Neler Hakkında Yazıyorum?

7 Ocak 2019 Pazartesi

İngilizce Öğrenmek İsteyenlere Tavsiyeler

Merhabalar.
Bir süredir İngilizce'mi geliştirmek için uğraşıyorum. Hem YDS sınavına yönelik hem de genel anlamda çalışmalar yapıyorum. Ben de hazır böyle güzel siteler, uygulamalar, yol gösteren hocalar bulmuşken bunu herkesle paylaşayım dedim. İngilizce'nin ne kadar üzerine düşersem bana o kadar imkansız gibi gelmeye başlamıştı üniversitede ama ne hikmetse mezun olup da ayrıca çalışmaya başladığımda zevkli ve kolay gelmeye başladı. Kişinin zihinsel olarak kendine yaptığı baskı en kötüsü gerçekten.

Öncelikle son zamanlarda fazlaca videolarını izlediğim bir eğitmeni tanıtacağım. Hüseyin Demirtaş'la İngilizce. Linke tıklayarak kişisel web sitesine gidip oradan Youtube kanalına ulaşabilirsiniz. Gerçekten çok anlaşılır bir anlatıma sahip ve sizi aşırı derecede motive ediyor. Kendisi ülkemizde İngilizce'nin çok yanlış öğretildiğini düşünen öğretmenlerden ve anlattıklarına bakınca keşke hep böyle öğrenseydik diyorsunuz. Kendi özel derslerinde verdiği çoğu dersi de Youtube'da paylaşıyor. Mutlaka bir göz atın derim.

Şimdi biraz yukarıda anlattığım kanaldan biraz da başka başka yerlerden bulduğum sitelere geçelim. 

Duolingo: Ben uygulama olarak Duolingo'yu kullandım bir süre ama YDS için çalışmaya başlayınca ona ara verdim. Çünkü çok fazla teknolojik aygıt kullanıyorum zaten ve bir süredir kirpik uçlarım kaşınmaya ve gözlerim yanmaya başladı. Ne kadar telefon ve bilgisayarı azaltırsam o kadar iyi.

Voscreen: Değişik kaynaklardan -film,reklam, söyleşi, vb.- kısa kısa videoları size izleten ve daha sonra dinlediğiniz şeyin Türkçe'sini soran bir program. İster alt yazılı ister alt yazısız cevaplayabiliyorsunuz. Çok güzel ve eğlenceli bir program. Denemenizi tavsiye ederim. Bir yerde beklerken bile hem can sıkıntınızı giderip hem de faydalı bir şeyler yapabilirsiniz.

Cleverbot: İngilizce konuşabileceğiniz bir yapay zeka uygulaması. Ben pek sık kullanmasam da eğlenceli bir site bu da. Spontane konuşmak isteyen ve çevresinde konuşacak kişi bulamayanlara öneririm.

Book :) : Farklı seviyelerde İngilizce kitap okumak isteyenlere önereceğim bir site bu da. Pek çok kitap var ve farklı formatlarda bilgisayarınıza indirebilirsiniz.

News in Levels: İngilizce haberleri üç farklı seviyede okumak isterseniz size önerebileceğim bir site bu. Aynı zamanda sayfanın altındaki videodan sesli halini de dinleyebilirsiniz. Size tavsiyem önce dinleyip anlamaya çalışın sonra okuma parçasına bakın. Zaten çok kısa paragraflar vaktinizi almadan size faydalı bilgiler verecektir.

Easy Lang: Farklı seviyelerde okuma parçalarının olduğu ve daha sonra alıştırmalarını da yapabileceğiniz bir site. Parça içinde kelime üzerine gelince otomatik çeviri yapılıyor. Ayrıca öğrendiğiniz kelimeleri, örnekleri de ayrı bir sayfada bulabilirsiniz. 

Cambridge: Burada hem kendinize uygun hem de küçük çocuklara uygun çalışmalar bulabilirsiniz. Kısa kısa zaten. Her türden çalışmaya yer verilmiş. Tavsiye ederim.

Şimdi en başta anlattığım Hüseyin Demirtaş'la İngilizce sayfasında "listening" bölümünde öğrendiğim siteleri paylaşacağım. Siz yine de o videoları izleyip daha ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz. Her derse nasıl çalışılması gerektiğini anlattığı çok açıklayıcı videoları var.


