Neler Hakkında Yazıyorum?

4 Kasım 2018 Pazar

American Horror Story - Dizi

Merhabalar.
Sizlere çok sevdiğim bir diziyi anlatmaya geldim. Normalde Uzak Doğu dizilerini izlediğim için Amerikan dizilerine pek vakit kalmıyordu. Bazen İngilizce geliştirmek bazen de gerçekten ilgimi çeken konular olunca izliyordum. Ama bu dizi yıllar önce tutulup her bölümümünü bayılarak izlediğim bir dizi. Hani bazı şeyler vardır kötü yanını hiç görmezsiniz ve sizi her zaman heyecanlandırır. Bu dizi de benim için öyle.

Öncelikle korku filmlerini pek sevmem ama gerilimli şeylere bayılırım. Korkudan kastım zırt pırt ekranda aniden beliren kafalar, saf kurban çığlıkları falan. American Horror Story kesinlik klasik korku filmlerinden bu yönden ayrılıyor. Çoğu sezon ölümler veya korku öğeleri birbirine benzese de kendini bana sıkmadan izlettirebiliyor. Özelikle kendi kültürlerindeki efsaneleri, seri katil hikayeleri vb. işlemeleri en beğendiğim özelliklerinden biri. Çünkü ben böyle ilginç hikayeleri dinlemeye ve okumaya bayılırım.
Türkiye'de dizinin hayranları ne durumda pek bilmiyorum açıkçası. Diğer adı her yerde geçen dizilerden değil, en azından ben kimseden 'bunu izle çok güzel' diye bir söz duymadım daha çok ben öneren kişi olurum. Dizinin şu an sekizinci sezonu yayında. Bitmesine son iki bölüm kaldı. Ben FX kanalından izliyorum. Son sezon internette yok diye biliyorum. O yüzden internetten izlemek isteyenler biraz bekleyecekler. Evet konuya gelirsek, dizinin her sezonu aynı oyuncuların farklı karakterleri canlandırmaları şeklinde işleniyor. Yani tam olarak anlatacak olursam her sezon başka bir konu işleniyor ve onu aynı oyuncular canlandırıyor. Bu arada her sezon birbirinin devamı olmasa da birbiri ile bağlantılı ve bence en zevkli kısımda bu bağlantıları yakalamak.
Benim en sevdiğim sezonlara gelecek olursak. Kesinlikle Asylum(2), Hotel(5) ve Cult(7) en güzel sezonlardı.
Asylum, ikinci sezon, bir akıl hastanesini konu alıyor. Baştan sona dikkatimi verdiğim her bölüm sonrası elimin diğerine gittiği bir sezon. Dizi de en sevdiğim şeylerden biri de bitişleri. Mutlaka bir şekilde karakterlerin hayatını sonuca ulaştıran bir senaryo var. Pek çok acı yaşansa da sonunda karakterlerin şekillendiğini, hayatlarına yaşadıklarıyla yön verdiklerini ya da bundan sonraki yaşantılarının az çok nasıl olacağını görebiliyorsunuz. Ve diğer sevdiğim şeylerden biri ise saf iyi asla yok. Gerçekten insanlar. Ben izlediğim şeylerde bunu çok severim. Kırılma noktaları, patlama anları, çaresiz pişmanlıklar. Böyle insani duyguları çokça görebiliyorum bu dizide.
Hotel'e gelecek olursak. Lady Gaga'nın kadroya dahil olduğu bir sezon. Ben daha önce tanımıyordum onu ve bu dizi ile tanıdım. Yani adını elbetteki duyuyordum ama görünüşü hakkında hiçbir fikrim yoktu. Sadece et kostümü giyen kadın olarak hatırlıyordum. :) Ben karakterini yakıştırdım ama favorim değildi. Hotel ise adı üstünde bir otelde geçiyor. Vampirler, eski seri katiller ve günümüzde yaşanan cinayetleri çözmeye çalışan bir polis etrafında dönüyor. Benim en bayıldığım karakterler bu sezon James Patrick March ve Sally idi. Telefonum ikisinin gifleri ile dolu durumda.
Cult ise tamamen günümüzde geçiyor. Hatta Amerika'daki siyasette de taş attıkları bir sezon. Trump'ın başkan seçilmesi ikiye bölünen halkın tepkileri ve arka planda varlığını sürdüren tarikatların gerçeği anlatılıyor. Mavi şaçı bana bir kez daha sevdiren sezon. Ama kuaföre gitmeyi göze alamadığım için hiçbir zaman boyatmayacağım. Çünkü kuaförler bana göre işkence yerleri.
Diziyle artık özdeşlemiş pek çok oyuncu var elbette. Takipçiler hepsini ayrı ayrı seviyordur bence. Çünkü ben hepsinin hayranıyım. Elbette ki birkaç tanesi daha bir gözümü ayıramadığım kişiler. Onlar da Sarah Paulson ve Evan Peters. Onları izlemeyi çok seviyorum. Özellikle yüz hatlarını çok beğeniyorum iki oyuncunun. Bir de dizinin giriş müziği var ki tamamen dizi ile özdeşleşmiş durumda. Jenerikte hep aynı müzik kullanılıyor ve dizinin jenerikleri de ayrı başarılı bana göre.
İzlemek isteyen, merak eden,  bir şans vermek isteyen olursa çekinmesin derim. Siz de izliyorsanız sevdiğiniz kısımları yorumlara yazabilirsiniz. Dokuzuncu sezon onay almış bu arada. Sonsuza kadar sürmesini istediğim dizilerden bir tanesi kesinlikle. Ama şu anki kadrosuyla. :)
Mutlulukla kalın.

8 yorum:

  1. Korku değil gerilim dediğinde yakaladın beni :). Ben de senin gibi gerilime bayılıp korkuyu sevmeyen biriyim. Çok gördüğüm bir dizi ama izlemedim hiç. Aklımda bulunsun artık, müsait bir zamanda izleyeyim. Hatta biraz daha bekleyip tamamen bitmesini de bekleyip başlasam daha iyi olur gibi :). Bakarız artık :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi seyirler şimdiden o zaman. :) Ah şu zaman nasıl da akıp gidiyor değil mi? Kimse bir şeye yetişemiyor ne yazık ki.

      Sil
  2. hımmmm o kadar çok dizi izliyom ama bunu izlemedim daha sırada işallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet senin hızına bayılıyorum ben de. İyi seyirler şimdiden :)

      Sil
  3. Ben de severim gerilmeyi, korku bana da itici gelir. Biraz gerilmek ardından gevşemeyi getiriyor ve insan rahatlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ayni zamanda heyecani hissettiriyor. Tesekkurler yorumunuz icin. Bu arada gozden kacmis sanirim. Gec dondugum icin kusura bakmayin.

      Sil
  4. Merhaba, blogunuzu ziyarete geldim. Benim blogumu yorum ve ziyaretinizle desteklerseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hos geldiniz. :) Sizin sayfanizi takipteyim zaten. Tabi ki ziyaret ederim.

      Sil