Neler Hakkında Yazıyorum?

7 Kasım 2019 Perşembe

Kasım Ayı Meydan Okuması 6. Gün - Bir Şehir Olsan

Merhabalar.

Dünün başlığıydı bu ama evde olmadığım için yazamamıştım.
Bir düşünelim bakalım bir şehir olsam kesinlikle sanatla iç içe bir şehir olmak isterdim. Üzerinde pek çok devletin eserler bıraktığı, sanatçılar yetiştirmiş bir şehir olmak isterdim. Ve bu eserler hiçbir belediye tarafından dokunulmamış olmalılar. Bir sürü müze, tiyatro, opera olmalı sokaklarında. Her bina eski zamanlardan esintiler taşımalı. Caddelerinde rengarenk dükkanlar olmalı. Sonra dört mevsiminde zamanında yaşandığı, her mevsimin nimetlerinden yaralanıldığı bir şehir olmak isterdim. Bir de içinden nehir geçen bir şehir olmak isterdim. Hiç deniz olan bir yerde yaşamadım o yüzden deniz merakım yoktur ama Bayburt'ta yaşarken Çoruh Nehri'ni çok severdim. Tam okulumun karşısındaydı o yüzden ayrı özel benim için.
İnsanlarına gelelim bir de. Dünya üzerindeki en iyi kalpli, en duyarlı insanlar yaşasın isterdim benim üzerimde. Her yere bisikletle giden, yeşili seven ve destekleyen, yardımsever, adaletli insanlar olsunlar. Sokak hayvanlarının her yerde mutlu, sıcak ve tok olarak gezdiği, herkesin de onlara sevgi gösterdiği sokaklarım olsun.
En büyük meydanımda yapay bir havuz olsun. Su fışkıran hani. Çevresinde bol bol çiçek olsun. Caddeler, sokaklar mis gibi koksun. Tek bir çöp bile olmasın. Yolları asfalt değilde küçük kaldırım taşlarından yapılsın.
Kadın-erkek ayrımı olmasın bir de. İnsanlar bu cinsiyet farkının farkında bile olmasınlar. Herkes istediği işi yapsın. Kocaman bir kütüphanesi olsun. Tüm şehir sürekli kitap okuyor olsun. Bir de bol bol festivallerimiz olsun. Şehirdeki herkes katılsın bunlara. Yenilen, içilen, eğlenilen festivaller olsun hepsi de.
Kimse kimsenin dinine, yaşantısına, görüşüne karışmasın. Herkes fikrini istediği gibi söylesin. Dışarıdan gelen insanlar da hemen uyum sağlasın bu şehre.
Yönetim diye bir şeyde olmasın. Hatta siyaset 's'si bile olmasın. Herkes doğru ve iyiyi bilip ona göre yaşasın.
Kötülük yapan olursa da şehrin dağlarında yaşayan dev onu kaçırıp yesin :) böylece güzel ve mutlu hayatımız hiç bozulmasın.
Biraz ütopik oldu ama tam olarak böyle bir şehir olmak isterdim. Hayal bile edilemeyecek kadar mutlulukla dolu. Biraz da çocukluğumuzda okuduğumuz o büyülü hikayelerdeki gibi.
Dünya üzerinde böyle bir yer yoktur muhtemelen. İnşallah öbür hayatımda bu dünyanın kötülüklerinden tamamen uzak, hayalimdeki gibi bir hayat yaşarım.
Mutlulukla kalın.

6 yorum:

  1. ne kadar güzel yazmışsın bayıldım sonuna kadar katılıyorum 😊 emeğine yüreğine sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
  2. Ütopik bir şehir hiç aklıma gelmezdi, Harika olmuş. Keşke böyle bir şehir olsa yine de yazdıklarınızın bazıları gerçek olabilir neden olmasın biz isteyelim de gerisi önemli değil yani bir şekilde gerçek olmalı bunlar. Neyse fazla konu dışına çıktım sanırım, güzel bir meydan okuma yazısı olmuş. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bunu umut etmekten başka bir şey yapamıyorum maalesef. Kendimi olabildiğince değiştirmeye çalışıyorum. Umarım herkes de iyi yönde değişir. Teşekkür ederim yorumunuz için. :)

      Sil
  3. floransa ol sen o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmm hiç bilgim yok hakkında bir bakayım o zaman. :)

      Sil