Neler Hakkında Yazıyorum?

31 Ekim 2018 Çarşamba

Kar Taneleri ve Kumaş Değerlendirme

Merhabalar.
Dikiş nakış işlerine kendimi kaptırdım bu aralar. Evdeki herkesten kullanılmayan kıyafet topluyorum. Bu sefer ki yaptığım proje ise babamdan aldığım pantolon ile yaptığım çantamsı şey. Ne diyeceğimi bilemedim ama çanta gibi kullanmıyorum kalemlik de olamayacak kadar büyük. Artık adını siz koyun. :)

Şekilde görüldüğü gibi kar taneleri desenlerini işleyip sonra da silikonla yapıştırarak ağzına da fermuar diktim. Ben resimde gördüğünüz defterleri içine koyuyorum çünkü kitaplığımın kenarları açık olduğu için çok tozlanıyorlar. Sürekli kullanmadığım defterler olduğu için de kötü duruyor. Bu defter çantasının içinde hem düzenli hem de temiz kalacaklar.
 
Defterler içindeyken bu şekilde
Nasıl yaptığıma gelecek olursak. Önce internetten bulduğum desenleri kumaşa çizdim. Ama burada dikkatli olun mürekkepli kalem kullanmayın çünkü ipinizi boyar. Ben beyaz kuru boya kalemi kullandım. Bu arada bir ipucu vereyim ben bilinçli yapmadım ama yanlış olan bir kısmı silmek için ıslak mendil kullandım daha sonra o yere desen çizerken boya daha rahat çıktı yani kalemin ucunu ya da kumaşı hafif ıslatırsanız daha belirgin olur ama çok ıslatmayın sakın yoksa iyice dağılır ve desen karışır.
Daha sonra da kumaşımı kasnağa gerip işledim. Şekilde gördüğünüz kısımdan biraz kestim. Çünkü punch işi denerken aynı kumaşın bir kısmını yırtmıştım. Bunu telafi için kesme payını da hesaplamıştım ama nasıl olduysa yine yırtık kısım nakışlı kısmın hizasına denk geldi. Ben de arka kısmına yırtığı kapatacak şekilde başka bir kumaştan şerit yapıştırdım. Şeritin kenarlarından bir kısmı içine katlayıp yapıştırdım. Böylece kenarları daha hoş durdu.


Evet çalışmamın arka ve ön yüzleri böyle. Geniş ve sağlam oldu. İhtiyacımı karşıladı. Sizde böyle bir çalışma yapmak isterseniz çok kolay ve zevkli olduğunu söyleyebilirim. Şimdiden kolay gelsin.
Mutlulukla kalın.

6 yorum:

  1. Biraz daha büyük olsa çok güzel yastık olurmuş ama bu şekilde de harika :). Eline sağlık, kar taneleri çok güzel. O taneleri hazır kış geliyorken birçok projede kullanabilirsin, harika olurlar :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Evet o da iyi fikir. Kar tanesi desenleri çok yakışıyor her şeye.

      Sil
  2. Belki makyaj çantası gibi de kullanılabilir.
    Ama desenleri, kumaş rengini falan çok beğendim ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle. Teşekkür ederim beğenmene sevindim. :)

      Sil
  3. ha haaa çok güzel yaaaa eline sağlııık :)

    YanıtlaSil