Neler Hakkında Yazıyorum?

5 Mayıs 2020 Salı

Soulmate - Film

Merhabalar.
Birkaç gün önce yazdığım Better Days filmini hatırlıyor musunuz? Orada filme bayıldığımı, yönetmenin ve oyuncuların diğer işlerini de izlemek istediğimi söylemiştim. İşte bu isteğimi gerçekleştirdim ve en az o zamanki kadar keyif aldığım bir film izleme şansı buldum.
Film çok katmanlı bir hikayeye sahipti ve bunu çok güzel işlemişlerdi. Son ana kadar öğrendiğim yeni şeyler oldu. Ayrıca filmin temelini oluşturan arkadaşlık duygusunu öyle güzel işlemişlerdi ki her replik, her oyun çok anlamlıydı bana göre.
Hadi şimdi konusuna geçelim. Li Ansen (Zhou Dongyu) ve Lin July (Ma Sichun) çocukluktan beri birbirlerinden ayrılmayan çok yakın iki arkadaştır. Öyle ki Ansen'in ailesinin onunla ilgilenmemesi ve July ve onun ailesinin ona gösterdiği sevgi ile Ansen'in hayattaki en değer verdiği insan July olmuştur. July çalışkan ve sakin bir kızken Ansen tam tersi yaramaz ve tembeldir. Lisede farklı okullarda olsalar da hala birbirlerinden kopmamışlardır.
Ancak bu iki yakın arkadaşın arasına bir üçüncü kişi girer. O da July'nin sevdiği çocuk Su Jia Ming (Toby Lee)'dir. Bu üç gencin birleşen hayatları ile yaşadıkları yıllar sonra July tarafından yazılan bir romanın çok ünlü olmasıyla yeniden ortaya çıkar. 
Yıllar geçmiş ve yetişkin bir kadın olmuş olan Ansen ile yayıncılar iletişim kurarlar. Ama Ansen July'i tanımadığını romanı da hiç okumadığını söyler. Akşam evine dönünce kendine engel olamaz ve internetteki bu hikayeyi okumaya, geçmişi bir kez daha yaşamaya başlar.

***Bundan sonra spoiler olacak direk son kısma atlayabilirsiniz.***



Ansen, July hislerinin Jia Min'e açıklamak istediğinde önceden gidip çocuğu bulur ve senden hoşlanan bir kız var ona düzgün davran diye uyarır. Daha sonraki günlerde sevgili olan July ve Jia Min, Ansen'in çalıştığı bara gelirler ve ikili hiçbir şey olmamış gibi davranır. Ama Jia Min içten içe Ansen'den hoşlanmaya başlamıştır. Ve üçü de bunun farkındadır.



Ansen arkadaşının ilişkisini bozmamak için o zamanlar sevgilisi olan bir gitarist ile şehirden ayrılır. Bu sahne öyle güzeldi ki. İkisi de aslında birbirlerinin ne düşündüğünü çok iyi biliyorlar. Ansen 'eğer gitmemi istemezsen kalırım' derken July'e öyle bir bakıyordu ki arkadaşlıklarının July için de kendisi için olduğu gibi her şeyin üstünde olmasını ister gibiydi. Zaten izlerken fark edersiniz, bence Ansen'in July'e karşı romantik hisleri de vardı. Ama July'nin belki yetişme tarzı belki onunla olacak bir ilişkiyi kaldıramayacak ve ondan uzaklaşacak olması onu hep engelledi.








Yıllarca çeşitli işlerde çalışan ve oradan oraya savrulan Ansen artık çok yorgundur. Ve eve dönmek ister. Aslında o kaçışta o kadar kırılmış ve tükenmiştir ki. Tek istediği July'nin hayatını istediği gibi yaşıyor olmasıdır ama biz görürüz ki Ansen'in gitmesi July'nin mutluluğunu koruyacak bir şey değildir. Kalmak istemeyen kişi yine bir şekilde sizi bırakacaktır.

Burası belki de yüzleşmelerinin ilk kısmıydı. July hem Ansen'in hareketlerini küçültücü buluyor hem de içten içe onun gibi olmak istiyordur. Çünkü ona göre Jia Min, Ansen'i seviyor bu yüzden kendini Ansen'den daha iyi olduğuna ikna etmek için acımadan arkadaşının kalbini kırıyordu.

Ve belki de hiçbir şeyin eskisi gibi olamayacağı an. Zor zamanında tek istediği July'nin sevgisi iken 'eminim hayatındaki kimse seni sevmemiştir' diyerek Ansen'i derinden yaralamıştı.


Ve burada da en yalın oldukları an. Artık hiçbir şeyin önemi kalmamış. Belki eskisi gibi olamayacaklar ama onları birleştiren başka bir şeyle birbirlerine farklı yönlerden destek olmaya çalışacaklar.

***Spoi son***
Filmi gerçekten çok beğendim. Özellikle son ana öğreneceğim şeylerin bitmemiş olması ve sürekli aslında böyleymiş diye düşünmek çok hoşuma gitti. Çok dokunaklı bir arkadaşlık hikayesi bu film bana göre. Ansen'in July'e söylediği sözler, onun için yaptıkları ve ona karşı hissettikleri çok değerliydi. Oyunculukla ve çekim kalitesi de takdire şayandı bana göre. Better Days'i ne kadar sevdiysem bu filmi de o kadar çok sevdim. Kesinlikle izlemelisiniz.
Mutlulukla kalın.

7 yorum:

  1. Daha önce Çin filmi izlemedim. Bunu da Better Days'i de listeme aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben genelde Asya filmleri izliyorum uzun süredir. Umarım beğenirsin. :)

      Sil
  2. teacher's diary, tayland filmi, yanlış yazmışııım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eveey, son yazıma da bi bak, ilgini çekebileer :)

      Sil
    2. Evet baktım, gözüme kestirdim birkaç filmi hemen. :)

      Sil