Neler Hakkında Yazıyorum?

8 Şubat 2019 Cuma

Sulu Boya İle Ayraç ve Telefon Kılıfı Yapımı

Merhabalar.
Kaç gündür blogun başına geçmek isteyip erteliyordum. Sonunda buradayım. O kadar yazı konusu birikti ki ama yazacak kişi çok tembel. :( Sizde de böyle oluyor mu?
Evet bugün sizlere en sevdiğim boya türü ile yaptığım güzellikleri göstereceğim. Sulu boya süper bir şey bence. Her rengi elde edebiliyorsunuz ve istediğiniz şekli verebiliyorsunuz onunla. Biraz da flu olduğu için kuruduğunda resimler benim çok hoşuma gidiyor.

Öncelikle son hallerine bakalım ve nasıl yaptığımı anlatmaya geçelim.

Ayraçlar,

Kılıflar,
Bu arada yaşasın şeffaf telefon kılıfları. Pek kılıf insanı değilimdir. Bundan önceki telefonlarımda hep aynı kılıfla yılları geçirdim. Ama şeffaf kılıf alınca ona istediğim arka planları yapma dürtüsüne kayıtsız kalamadım. Zaten bana kesme, biçme, boyama olsun yeter ki. :)

Evet önce ayraç yapımını anlatayım. Ben de kalın karton tarzı kağıtlar vardı. Yani sulu boya için olan özel kağıtlardan değil bu kullandıklarım. Onları belli uzunluklarda kestim.  Bir de şeffaf kart tarzı bir şey buldum. Burada kullandığınız malzeme biraz daha sert olmalı. Hani fincan paketlerinin yüzeyinde oluyor ya bilmem anlatabildim mi, onlardan.

Boyamızı şeffaf kartın üzerine sürüyoruz. İstediğimiz renkleri karıştırıp deseni oluşturduktan sonra. Kartı kağıdımızın üzerine koyup bastırıyoruz. Burada dikkat kağıt normal halinde bombeleniyorsa kartı kağıdın üzerine koyduktan sonra birkaç dakika bastırın boya hafiften kurusun. Yoksa ikinci resimdeki gibi kenarlar boş kalır. Sonradan onu toparlamak çok zor oluyor.

İşte bu da son halleri. Daha sonra istediğiniz yazılar veya şekillerle üzerini süsleyebilirsiniz.
En sonunda da şeffaf koli bandı ile üzerini kaplıyoruz. Çünkü boya silinebilir ve bazen kitaplara da geçecektir. 

Ayraç yapımımız bu kadar. Şimdi gelelim kılıflara.


 Aynı şekilde kılıf boyutunda ayarladığımız kağıtları önce su ile ıslatıp sonra istediğimiz desenlerde boyuyoruz. Ben burada direk resim defteri sayfaları kullandım. Kuruduktan sonra da telefonumuzun kalıbını alıp kesiyoruz. Burada ipucu vereyim hemen, telefonunuzun ön yüzünü kağıdın üzerine koyun ve kenarlarından sıfır boşluk olacak şekilde çizin. Tam kılıfa uygun çıkıyor öyle yapınca.



Daha sonra kamera ve mikrofon boşluklarını kesiyoruz. 


Bu arada üstteki kılıfları ben çizmedim. onları dergiden kestiğim resimlerden yaptım. Fikir olsun diye koymak istedim. Siz de hazır resimlerle böyle kılıflar yapabilirsiniz.
Evet çok uzatmadan bitiriyorum. Dersler beni bekler. Acele yazdım o yüzden hatalarımı mazur görün lütfen. Yapmayı düşünenlere şimdiden iyi eğlenceler.
Mutlulukla kalın.

22 yorum:

  1. Çok güzel olmuşlar ♥
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. harika fikir harika görünüyorlar canım eline sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Harika etkinlik önerisi için tesekkurler

    YanıtlaSil
  4. Emeğine sağlık çok güzel olmuşlar ve yapımı kolaya benziyor. Yani denenebilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler. :) Evet cok kolay ve eglenceli. Kolay gelsin simdiden.

      Sil
  5. Blogunuzu yeni keşfettim ve blogunuzu izlemeye aldım. Sizi de bloguma bekliyorum :))

    YanıtlaSil
  6. Güzel bir fikir olmuş hem sulu boya hem dergiden kesip koyma :). Sen de baya yetenekli çıktın Nurefşancım, her yeni yazında yeni bir fikir, bayıldım :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler efendim. :) Begendiyseniz ne mutlu bana.

      Sil
  7. Elinize sağlık; yapıp yapıp satılabilir de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. :) Hediye ediyorum ben sevdiklerime. Bakalim is bulamazsam girisimci olurum belki. :D

      Sil
  8. instandan da gördüydüm. saol yaa aklımda olsun nehoş bişileeer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Yaparsan at resimlerini mutlaka. :)

      Sil
  9. Canımcım mimledim seni ! Bu kez kendi hazırladığım sorularla ;) Cevaplarsan mutlu edersin, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gördüm. Çok teşekkür ederim. :) En kısa zamanda kafamda toparlayıp yazacağım.

      Sil
  10. Ne kadar güzel olmuşlar çok yaratıcı :)

    YanıtlaSil