Neler Hakkında Yazıyorum?

20 Kasım 2018 Salı

Abeslang İle Kitap Ayracı Yapımı

Merhabalar.
Yine işsiz bir taze mezun olarak bol olan vaktimi geçirecek bir uğraş buldum sevgili okuyucular. Okulun bitmesi zaten bir ev ahalisine bir de kenara itelenmiş hobilerin geliştirilmesine yaradı. Şimdilik beni 'neden bir işim yok?' 'geleceğim ne olacak?' gibi depresyon habercisi sorulardan uzak tutuyorlar. Benzer durumlarda olan kaderdaşlarıma da naçizane tavsiyem saçma bile olduğunu düşünseniz kendinize bir uğraş bulun. Saçma diyorum çünkü evde elimi neye atsam hafif bir alay gülümsemesi ile 'ne işine yarayacak tıs tıs tıs... ' klişe sözlerle karşılaşıyorum. (Tıs tıs tıs gülüşünü Leyla İle Mecnun'cular bilecektir.)
Evet giriş serzenişimizi de yaptığımıza göre anlatmaya başlayalım.

Şekilde görüldüğü gibi üç farklı modelde kitap ayracı yaptım. Bunları yaparken de doktorların boğaz kontrolü yaparken kullandığı çubukları kullandım. İnternette 'popsicle bookmark' olarak artırsanız daha çok çeşit bulabilirsiniz. 
Bu çubuğun ismi başlıktaki gibiymiş. Bir hemşire çocuğu olarak bu isim bana bile yabancı geldi ki annem bu işle uğraştığım her seferinde 'a' ile başlayan bir şeyler söylüyordu ama neydi diye düşünüyordum. Blog yazısı için araştırmasam asla da bilmeyeceğim bir kelime idi kendileri.
İlk olarak ilk yaptığımla başlayalım.
Burada ben çubuğu oje ile boyadım. Ama kimseye tavsiye etmem. İğrenç bir oje kokusu sardı evi. Zamanla azalsa da hala ayraç biraz oje kokuyor. Oje sürmeye bayılsam da kokusunu hiç sevmiyorum. Kokusuz ojeler olsa keşke. O zaman çok daha severek kullanırım. Neyse konuya dönelim. Boyadıktan sonra -Note markasının 36 numaralı metallic nude tonunu kullandım.- üzerine fineliner bir kalemle istediğim şekilleri çizdim. Şekilleri internette gördüğüm bazı desenleri karıştırarak çıkardım. Tam bir taslak kullanmadım yani. En sonda ise parlatıcı ile üzerinden geçtim. Bazı yerlerde mürekkebi dağıttı ama siz daha çok kurumasını beklerseniz böyle bir şey olmayabilir.

Gelelim ikinciye.
American Horror Story hayranı olduğumu daha önceki yazımda anlatmıştım. Bu yüzden orada geçen ve çok sevdiğim bir sözü yazmak istedim. Font AHS'nin kendi temasında kullandığı font bu arada. Bunu yapmak için çubuğu sulu boya ile siyaha boyadım. Burada önemli nokta boyayı çok az sulandıracağız. Yoksa renk tam geçmez ve ayrık ayrık çubuğun kendi rengi alttan gözükür. Daha sonra ince uçlu fırçalarımla beyaz yazıyı yazmaya çalıştım ama beceremedim. Ben de kalem şeklinde bir daksilim vardı onunla sanki jel kalemmiş gibi yazdım. Burada da dikkat edilesi gereken nokta daksil yazdıkça daha çok mürekkep akıtmaya başlıyor arada daha az bastırmak daha iyi olabilir. Sonlara doğru fark ettiyseniz yazı bozuldu ben de bazı yerleri fineliner kullanarak düzelttim. Bu ayracı bir seviyorum bir sevmiyorum. Her baktığımda fikrim değişiyor. Ama zamanla göre göre benimserim kesin.

Evet geldik sonuncuya. Taze taze yaptığım bir çalışma bu da. Bitirip blogun başına oturdum. 
Bu deseni şekildeki gibi örnekten yaptım. Bence pek benzemedi ama olsun. Orada çubuğu kumaşla kaplamışlar ben yine sulu boya ile boyadım. Yine çok az su yoğun boya kulandım. Arka plan için koyu mavi, açık mavi ve siyahı istediğim tona ulaşana kadar boyanın paletinde karıştırdım. daha sonra boyayıp yaklaşık 10 dakika falan bekledim.
Daha sonra turuncu ve sarıyı karıştırıp istediğim bir ton elde edince onu çubukta çiçeklerin olmasını istediğim yerlere nokta şeklinde boyadım. Beyaz papatyanın yapraklarını ince uçlu fırça ile gelişi güzel çubuklar şeklinde yaptım. Bunu yaparken turuncu merkez dağıldı ve kayboldu, beyaza karıştı falan. O yüzden yeniden tonu yakalayıp yeniden koydum. Burada önemli olan alt katman kuruduktan sonra deseni çizmek çünkü üstteki boya ile karışıp rengi bozar. En sonunda desensiz yerler çok boş gözüktüğü için kalan turuncu tonu gelişi güzel noktalarla çevreye dağıttım. sanki polenler dağılıyormuş gibi durdu bence. Hoşuma gitti.
Evet benim hazırladığım kitap ayraçları bu şekilde umarım hoşunuza gitmiştir. Çok kolay ve zevkli bir uğraş oldu. Hediye fikri olarak da kullanılabilir. Özellikle benim gibi kitap kurtları ayraç bağımlısı da oldukları için sevdiğimiz çoğu şeyi böyle ayraçlara çizip hatıra olarak saklayabiliriz. 
Fikirlerinizi yorumlarda paylaşırsanız çok sevinirim. Yakın zamanda seramikle de bir şeyler yapmaya başladım ama aldığım seramik pek kaliteli değildi sanırım bazıları kırıldı. Bazılarını da arkadaşıma hediye ettim ama fotoğrafını çekmeyi unutmuşum. Yeni bir marka sipariş verdim geldiğinde kafamdaki modelleri yapıp yazarım yine. Şimdilik benden bu kadar.
Mutlulukla kalın.

8 yorum:

  1. Özellikle ikincisi tam benlik :p
    Bu tarz yaratıcı, el emeği şeyleri çok seviyorum. En azından kafanı dağıtır bence devam et

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Evet ben de öyle düşünüyorum. İlerde bunları yapmak için vaktim olmayacak sanırım.

      Sil
  2. Ne güzel olmuşlar, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Biz de öğrencilerimle yaptık daha basit düzeyde. Çok keyifli bir çalışma oldu.. ellerinize sağlık harika olmuşlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. Cocuklarla ilgilenmek cok zevkli. Ben de kucuk kardesimle yaptim bir tane. Hoslarina gidiyor bu tarz etkinlikler.

      Sil
  4. çok güzwl olmuş özlelikle sonuncu ama ne kadar dayanıklı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Hala üzerinde desen duruyor. Ama kitaplarda hafif çizik bırakabiliyor kullanırken. Ona bir çözüm bulamadım. Belki vernik sürülebilir. Ya da akrilik boya daha sağlam olabilir.

      Sil