Neler Hakkında Yazıyorum?

29 Ocak 2019 Salı

Eşleştirme Mimi - 2

Merhabalar.
Yakın zamanda katıldığım bir mimde eşleştiğim blog arkadaşımdan soruları aldım ve elimden geldiğince cevaplamaya çalışacağım. Çok anlamlı sorular ve her maddede aklıma bin tane fikir geliyor. Bakalım ortaya nasıl cevaplar çıkacak. Yazarken planlarım hep değişiyor çünkü. Eşleştiğim İstiridye Avcısı blogunun cevaplarını da okumak isterseniz buraya tıklayınız. Ben hayatımda cevaplamayı sevdiğim klişe denebilecek soruları sordum. Nedense durup durup hep böyle sorulara ne cevap veririm diye düşünürüm. İç sesim hiç susmadığı için olsa gerek. :)
1- Doğum ve ölüm hakkındaki düşüncelerin neler?

Doğum gerçekten bir mucize. Hem biz insanların hem de doğada canlılığını sürdürüp çoğalan her canlı için akıl almaz bir süreç bence. Ben kendi türümüz için açmak istiyorum bu kelimeyi. Bence doğum biz insanlar için umut verici bir şey bir yandan. Çünkü kendi fikirlerinizle bir birey yetiştirme şansı elde ediyorsunuz. Bu da dünyanın daha iyi bir yer haline gelmesi için yapılabilecek en önemli adımlardan birisidir. Özellikle son zamanlarda artan feminizm, kadının özgürleşmesi, kendini geliştirmesi gibi konular mevzu bahis olduğundan bunu çokça görebiliriz. Çocukla en çok ilgilenen anne olduğu için bizim toplumumuzda o çocuğa geçirilebilecek olumlu davranışlar için de annelerin kendi benliklerinin farkında, duyarlı kişiler olması lazım. Çok uzatmadan ve kamu spotuna bağlamadan diğerine geçiyorum.

(Ihım ıhım... Araya giriyorum sevgili okuyucular. Yayınladıktan sonra aşağıdaki cevabımın yanlış anlaşıldığını gördüm. Kesinlikle kendi yaşantımı olumsuz veya çekilmez bulmuyorum. Aşağıda belirttim ama tam açıklayamamışım. İntihar fikrini de asla düşünmüyorum. Sadece eceliyle olan ölümden bahsediyorum. Belki de hayattan en çok keyif alan insanlardan biriyimdir. Şu an biraz kötü oldum açıkçası. :D )
Ölüm ise bana göre bir kurtuluş demek. Yaşadığımız hayatı sevmiyorum. Bu benim görüp içinde olduğum hayat değil. Nefes aldığımız, gördüğümüz, etkileştiğimiz bu fani dünya. O kadar dayanılmaz geliyor ki bazı şeyler bazen. Cennet ve cehennem fikri en çok o an rahatlatıyor. Eğer bunun gerçekliğine inanmıyor olsaydım bunca kötülüğün içinde boşuna çırpındığımı düşünürdüm. Ölümlerde ağlamayı da hiç sevmiyorum. Açıkçası hiç en yakınım olan kişileri kaybetmedim. Ya da kaybettiklerim de hep yaşlı ve hastaydı. Onlar adına bunu kurtuluş olarak gördüm. Yine de ölüm iyi ki var. Bu şekilde dayanıp daha iyi bir insan olmak için çabalayabiliyorum.

2- Sabır konusunda kendine 10 üzerinden kaç puan verirsin? Neden?

8. Sabırlı bir insan olduğumu düşünüyorum. Hemen her şey olsun istemem. Bazı şeylerin zamanla güzelleştiğinin farkına vardım. Bu her konuda böyle ilişkilerde, işlerde, başımıza gelen sıkıntılarda. Daha birçok örnek verebilirim. Sabrederken umutsuzluğa düşmem. Hep iyi düşün iyi olsun sözünü hatırlarım. Ayrıca aşırı takıntılı bir insan olduğum için toplumda her an bu etkilerden rahatsızlık duyup uyaramıyorsunuz. Mesela sakız sesinden nefret ederim ama otobüslerde hep bir sakız çiğneyen denk gelir. Zaten takık olduğum içinde kulaklarım hemen algılar onu. Eee elalemle muhattap olmamak için de mecbur sabredip içimden kendimi sakinleştirmeye çalışırım. :)

3- Hayatta annen ve baban dışında en minnettar olduğum insan kim?

