Neler Hakkında Yazıyorum?

4 Mayıs 2020 Pazartesi

Seramik Hamuru İle Takı Yapımı #4

Merhabalar.
Artık seramik merakım ve bulabildiğim her şeyi takı yapma çabam blogta çokça ayyuka çıktı sanıyorum. :D
Son zamanlarda yaptığım takıları da paylaşmak istedim. Yöntem aynı diğer yazılarımda yazdığım gibi. Hamuru yumuşat, şekil ver, kurumasını bekle, zımparala ve boya.
Ben genelde internette gördüğüm modelleri kaydediyorum. Bunlar her zaman seramikten yapılanlar olmuyor tabii. Beğendiğim modelleri de kaydedip seramikle yapmaya çalışıyorum. Ama ince detaylı şeyleri yapmak mümkün olmuyor maalesef. Bunun için polimer kil denen malzemeyi önerebilirim ama. İnce işler de bile mükemmel sonuç alabilirsiniz onunla. Ancak sanırım biraz daha pahalı Das'tan.

İlk göstereceğim çalışma bu kolyeler. Normalde içine canlı çiçek konan bir tasarımdı ama ben çiçekleri de seramikten yaptım. Çok tatlı oldular bence. Henüz uygun bir kolye zinciri bulup denemedim ama zaten zincirden çok paraşüt ipi denen malzeme daha güzel olur diye düşünüyorum. Şu anki durumdan dolayı dışarı çıkmıyorum. İnternet'te görmeden almak da beni rahatsız ediyor ayrıca sırf bir ip için bu durumda kargo çalışanlarına yük olmak istemiyorum. O yüzden biraz bekleyecek. :)

Burada da diğer kolye uçlarım var. Biraz yaz temalı limonlu, papatyalı yaptım. Biraz da şık olduğunu düşündüğüm tasarımları da yaptım. Bunlar da genelde metal tasarımlardı ama bu beni durdurmadı ve seramikle ve boyalar ile metal etkisi verebildim.

Burada küpeleri görüyoruz. Küpe sevsem de evdeki metallerle yapınca kulağımı çok rahatsız ediyor. Alerjim var çünkü. O yüzen çok fazla küpe yapmıyorum.

Bu arada set yapmaya da başladım. :D

Şu an boynumda olan ve çok sevdiğim bir model oldu bu da. Başta beyaz bırakacaktım. Sonra metale boyadım. Sonra çok boş kaldı ve morla üzerine çizgiler yaptım. Son durum bu. Gördüğünüz gibi baştan sona belirsizliklerle geçen bir tasarım sürecim var. :P (Tasarım süreci deyince de çok havalı oluyormuş.)

Ve ve ve favoriiiimm... Yüzükler!
Yüzüklere bayılıyorum gerçekten. Bir sürü bir sürü de yaptım. Biraz büyük ölçüde yapmışım ama olsun ayarlanır onlar.

Bu kadardı. Umarım beğenirsiniz. Ben seramikle uğraşmayı çok seviyorum. Aslında takı dışında da yaptığım seramik işler var. Bir gün onları da yazmayı çok isterim.
Mutlulukla kalın.

10 yorum:

  1. çok şık olmuş gerçekten. Çok beğendim

    YanıtlaSil
  2. Çiçeklerin de seramikten olması hoş :) Ve evet, şirin görünüyorlar :) Ellerine sağlık :) Yaptığın şeyleri paylaşman güzel, heyecanlı da bu, iki önerim var, belki serinin önceki yazıları öyledir, henüz görmedim, ama ya değilse diye yine de yazmak istiyorum, nokta koysam daha anlaşılır mı olurum acaba, olsun, virgülü sevdim bu kez, dur bak söyleyeceğimi söyleyemeden bitireceğim yorumu, nokta koyayım da yeni cümleye başlayayım, neredeydi bu, evet buldum seni. İlki, ürünlerin fotoğraftaki arka planı. Takının tasarımına göre siyah veya beyaz tek renk zemin tercih edebilirsin, yaptıklarından kesinlikle rol çalıyor mevcut yüzey. Üstelik daha afili gösterir öyle olursa :) Ayrıca tasarım sürecini -bir de yorumda oku istedim bu havalı öbeği- fotoğraflayabilirsin, böylece biz de o takıların doğumuna tanık olabiliriz :) Neşeli ve sağlıklı sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumunuz için. :) Söylediklerinizi dikkate alacağım. Daha önce benzer yazılar yazdığım için sadece son hallerini koydum ama yapmak isteyenler için daha açıklayıcı olması açısından haklısınız. Bundan sonra aklımda tutacağım bunu. :)

      Sil
  3. Ne kadar güzeller *-* Özellikle küpe sever biri olarak küpelere ba-yıl-dım!!! :)

    YanıtlaSil
  4. Bende merak ettim takıların yapılış süreci nedir hangi malzemeler kullanılır. Birde kullanışlı mi boyası falan akıyor mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önceki yazılarımda nispeten daha ayrıntılı anlatmıştım. İsterseniz onları da okuyabilirsiniz. Boyamadan önce üzerinde toz olmaması önemli. Ben daha sonra da vernikliyorum. Bu da daha kalıcı yapıyor. Tabii üzerine baskı yapınca illaki boyada kalkma olacaktır. Şu ana kadar yaptıklarımda böyle bir şey olmadı ama. Suda falanda zarar görmediler hiç.

      Sil
  5. Hepsi de pek zarifler. Küpenin metali kulağımı acıtırsa oje sürüyordum üzerine ben, aklında olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç aklıma gelmemişti mutlaka deneyeceğim. Teşekkür ederim. :)

      Sil