Neler Hakkında Yazıyorum?

27 Kasım 2018 Salı

Hareketsiz Yaşam, Minik Adımlarla Hastalıkları Kendine Çeken Bir Mıknatıs!

Merhabalar.
Başlıktan da anlaşıldığı üzere bugün karalama yapmaya geldim. Kendi hayatımda bir süredir küçük ama hayat kalitemi düşüren hastalıklarla uğraşıyorum. Yine de buna da şükür tabi ki. Tedavisi var ve beni güçten düşürmüyor ama neden hasta olduğum konusuna gelince kendimi suçlu hissettiriyor.
En öncelikli nedeni hareketsizlikmiş ve bir de az su tüketimi. Bu yüzden ben de evde yapabileceğim sporlara ve bol su tüketimine dikkat etmeye başladım. Şimdilik süperim diyemem çünkü çok yeni ama en azından hayatımla ilgili, bedenimle ilgili olumlu bir karar almış olmak kendimi iyi hissettiriyor.
Bu yazıyı yazma nedenim ise her hastalığın belli nedenlerinin mutlaka bu ikisi olduğunu gördüm. Her tedavi programında önerilenler hareket etmek ve su tüketim oluyor. Ben daha önce de yapmadığımın farkındaydım ama bu kadar doğrudan bir şekilde sağlığımda geri döndürmesi uzun zaman alacak hasarlar oluşabileceğini açıkçası bilmiyordum. Şimdi ise uzun zaman süreceğinin farkında olsam da daha sağlıklı yaşamak için bir ucundan tutuyorum hayatımı.
Siz de kendinizi, bedeninizi bir sorgulayın. Belki de şikayetleriniz temelinde bu eksiklikler vardır.
İnsan hep başlayacağım deyip erteler. Kendim bunun en belirgin örneğiyim. Diğer yazılarımda da bunu sıkça belirtiyorum zaten. Ama bir kez olsun sonra demeyip o an yapmak gerçekten bir adım atmış olmak kendinizi çok iyi hissettiriyor.
Benim diyeceklerim bu kadar. Aramızda da hastalıklarla uğraşanlar varsa en kısa zamanda şifa diliyorum. Günümüzde bize zarar veren bu kadar etken varken bir yandan kendimizi tazelemeyi başarabiliriz umarım.
Mutlulukla kalın.

14 yorum:

  1. Geçmiş olsun. Acil şifalar dilerim öncelikle. Su tüketimi çok önemli sanırım. Masamda içinde limon ve maydanoz parçaları olan bir su şişesi bulundurmaya başladım ben de. Ödeme de iyi geliyormuş. İçerisine nane, meyve kabukları atılarak daha eğlenceli ve faydalı bir hale getirilebilir elbette. Sevgi ve selamlarımla :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. Ben de limon ve tarcin cubugu ile yumusatip icmeyi cok seviyorum. Sizin tavsiyelerinizi de deneyecegim. Sevgiler. :)

      Sil
  2. ah evet tabisi çok doğruuu, bol su, bol hareket, az yemek, canlılık getirir ve hastalıkları kovar. ayrıca moral de getirir stres kovar diy miğğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Formulu yazmissin uygulamak zor olsa da. Ozellikle stresten uzak kalmak cok zor bu hayatta.

      Sil
  3. son yazıma bir baksan yaaa amaağğğğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay kusura bakma. Bu sıralar akrabaları ağırlıyoruz. Daha yeni geçebildim blogun başına. Bakıyorum hemen.

      Sil
  4. iki yıl kadar önce benzer bir illet bana da bulaşmıştı, hareketsizlik ve az su tüketiminden ama en çok da stresden hastalıklarla uyandırmıştı beni bedenim. O ara evde spor yapmaya çalışırken Fitness Blender Youtube kanalını keşfettim, çok tatlı bir çifte ait tatlı bir kanal. Evde yapılabilecek ve gerçekten faydalı egzersiz videoları hazırlıyorlar ve insanı gerçekten spor yapmaya motive eden bir yanları var. Bana çok iyi gelmişti belki senin de ilgini çeker diye paylaşmak istedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Hemen bakacağım. :) Çok geçmiş olsun size de.

      Sil
  5. Çok iyi bir konu. Çok beğendim.

    YanıtlaSil
  6. hareket etmek özellikle hergün az çok yürümek ve bol su hem vücüdumuz hem ruh sağlığımız için en güzel terapi diye düşünüyorum..ve sağlıklı günler diliyorum...sizi sevgilii deep ten öğrendim...takipteyim...isterseniz ben de beklerim...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim çok haklısınız. Hoş geldiniz ben de hemen göz atıyorum sayfanıza. :)

      Sil