Neler Hakkında Yazıyorum?

19 Mayıs 2020 Salı

Beethoven Virus - Dizi

Merhabalar.
Bugün yazmak için çok sabırsızlandığım bir dizi ile geldim. Bu da eskiden izlediğim dizilerden. İzlerken o kadar keyif almıştım ki anlatamam. Klasik müziği bu kadar sevip dinlememin en büyük sebeplerinden biridir. En başta keman sevgisinin bolluğu :) ve Jang Geun Suk için başlamıştım ama sonrasında her bölümünden keyif aldığım bir dizi oldu. Hala müziklerini severek dinlediğimi de söylemezsem olmaz.
Hadi konusuna bakalım birazda. Du Ru Mi müzik okumuş, keman çalan ve klasik müziği çok seven biridir. En büyük hayali bir orkestrada çalmaktır ama Kore'de eğer yurt dışında okumadıysanız sanatçı olarak sayılmadığınız ve hiçbir yerde size iş verilmemesi sebebiyle devlet memuru olarak çalışmaktadır. Ancak hayallerinden vazgeçmemiş ve işten arta kalan zamanlarda belediye başkanını da ikna ederek bir klasik müzik gösterisi düzenlemektedir. Orkestra şefi olarak çalışacakları kişinin dolandırıcı çıkması ile tüm hayalleri bir kez daha yıkılan Du Ru Mi, müzisyenlerin de birer birer gitmesiyle hayallerini kaybetme tehlikesi ile karşı karşıya kalır. Ancak buna boyun eğmez ve her yere ilan verir. Sahte şef tüm parayı da aldığından kimse iş için gelmez Du Ru Mi de tecrübe şartını kaldırır ve isteyen herkesi kabul edeceğini söyler. Bu sayede hayalleri müzik olan ama hayatın onları zorladığı yollardan gitmek zorunda kalan kişiler hayallerini gerçekleştirmek için Du Ru Mi'nin orkestrasına katılırlar. Birbirinden farklı hayatlara sahip, çoğu tecrübesiz ama hepsi sonsuz hevesli olan bu insanlar gösterilerini yapabilmek için var güçleriyle çalışırlar.
Kang Geon Woo(Jang Geun Suk) ise hayallerini bırakıp polis memuru olmuş biridir. Kendi başına trompet çalmayı öğrenmiştir. Çok iyi bir müzik kulağı vardır. Ancak çocukken karşılaştığı bir orkestra şefi yüzünden klasik müzikten nefret eder. Du Ru Mi onu aralarına katılması için çeşitli ısrarlarla ikna etmeye çalışır.
Kang Gun Woo(Kim Myung Min) meşhur şefimizdir. Çok kibirli olan bu adam yıllar önce yönettiği orkestrayı aşağılayarak konseri yarıda kesmiştir. Bu davranışı onu olumsuz etkilemiş ve ülkede kimse onunla çalışmak istememiştir. Yurt dışına giden şef bir şekilde Du Ru Mi'nin orkestrasını yönetmek için ülkeye geri gelir. Ama müzisyenlerin tecrübesiz oluşu yüzünden bunu yapmaktan vazgeçer. Hayalleri için her şeyi yapmaya hazır olan Du Ru Mi şefi ikna etmek için de her şeyi yapar. Adam sonralarda kabul etse de sürekli azarlamalar ile geçer ve hiçbir şey öğretmez müzisyenlere. Bu üç kişi arasında gerginlik süre dursun yetiştirmeleri gereken bir konser de vardır. Dizi boyunca bu konseri gerçekleştirmek için çabalayan bir grup müzisyenin hikayesini ve onların gelişimlerini izleriz.