Sırasıyla kolaydan zora konuşma metinleri dinleyebileceğiniz ve yazılı metinleri ile takip edebileceğiniz siteler. Ben özellikle duyduğumu anlamada zorlanan biriyim. Çok fazla Amerikan dizisi de izlemediğim için aşina değilim pek. O yüzden benim işime yarıyor. Zamanında yatırımı Kore'ye yapmasaydım iyiydi. :)

Bir diğer diyeceğim de sözlük olarak İngilizce-İngilizce sözlük kullanmanız. Bu konuda pek güzel uygulama bulamadım. Sadece şuradaki siteyi buldum. Hoşuma da gitti ama tembellik edip pek kullanmıyorum. Hemen elim Google Translate'e kayıyor. Siz benim gibi olmayın.

Hem dilini geliştirmek isteyenlere hem de sıfırdan başlamak isteyenlere uygun programlar olduğunu düşünüyorum hepsinin. Kendi seviyenize göre istediğiniz yerden başlayabilirsiniz. Tabii unutmayın her şey istikrarlı olursa fayda gösterir. Çalışmalarınızın her gün devamlılık göstermesini unutmayın. Bu benim için bile zor geliyor ama yılmamak lazım. Bu sene bullet journal tutmaya başladım bu arada. Önceden günümü planlamazdım ama aşırı faydasını gördüm. Size de tavsiye ederim.
Umarım işinize yarar bilgiler edinmişsinizdir. Şimdiden iyi çalışmalar niyetlenenlere.
Şakır şakır konuştuğumuz günlerin gelmesi dileğiyle.
Mutlulukla kalın.

20 yorum:

  1. İngilizce için güzel tavsiyeler teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Harika tavsiyeler olmuş, teşekkürler.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. çok güzeel. ingilizce için bişi lazım olsa sor bana mesela bak bu yazının altına. amacın yds mi şimdiii :) hiç girdin mii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay cok tesekkur ederim. Aklima sen geldin zaten yazarken. Daha once girdim ama istedigim puani alamadim. Simdilik her sey yolunda. Ama takilirsam sorarim mutlaka. Tesekkurler. :)

      Sil
  4. aa süper olmuş bu liste ..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Umarım faydası olur.

      Sil
  5. Voscreen' i ben de kullanıyorum. Gayet güzel.

    YanıtlaSil
  6. baaak baak baaak ama blogumaaa :)

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar bloğunuzu yeni kesfettim Deep'in önerisiyle ve çok iyi bir yazı olmuş oldukça güzel, açıklayıcı. Aynı durumdayız sanırim bende okul bitince pek hevese geldim Duolingo kullanıyorum fakat ara veriyorum biraz tembellik yapıyorum. Bazı videolara bakmıstim fakat önerdiğiniz hocaya denk gelmedim aslında çok iyi oldu birde oradan dinleyeyim. Başarılı bir yazı olmuş elinize sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hos geldiniz. :) Duolingo bazen sıkabiliyor. Daha eglenceli yontemler var bence. Umarim faydali olur. Ogrenci akli benimki hocalarim cok dedi ama ben dersler, projeler agir onlarla ugrasirken zamanim yok diye diye İngilizceyi hep ihmal ettim. En guzel okurken halletmek. Ne diyelim hicbir sey icin gec degil. :)

      Sil
  8. ingilizce için çok güzel tavsiyeler,teşekkürler
    sayfanı Deep Tone sayesinde tanıdım ve takibe aldım, bende beklerim..
    sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hos geldiniz. Umarim faydasi olur. Ben de sizi ziyaret edecegim en kisa zamanda. Sevgiler.

      Sil
  9. Bu yaz ingilizceye ağırlık vermek istiyorum ,bu tavsiyelerde çok iyi denk geldi teşekkürler .

    bende sizi bloğuma beklerim
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarim faydasi olur. Tabi ki en kisa zamanda ben de ugrayacagim. Sevgiler.

      Sil
  10. Bu yazıyı okurken Hüseyin Demirtaş'ın sitesine girdim ve resmen kendimi kaybettim sitede :D Youtube kanalına baktım da gerçekten faydalı görünüyor. Yazıda bahsettiğin diğer siteler de oldukça faydalı görünüyorlar, teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşinize yaradıysa ne mutlu. Ben de çok beğeniyorum Hüseyin Demirtaş'ın çalışmalarını. Videolara hayattan kısımlar da katıyor, gençlere hitap ettiği için sanırım. Tam bir öğretmen.

      Sil