Neler Hakkında Yazıyorum?

22 Mayıs 2020 Cuma

Babamın Gölgesi - TRT Çocuk Çizgi Film

Merhabalar.
Bugün bir değişiklik yaparak televizyonda yayınlanan bir çizgi filmi önermeye geldim. Ramazanda genelde iftardan sonra denk gelen bir çizgi filmdi. Şans eseri ilk bölüme denk gelmişiz, kardeşimi de oyalayabilmek için izleyelim dedik. İzledikçe tüm aile çok sevdik. Aslında ben Trt Çocuk'un yaptığı her çizgi filmi beğenmiyorum. Evet çoğu öğretici ama bazılarında inceden de olsa benim kardeşime öğretmek istemediğim şeyleri gösteriyorlar ve bu yüzden izlemesini istemediklerim de var. Ancak Babamın Gölgesi her şeyiyle çok sevdiğim bir çizgi film oldu. Artık evin küçüğünden çok biz başına geçiyoruz izlemek için.
Konusu şöyle; Hayrullah Bey İstanbul'da yaşayan bir yüzbaşıdır. Nezihe Hanım ve üç çocuğu ile birlikte mutlu bir ailesi vardır. Bir gün Çanakkale'den çağrılır ve savaşa gitmek zorunda kalır. Babalarının daha hasret gideremeden başka bir cepheye gitmesine çocuklar çok üzülür. Evin en büyük çocuğu Osman, ortanca Mehmet, en küçüğü ise Zeynep'tir. Babalarını uğurlayan çocuklar anneleriyle birlikte hayatların devam etmeye ve babalarından mektup  gözlemeye başlarlar. Bu sırada Osman Karagöz Hacivat göstrisini öğrenmeye başlar. Mehmet ilk kez okula gidiyordur. Küçük Zeynep de abileri gelene kadar evde annesi ile vakit geçirir. Tabii sonrasında Mehmet ile türlü türlü yaramazlıklar yaparlar. Bana göre hikaye Zeynep'e göre anlatılıyor. Babasının özlemini en çok çeken ve her şeyi babası ile ilişkilendiren o çünkü. Ancak diğer karakterlerin de bu süreci nasıl atlattığı, duyguları ve gelişmelerini görüyoruz.
Siz de izlemek isterseniz ailece çok keyifli zaman geçireceğinizi garanti ederim. Eski İstanbul, o zaman ki yaşantı ve belki de hepimizin hassas noktası Çanakkale'ye dair güzel bir çizgi film. Kendi adıma Rafadan Tayfa gibi yerli animasyonlarımızın olmasını çok mutlulukla karşılıyorum. O da çok güzel mesajlar veren bir seri.
Çocuklarımızı maruz kaldığı şeylere çok dikkat etmeliyiz bana göre. Ama bazen ne kadar dikkat etsek de bir şekilde öğreniyorlar istemediğimiz şeyleri. Özellikle evden çıkmaya başladıklarında asla bunu engelleyemiyorsunuz. Bu yüzden çocuklarımızla ya da hayatında rol oynadığımız küçük insanlarla bol bol sohbet edip çaktırmadan doğruları dikte etmeliyiz.
Umarım siz de beğenirsiniz. 
Mutlulukla kalın.

4 yorum:

  1. Anlatımıza göre begenebilecegim ve gönül rahatlıgı ile çocuguma izle diyebilecegim bir eser teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. :) Umarım keyif alırsınız.

      Sil
  2. Çocuklar ve onlara dair şeyler apayrı bir dünyanın ögeleri. Çizgi filmler, dergiler, kitaplar, müzikler, etkinlikler... Ne kadar dikkat etsek de, bazı şeyleri bizim kendi idealimizdeki gibi öğrenmeyecekler. Yazını okurken, sözü sohbete getirmeyi düşündüm, ama gördüm ki sen benden önce davranmısın. Ne mutlu! Bakacağım bu çizgi filme :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsin ben çok sevdim. :) Teşekkürler yorumun için.

      Sil