla vakit geçirmeyi sevmek önemli bence.
      https://pin.it/3PO80bg Bu benim pinterest hesabım seramik panosu belki ilginizi çeken şeyler olur. Hem de yaptıklarımı kıyaslarsınız.
      Yeni hobinizde keyifli vakit geçirmenizi dilerim. :)
      Youtube'ta da Ayşegülün Atölyesi kanalında güzel seramik işler var. Ben ilk orada tanıştım Das seramik hamuru ile. Tavsiye ederim.

      Sil
  8. oy oy maşallah sanaaaa bonheuuur sen de mutlulukla kaaal :)

    YanıtlaSil
  9. çok tatlılar elinize sağlık. çalışmalarınızı beğeniyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğenmenize çok sevindim. :)

      Sil
  10. O kadar güzeller ki, özendim :)

    Ellerinize sağlık. 🍀🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. :) Zor degil aslinda eger yapmak isterseniz deneyin derim. Keyifli bir ugras. :)

      Sil
  11. Hepsine bayıldım, ne kadar güzeller.. ayrı ayrı inceledim, son halleri mükemmel <3 Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil