Neler Hakkında Yazıyorum?

23 Kasım 2018 Cuma

Kaktüsümüz Çiçek Açtı :)

Merhabalar.
Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Bugünlerde üzerimde bir neşe var nedense. Bunun bir nedeni de kaktüsün çiçek açması bana göre. Annem salonu tam bir bahçe haline getirmişti uzun zaman önce. Çeşit çeşit orkideler, saksıda rengarenk çiçekler, kaktüsler, geniş yapraklı ama adını bilmediğim annelerin vazgeçilmezi o büyük bitkiden... Yani aklınıza ne gelirse. Kimde bir çiçek beğendi hemen bir parça isteyip dikiyor. Şu an hiçbiri çiçekli değil ama bahar gelince onları da paylaşabilirim isterseniz.
Gelelim başlığımıza dört beş ayda bir kaktüsümüzün biri çiçek açıyor artık. Önce bir tomurcuk oluşuyor. Birkaç hafta içinde o tomurcuk uzun bir sap şeklini alıyor. Birkaç güne de açıp bembeyaz çiçekler çıkarıyor.
Bunlar pek sevgili kaktüslerimiz. Pencerenin önünde duruyorlar ve bu kadar tomurcuk oluştuğuna göre de hallerinden memnunlar galiba. Eğer daha sağlam bilgisi olan varsa önerilere açığız tabi ki. Bir de nedense içlerinden sadece biri çiçek açıyor. Diğerleri ne zaman açacak diye merak etmiyor değilim.
Bu resimde de önce ve sonrası olmak üzere iki halini görüyoruz. Bu arada dikkat çiçekler en fazla iki gün dayanıyor. Daha sonra kendiliğinden kopup düşüyor. Ama renkleri ve dokuları muhteşem. Kaktüs gibi dikenli bir bitkiden belki de dokunabileceğiniz en yumuşak yapraklı çiçek çıkıyor.
Evet umarım hoşunuza gitmiştir. Bizim evde en sevilen ve takip edilen süreç bu çiçek açma süreci. Bu yüzden buralarda bulunmasını istedim. İlerde geri dönüp bakınca o güzel anları hatırlamak için.
Bitki yetiştirmek isteyen ama cesaret edemeyenler için de kaktüs ideal bence. Pek zahmetli değil. Zaten son zamanlarda sukulent ve küçük kaktüsler çok moda. Her yerde bulabilirsiniz.
Yeşille ve mutlulukla kalın.

10 yorum:

  1. Çok güzeller. Bir ara ofiste masamda benim de vardı. Sonra taşınırken başına haller geldi, yenisini almaya kıyamadım biri yine zarar verir diye. Bunları gördükten sonra evde bir arkadaş fena olmaz diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başkalarının eşyalarına zarar verenlere sinir olurum. Ama kalabalıkta herkes anlayışlı olmuyor. Tavsiye ederim radyasyon için de bilgisayarın yanına falan koyanlar var. Faydası olur umarım.

      Sil
  2. çok güzel oluyor bu çiçekler , keşke hemende solmasa. bu arada blogunuzu yeni keşfettim. bende beklerim. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler yorumunuz icin. Tabi ki seve seve. :)

      Sil
  3. Çok güzel kaktüsleri çok seviyorum çok minik bir tane kaktüsüm vardı ama bakamadım :( Şimdi tekrar bir heveslendim ama bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. :) Kaktus beslemesi kolay aslinda cok isik az su. Eve ayri bir hava katiyor bitkiler bence bir tane alin.

      Sil
  4. çok güzel görünüyorlar.. bir türlü açmadı benimkiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. :) Bizde de sadece bir tanesi aciyor nedense.

      Sil
  5. Ahhh ne güzel açmışlar ♥ Dediğin gibi o dikensi bitkiden böyle hoş çiçek çıkması bence mucize.
    Benimkiler hiç bu şekilde açmadılar. Demek yerini sevdiler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba ben de pek bilgi sahibi değilim. Annem daha çok ilgileniyor bu işlerle. :) Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil