Neler Hakkında Yazıyorum?

13 Ocak 2019 Pazar

A Single Rider - Film

Merhabalar.
Yakın zamanda izlediğim bir filmden sizlere bahsetmek için geldim. Önce kısaca konudan bahsedeyim sonra da kişisel görüşlerimi yazayım.
Film bir adamın şirketinin iflası ile başlıyor. Kang Jae Hoon(Lee Byung Hun) şirkette çalışan bir müdürdür ve şirket için var gücüyle çalışmış, kendi parasını ortaya koymuş, eşe dosta kredi vermiştir. Ancak bence işler biraz bizdeki kooperatif meselelerine dönmüş ve patronlar iflası açıklamışlar ceremesi de bizim çalışanlara düşmüştür.
İki sene önce karısı Lee So Jin(Gong Hyo Jin) ve oğlunu Avusturalya'ya göndermiş olan Jae Hoon da madem her şeyimi kaybettim bari ailemle olayım diye kimseye haber vermeden Avusturalya'ya yola çıkar.
Oraya gidince ailesinin kendisinden ayrı bir hayat kurduğunu ve bu hayatın Seul'de olandan çok farklı olduğunu görür.
Onların karşısına çıkmadan bir müddet takip eder bu sırada da Avusturalya'ya çalışmak için gelmiş olan Jina(Ahn So Hee) ile tanışır. Jina'nın vizesi bitmeye yakın başına kötü bir olay gelmesiyle hem ona yardım etmeye hem de ailesinin yaşantısını öğrenmeye çalışır.
Kişisel düşüncelerime gelirsek sadece Gong Hyo Jin oynuyor diye izlemek istediğim bir filmdi. Fragmanını da beğenince merakla başına geçtim. Çekim kalitesi ve mekan seçimleri olarak çok hoşuma gitti. Film boyunca hep hadi karşılaşın hadi karşılaşın diye sabırsızlandım. Sonra birden filmi seyri bir değişti, 'konusu böyle miydi ya?' diye şaştım kaldım. En başından konusunun böyle olacağını bilsem izler miydim bilemiyorum. Belki Gong Hyo Jin için yine izlerdim ama bu kadar beklenti içinde olmazdım.
Filmle ilgili sevdiğim yerlerden bazıları en sevdiğim oyuncuyu farklı bir karakterde görmüş olmak. Çünkü tüm o romantik komedilerden sıyrılan bir roldeydi ve benim aşık olduğum enstrüman, keman çalıyordu.
Onun dışında Lee Byung Hun'un oynadığı filmlerde nedense hep o gözüküyor ekranda. Bir filmini daha izledim ve hep adam vardı ekranda diğer karakterler arada bir görünüyordu. Bu hep mi böyle bilmiyorum ama artık Hyo Jin çıksın dediğim çok oldu.

Adamın ailesinin yaşantısını görünce yaşadığı hayal kırıklığı beni hiç etkilemedi açıkçası çünkü onları ne kadar ihmal ettiği taa en başından gösterilmişti. Ancak daha sonra yaşadığı pişmanlık çok dokunaklıydı.
Lee Byung Hun süper bir oyuncu sadece kameraya bakış atsa kırk tane duyguyu geçirebilir. Bu konuda bir şey söyleyemem. Özel olarak aşırı büyük bir hayranlığım olmasa da onu ve eşini seviyorum da diyebilirim. Ama dediğim gibi Kore'de başrol olduğu filmlerde hep o kadrajdaymış gibi geliyor bana. Ya yapımcılar bunu kullanıyor ya da o özellikle istiyor. Kendisi uluslar arası bir oyuncu  olduğu için egodan kaynaklanabilir diye tereddütteyim. Ama oyunculuğu çok iyi ve izlemesi de çok keyifli. Benim gibi Gong Hyo Jin aşığı biri için rahatsız edici olabilir sadece hep onu görmek.
İşte filmin seyrinin değiştiği yer.
***Çok büyük Spoi***
Burada filmin sonunu yazıyorum artık. Aslında filmde adam ve Jina ölmüştür ve ruhları etrafta dolaşmaktadır adam yukarıdaki resimde karısının odasındaki camda yansımasını göremeyince ne olduğunu anlar ve Jina'nın yanına gider. Onunda parasını gasp etmeye çalışan bir grup tarafından öldürüldüğünü öğrenir. Aslında kadın kocasını özlüyor ve beraber yaşama planları yapıyordur. Adam daha sonra bunu da öğrenir ama iş işten geçmiştir artık. Zavallı Soo Jin ve oğlu Kore'ye döner ve bu acı haberi kabullenmeye çalışırlar.
Böyle hayalet hikayeleri ile bir sorunum yok aslında ama ben daha çok aile dramı, gerçekçilik tarzı bir şey beklediğim için beklediğimin tam tersi bir şey karşılaşınca bir şaşırdım açıkçası. Merak edip izlemek isteyenlere Gong Hyo Jin ve Lee Byung Hun adına müthiş oyunculuklar bekliyor. Sizi sıkmayan, merak uyandıran bir film ama ahım şahım da değil maalesef. Söylemeden de geçemem Gong Hyo Jin'in her sahnesi müthişti. Ama o ağlama sahnelerinde hayranlığım biraz daha arttı. Kendisini çok çok çok seviyorum. :)
Mutlulukla kalın.

8 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Begenmenize sevindim. Tesekkur ederim yorumunuz icin. :)

      Sil
  2. Bu ara film listem kabarık. İnternetim arızalı olduğu için izleyemiyorum da. Bu filmi de listeye ekliyorum :9

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim keyifle izlersiniz. :) Tesekkurler yorumunuz icin.

      Sil
  3. ilginçmiş ama sonunu da öğrendik olsun gene de seyrederim ben bana film olsun da bir de yanında kabak çekirdeği ve damak çukulatası:))) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Damak cikolatasi. <3 Ya spoi alarmi koymustum ama okumasaydiniz keske. Eger raahtsiz degilseniz iyi o zaman. İyi seyirler.

      Sil
  4. yanii izlemesek de olur maa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben seyrini begendim. Sadece sonunda konusu farkli geldigi icin ve bunu beklemedigim icin uzuldum. Sevdigim oyunculardan saglam bir aile drami izlemekti hayalim. O yuzden. Yoksa keyifli bir film. Ben cogu kotu filmde bile sevecek bir yan buldugum icin tam bir yonlendirme yapmayayim. Kore filmi sevenler keyif alabilir ama sadece kaliteli filmleri secip izleyenler vaktim bosa gitti diye de dusunebilir.

      Sil