Neler Hakkında Yazıyorum?

6 Aralık 2020 Pazar

Saezuru Tori wa Habatakanai - Manga/Anime

Merhabalar.
Nasılsınız? Beni sorarsanız modum biraz düşük bugün. Mutluyum ama enerjim yok gibi. Dün biraz balkonda hava alayım dedim. Toplasan üç dakika bile kalmadım ama şimdi ateşim var gibi hissediyorum. Sabah boğazım ağrıyordu, sıcak içeceklerle geçirdim ama özellikle dışarıda bir virüs varken zayıf vücudumun ufak bir yelden hasta olması beni çok endişelendiriyor. Önceden bir günlük bir şey geçer dediğim şeylerde daha evhamlı oluyorum. Neyse güzelce dinlenip bir daha balkona adım atmazsam iyi olurum diye umuyorum. Evde durunca da insan hava almak istiyor. Bak baharda eve kapandık diye kızıyorduk, kışta kapanmak daha zormuş. Balkona bile çıkıp hava alamıyoruz. İnsanoğlu en kötüsünde bile şükretmeli galiba. Çok uzattım konumuza dönelim. Bugün sizlere çok ama çok sevdiğim, sevgimden tutup sarılmak istediğim bir mangayı anlatacağım. Animesi de olduğu için başlığa ikisini de yazdım.
Adı Saezuru Tori wa Habatakanai. Tam bir Türkçe ifade bulamadım hoşuma giden ama ötüşen kuşlar asla uçmaz gibi bir anlama çıkıyor. İsminin bile hüzün barındırdığı mangada hikayede bir o kadar iç burkan türden. Bu manga yaoi türünde. Az çok manga okuyan birileri bu türlere aşinadır diye umuyorum ama bilmeyenler için yaoi, erkekler arasındaki romantik ilişkiyi anlatan mangalara verilen isim. Şunu da belirteyim ki ben böyle yaoi görmedim. Yıllardır manga okurum. Her türden okudum ama hiçbirine ayrı bir düşkünlüğüm yoktur. Konusu ve çizim kalitesini önemserim seçerken. Daha önce yaoi okumuşluğum da var. Sevdiklerimi de hatırlıyorum, bu ne böyle dediklerimi de ama bu manga okuduğum tüm mangaların bile başına geçebilir. O derece harika. Mangakanın diğer işlerini de okudum. Onlar da Saezuru Tori wa Habatakanai kadar olmasa da türünün ender işlerinden. 
Evet lafı uzattık iyice konusundan bahsedelim biraz da. Yashiro isimli baş kahramanımız Doushinka isimli bir yakuza grubunun Shinseikai bölgesinin lideridir. Mazoşist ve eşcinsel olan Yashiro tüm grup tarafından sapık olarak görülmektedir. Çevresindekilerle rastgele cinsel ilişkiye girmesi ve mazoşist-sadist eğilimleri onda bu izlemini uyandırmıştır. Bir gün gruba Doumeki Chikara adında bir koruma gönderilir. İlk anda ciddi ve ifadesiz duruşu ile Yashiro'nun dikkatini çeken Doumeki onun yakın koruması olur. Yakuza grubunun liderinin hastalanması ile liderler arasındaki dengeler değişmek üzeredir. Yashiro'nun patronu da ona daha yüksek bir mevki vermek ister. Ancak pek çok kişi bundan hoşnutsuzdur. Biz bir yandan yakuza içindeki güç savaşlarını okurken bir yandan da Yashiro ve Doumeki arasındaki ilişkinin nasıl seyrettiğini görürüz.

Şuraya canım, biriciğim, kıyamadığım Yashiro'mu koyayım. Sarıp sarmalamak istediğim karakterlerden biri de Yashiro oldu bu mangadan sonra. 

O kadar havalı ki 2-boyut aşkının bir kanıtı daha kendileri. :)
Ve Doumeki'miz. Onu okumak ve hislerini anlamak çok keyifliydi. Dimdik durup her türlü riske rağmen kalbini takip etmesi hem içimi burktu hem de kalbimi eritti.

 
En sonda anime ve mangaya ulaşabileceğiniz linkleri bırakacağım. Direk oraya atlayabilirsiniz.

***Spoiler*** 

Bundan sonra mangadan ve animeden birkaç kesit paylaşacağım.
Burada o kadar havalı ki. Söylediğinin yalan olduğu o kadar barizken kendinden emin ve umursamaz halde konuşması ama arabaya geçince Nakahara'ya 'sus artık' diyişindeki incinmişlik. Hep Doumeki'yi korumak istedi. Kendi sıkışıp kaldığı yakuzaya girmemesi için, dürüst bir hayat yaşaması için istemese de onu ardında bıraktı ama yıllar sonra onu yakuza olarak buldu. 