***Spoiler***
Üst kısımda da nispeten spoi olsa da çok ciddi şeyler değiller. Bu tarz dizileri bilirsiniz amaçlanan hedefe ulaşana kadar türlü olaylar yaşanır. Tam oldu derken bir şey çıkar. Ta ki finale kadar bu sürer gider. Bir karakterlerin yıkılıp yeniden ayağa kalkışlarına, tam umutları tükenmişken daha bir inançla hayallerine inanışlarına şahit oluruz. Bu dizi de böyleydi. Erteledikleri hayalleri için bir adım atan o insanların birbirlerine nasıl destek olduklarını, nasıl da hiç umut yokken her şeye rağmen çabaladıklarını görüyoruz. Bu yüzden bu dizi benim çok hoşuma gitmişti. Hiçbir şey için geç değildir mesajı veriyordu biraz da. Ve yıllar geçse de hayallerimiz hiç unutulmuyormuş onu anladım. O yüzden fırsat varken yapın, ne istiyorsanız onu yapın.
Dizi de çok da tatlı bir aşık vardı. Benim kuzum Jang Geun Suk. O yoluk civciv saçları, çıkamamış sakalları, hafif esmer teni ve tüm toyluğuyla aşık aşık izledim onu. Ben oyuncuyu çok seviyorum. O dönem bir sürü dizisini de izlemiştim. Şimdi Kore'de iş yapmıyor sanırım. Japonya'da diye biliyorum. Oralar karışık magazinsel konular ama ben hem sesini hem de oyunculuğunu çok beğeniyorum. Ama bu dizide kendisi ikinci erkek. Evet şaşırdınız değil mi? Ben de izlerken şaşırdım ve sinir oldum. Yani Du Ru Mi'yi öyle güzel sevdi ki anlatamam size. Gözünden belliydi aşkı o derece. Ama bizim kızımız gitti asık suratlı, huysuz, onu aşağılayıp duran adama aşık oldu. Yani ben şeften tamamen nefret etmiyordum izlerken. O ukala halleri hoş bile geliyordu ama kızın onu seçmesine çok sinir oldum.

***Spoiler Son***

Yani kısacası dizide her şey var. Daha da ilerleyen yerlerde yeşil çama bile bağlıyorlar hatta. :) Klasik müziğe ilginiz varsa, bir amaç uğruna uğraşan, her zorlukta yeniden deneyen ve hep ama hep bir zorlukla karşılaşılan :) türde Kore dizilerini seviyorsanız tavsiye ederim. Bu dizileri az çok biliyorsunuzdur zaten son bölüme kadar bir şey çıkar illaki. Ona göre izleyin. :) Bir de Jang Geun Suk'un acemi hallerini görmek isteyenler için bire bir. Ben karakterine bayıldım sizin de aktöre ayrı bir düşkünlüğünüz varsa ve bu diziyi izlemediyseniz mutlaka başlayın. Diğer işlerinden oldukça farklı bir halde burada. Dizi Netflix'te mevcut bu arada.
Evet bu kadardı. İzlemeyi düşünenlere iyi seyirler. Daha önce izlemiş olanlarla isterseniz yorumlarda sohbet edebiliriz dizi hakkında. Ben çok sevdim bu diziyi. Dilerim sizlerin de hoşuna gider. :)
Mutlulukla kalın.

12 yorum:

  1. Kore dizileri konusu itibariyle dikkatimi çekse de izlerken bir türlü içime sindiremediğim şeyler oluyor. O kadar güzel anlatmışsın ki diziyi ön yargılarımı yıkıp izlemek istedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsiniz. Benim için de Amerikan dizileri öyle sizi anlıyorum yani. :)

      Sil
  2. hımms sayende eskileri öğreniyom. bu da denişikli. şimdilik missing you önde gidiyo. the world of married çok heycanlıydı, haftasonu bitti, oyuncuları ödül adayı oldu, efsaneler arasına gitdi. the king eternal monarch da nefis gidiyooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden daha çok dizi izliyordum artık yavaşladım. İki diziyi de biliyorum ucundan izledim ama devam ettiremedim. Yani Woo Do Hwan nasıl kötü olsun dimi? :D

      Sil
  3. Harika tam benlik bir diziye benziyor, teşekkürler paylaşım için 🤗Aktörü tanımıyorum, hiç Kore dizisi de izlemedim ama konusu tam sevdiğim türden, kaldı ki sadece müzikleri için bile izlenir görünüyor👍😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsiniz. Teşekkür ederim yorumunuz için. :)

      Sil
  4. Bu diziyi duymamıştım nasıl kaçırmışım acaba? Üzüldüm şimdi.. Şu anda Mr. Sunshine dizisini izliyorum. O bittikten sonra da the king eternal monarch ve hospital playlist dizileri sırada. Ama bu diziye de göz atacağım mutlaka. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski bir dizi zaten. Ondandır belki. Umarım beğenirsin. :) Teşekkür ederim. :)

      Sil
  5. Jang Geun Suk'u ben de çok severim. Bir ara bu dizisine de bakacağım. Netflix'de olmasına da ayrı sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya ayri rahatlik oldu. Umarim begenirsin. :)

      Sil
  6. Brooklyn 99 'a başladım bugün baya iyiydi. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duydugum bir diziydi. Tesekkur ederim oneriniz icin. :)

      Sil