Neler Hakkında Yazıyorum?

22 Haziran 2020 Pazartesi

High Society - Film

Merhabalar.
Dün uzun zaman önce izleme listeme aldığım ama şimdi fırsat bulup izleyebildiğim bir filmi izledim. Film Netflix'te mevcut. Dizi-film ve haberlerden gördüğüm kadarıyla tam bir Kore şirketler sistemini eleştiren bir film. Dizileri az çok izliyorsanız chebol mevzularını biliyorsunuzdur. Kore'de pek çok şirket var. Bunlardan bazıları gerçekten güçlü ve aile içinde soylar boyunca devam eden şirketler. O ailelerden olan çocuklar da haliyle 'özel bir soy'dan geliyorlar. Film bu zengin insanlar için çalışan iki insanın patronlarının seviyesine erişmek için yaptıklarını anlatıyor bize. Filmde eksik gördüğüm bazı yerler olsa da genel olarak konusunu beğendiğim için bloga yazmak istedim.
Konusu şöyle, Oh Soo Yeon (Soo Ae) bir sanat galerisinde çalışan müdür yardımcısıdır. Rekabetin içinde, kazanma hırsı çok yüksek birisidir. Eşi Jang Tae Joon (Park Hae Il) bir üniversite profesördür. Ancak o da bir partiye katılıp politikaya atılmak ister. Yıllardır öğrencilerine anlattığı bir projesi vardır. Kent Bankası isimli bu proje geliri düşük olan vatandaşlara düşük faiz ve uzun ödeme planlarıyla kredi verecektir ve bu sayede küçük işletmeler kriz zamanlarında zarar etmekten kurtulacaktır. Soo Yeon galerinin yeni sergisi için ressam ayarlamak için uğraşırken Paris'ten dönen eski sevgilisi ile karşılaşır. Yeni sanatçının o olması istenir ve Soo Yeon da onu ikna etmek ister. Öte yandan koca Tae Joon zamları protesto eden bir miting düzenlerken mitingde kendini yakan bir adamı kurtarır. Tüm medyanın ilgisi üzerindedir. Güçlü bir parti ona milletvekilliği teklif eder ve hayatta kendi şansını yaratma sırasının ona geldiğini düşünüp bu teklifi kabul eder. Ancak işler hiçte umduğu gibi çıkmayacaktır. Bu yükselmek ve önünde saygı ile eğildikleri insanlar gibi olmak isteyen ikili gerçek sosyete ile karşılaşınca ne kaybettikleri ve bundan sonra ne kadar ileri gideceklerini düşünmek zorundadırlar.

***Spoi***
Ben filmi genel olarak beğendim. Konusu çok ilgi çekiciydi. Siyasetten ve siyasetçilerden nefret ettiğim için onların iki yüzlülüğü beni hiç şaşırtmadı. Filmde karı kocanın hayatları çok ayrıydı. Yani başlarına gelen hiçbir olay kesişmedi son ana kadar. Sadece son sahnede bir kesişme oldu ama onun da etkisi yoktu. Ben ikilinin ilişkilerini daha çok izlemek isterdim. Sağlam temellere kurulmuş bir evliliğin sonunda ne hale gelebileceği ve en sonda tüm hatalara rağmen birlikte kalmaya karar vermeleri daha etkileyici olabilirdi. Ama en başta ben onları abi kardeş zannettim sonradan evli olduklarını anladım. O yönden çok zayıftı hikayenin bu tarafı. Ama ikilinin hırsları çok gerçekti. Özellikle Soo Yeon'un yükselmek için yapabilecekleri beni hiç şaşırtmadı. Karakter çok gerçek ve tutarlıydı kendi içinde. Adam için aynını söyleyemeyeceğim. Karısı aldatması sanki sırf reyting uğruna yapılan sahneler gibiydi. Mantığı yoktu ama sonradan Kent Bankası konusundaki ikilemleri gerçekti. İyi mi kötü mü olmaya karar vereceği zaman o ikilemi onunla hissettim. Sonra bir de çocuk mevzusu vardı. Kadının çocuk doğurmak için bile mevki sahibi olmayı beklemesi beni çok şaşırttı. Öyle bir insan olmayı hiç istemediğimi fark ettim izlerken. Ama bir yandan da ona hak verdim. Çevresinde ağzında altın kaşıkla doğan çocukların sahip olduğu ayrıcalıkları görünce neden kendi çocuğundan bunu esirgesin ki. Kısacası bu paranın her şeyi yaptırma gücünün ne kadar fena bir şey olduğunu ve biz zavallı fanilerin asla o standartlara erişemeyeceğini yüzümüze vuran bir filmdi. :)
***Spoi Son***

Evet spoi bölümünü de geçtiğimize göre gelelim genel düşüncelerime. Ben filmi beğendim. Harşka değildi ama kaliteliydi ve kendini izletti. Replikler ve olayları dikkatli takip edip satır arası mesajları da anlayabileceğimiz bir filmdi. Hikaye konusundan biraz eksikti sanki ama. Yani karı kocanın ilişkilerinin ilk zamanlarını anlatan birkaç sahne olsaydı film daha çarpıcı olurdu. Bir de normalde böyle şeylerden rahatsız olmam ama galeri sahibi adamın sevişme sahnesinde çok rahatsız oldum. Gereksiz yere uzatılmış gibiydi. Filmlerde bu tarz sahneler gerekli ise beni rahatsız etmez ama bazen göze sokmak için çekilmiş gibi duranlar olur ki o zaman ne gerek vardı derim. Bunda da öyle düşündüm.
Benim düşüncelerim böyle izlemeyi düşünenler için şimdiden iyi seyirler. Mutlaka izlemelisiniz diyemem ama izlerseniz iyi vakit geçirirsiniz. İzleyenler varsa da yorumlarda kendi fikirlerini belirtebilirler. Benden bu kadar.
Mutlulukla kalın.

9 yorum:

  1. Umarım beğenirsin. :) Ben de bir anlık hevesle başına geçip izliyorum artık filmleri. Plan yapsam da ruh halim uygun olmuyor bazen konulara.

    YanıtlaSil
  2. Bize dizi olarak uyarlanmıştı, hatta bu günlerde tekrar yayınlanıyor. Aşırı merak ediyorum diyemem ama izleyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu o değil. O diziydi Uee oynuyor. Bu film. Umarım beğenirsiniz. :)

      Sil
  3. Kore film ya da dizileri izlediğimi pek söyleyemem
    Daha doğrusu dizi fazla izlemem, fırsatım çok olmuyor. Aklımda olsun yine de. Çokkkkk teşekkürler, emeğine sağlık canım 🙏🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. :) Ben çok severim dizi-film izlemeyi. Hiç boş kalmam hatta hep bir şeyler izliyor olurum. Umarım beğenirsiniz. :)

      Sil
  4. Vaov güzelmiş izlemek lazım 😊

    YanıtlaSil
  5. high society. not aldım. bu isimde çok eski bir siyah beyaz film var. tv de izledim, nefisti, frank sinatra oynuyoi :) iyi pazarlaar. son yazımdaki, zamanda sıçrayan kıza adlı anime filmi izlemediysen sakın kaçırmaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duymamıştım ama güzeldir kesin. Eski filmler ayrı oluyor. Bakayım animeye de. Teşekürler. :)

      Sil