Ah ahh... Şurada eliyle gözünü kapatıp bakması yok mu? Ah Yashiro, canım. 




Beni etkileyen birkaç sahneyi de bırakıyorum şuraya.
"Yüzü nasıldı ki?"




Burası da Nakahara'ya sus dediği kısım işte. Yashiro'm, canım benim...


Onu yıllar sonra ilk gördüğünde... Bakışları çok hüzünlü. Bir çizim bile olsa bunu hissedebilmek çok dokunaklı.




Ve animeden kesitlere geldik. Ben animeyi beğendim. Öyle efsane çizimlere sahip değildi. Karakterler güzel çizilmişse de mekanlar çok basit duruyordu ama izlemesi çok keyifliydi. En sonda detaylı bilgi vereceğim.



Burası hem mangada hem de animede en sevdiğim kısımlardan biri. 


Öyle bir hikaye ki her cümlesi kalbimi kırıyor benim. Doumeki'nin Yashiro'yu sevme şekli çok naif. 'Her şeyi güzel görünüyor bana.' diyor ya arkadaşıyla konuşurken. Bunu her anda hissediyorsunuz. Böyle teslim olduğun bir aşk çok nadir gelir insanın hayatında.

Burada Yashiro'nun liseden arkadaşı için söylüyor bunu. Yashiro Kageyama'ya o zamanlardan beri aşık ve Doumeki bunu fark ediyor. İçinden böyle geçiriyor.


Ah Yashiro'm, bitanem benim. Belki bunu üçüncü kez falan yazıyorum ama Yashiro'yu çok sevdim ben. Kıyamıyorum hiç. Yaşadıkları, hayatın onu savurduğu yer, hala ait olduğu bir yeri bulamamış olması, sevdiklerinden vazgeçmek zorunda olduğunu düşünmesi, kendini sevilmeye layık görmemesi... Canım o benim, canım...





***Spoiler Son***
 Manganın yeni bölümleri çok yavaş geliyormuş. Nedense her iki ayda bir yayınlanıyormuş. Yani ben öyle anladım. Ama yine de beklemeye değer diye düşünüyorum. Ben mangayı Heterofobia Fansub çevirisi ile okudum. Son zamanlarda Manga tr'nin yaoi ve yurileri kaldırması ile mangadex diye bir yere yükllemişler. Buradan siteye ulaşabilirsiniz.

Animesine gelirsek de sanırım bu seri üç anime filmden oluşuyor. Şu an için çevrilen ve yayınlanan bir tane var. Ben Türk Anime'den izledim. Buradan ulaşabilirsiniz.
Deiğim gibi benim çok sevdiğim hatta en sevdiklerim arasına koyduğum bir manga oldu. İlginizi çekiyorsa mutlaka şans verin. Özellikle benim gibi yakuza hikayelerini, iç burkan aşkları ve hüzünlü insan hikayelerini seviyorsanız mutlaka.
Bugünlük bu kadar. Kendinize iyi bakın.
Mutlulukla kalın.

8 yorum:

  1. Anime ile mangayı aynı şey zannederdim ben hep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manga çizim şeklinde, anime de animasyon. Çok geniş bir dünya aslında. Başta ben de pek bilmezdim içine girdikçe öğreniyorsunuz.

      Sil
  2. ÖNCELİKLE GEÇMİŞ OLSUN DİYORUM. BENDE DE KIŞTAN DOLAYI HAFİF BİR KIRGINLIK VAR :) ANİME FİLMLER HİÇ İLGİMİ ÇEKMEDİ BU GÜNE KADAR ANCAK ANLATIMINIZ ETKİLEYİCİ SEVEREK OKUYORUM YAZILARINIZI... SEVGİLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Ben oldum olası sevdim. Beğenmenize seindim. Sevgiler. :)

      Sil
  3. geçmiş olsuuun ya evde otura otura hasta olcaz vallaa :) bu mangayı da alayım listeye, önerilerini hep not alıyoom :) ben de dal-sez adlı bir manga varmış onu okuycaam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Evet evde durdukça ne güneş ışığı, ne temiz hava hepsinden mahrum kaldık. Umarım beğenirsin. Dal-sez'i duymamıştım ben de ona bakayım. Bu sıralar yeniden manga okumaya başladım, özlemişim. :)

      Sil
  4. İlgimi çekti bak bir göz atacağım buna. İyi ki yazdın. Teşekkürler önerin için :)

    YanıtlaSil