Buna bir kişi değil iyi olan tüm öğretmenlerim olarak cevap vermek istiyorum. Çok şükür hep iyi kişilikte ve yetkin donanımda öğretmenlerim oldu. Hele hele ilkokul 4. sınıf öğretmenim harika bir insandı. Hala unutamam onu. Keza 5. sınıfta öyle. Ortaokul, lise ve üniversite hep hayran olduğum ve her anlamda çok şey öğrendiğim öğretmenlerim oldu. Ben öğretmen lisesi mezunu olduğum için öğretmenlik mesleği benim için çok ayrı. Gerçekten dünyadaki en önemli meslek ve galiba en önem gösterilmeyen meslek de aynı zamanda. Sevmeyen kesinlikle yapamaz. Severek hakkıyla yapanda kimsenin ulaşamayacağı kadar iyilikler kazanır. Aramızda öğretmenler ve öğretmen adayları varsa gerçekten önemli olduğunuzu bilin. Kısacık staj hayatımda bile gözümün içine bakan o küçük kalpleri hala unutamam. İşte dünyanın güzelleşmesi için annelerden sonra en önemli etken de öğretmenlerdir bana göre.

4- Yarın hayatının son günü olduğunu bilsen bugün yapacağın işler listesi nedir?

Babam hep insan öleceği zamanı bilse yarısını zevk, sefa diğer yarısını da ibadetle geçirir der. Ama ben yarın öleceksem zaten pek alakadar olmadığım ibadetleri yapar mıyım bilemiyorum. Son gün sınava çalışmak gibi olurdu. :) Sanırım ben bol bol yazardım. Sevdiklerimle vakit geçirirdim. Hala yapmadıysam eğer organlarımı bağışlamak istediğime dair bir yazı bırakırdım. Ölüm saatim yaklaştıkça da bilinmezlikten çıldırırdım herhalde. Yine de iyi ki bilmiyoruz ölüm saatimizi.

Eveeet. Yalın soruları yine dallandırıp budaklandırıp cevapladım. Ben böyle düşünce sorularını seviyorum. Yazdıkça da yazasım geliyor. Hem kendimi tam anlatmak hem de okuyanlara kendi doğrularımdan sunmak için. Bu güzel sorular için tekrar İstiridye Avcısı'na teşekkür ederim. Çok keyif aldığım bir mim oldu. Umarım keyifle okumuşsunuzdur.
Mutlulukla kalın.

22 yorum:

  1. ağırmış sorular. amaa, kurtuluş deme yaa, her şeye rağmen hayat güzel kiii. çiçekler, bebekler, kuşlar var meselaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle bayılırım hepsine de. Güzel şeyler bir sürü ama sonsuza kadar onlarla avunamam gibi geliyor diğer kötülükleri görünce de.

      Sil
    2. Bu arada yanlış anlaşılmasın intihar meyilli biri falan değilim. Kendi kişisel yaşamımdan çok memnunum, ben tüm insanlığı ve dünyadaki olayları düşünerek yazdım onu. :)

      Sil
    3. hah şimdi olduuuu :)

      Sil
  2. Zor sorular ama sen çok samimi bir şekilde cevap vermişsin.
    Ölüm konusundaki cevabın içimi cızz ettirdi ama... Umarım yakınlarda bir zamanda bu düşüncen bir nebze de olsa olumluya döner.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ay kendimi kötü hissettim şimdi. Ben kendi hayatım adına öyle yazmamıştım ama hemen bir güncelleme yapayım. Yanlış anlaşılıyor.

      Sil
    2. Ben de o yanlış anlayanlardan biriymişim :( Baksana hemen Güzin Abla moduna geçmişim hahhahaahaa
      Neyse ki konu açıklığa kavuştu. No problema!

      Sil
    3. Olsun beni dusunup yazmaniz bile guzel kalbiniz oldugunu gosterir. Ama benim hatamdi tam aciklayamadim. Daha acemiyim bu islerde ondan sanirim. Kusura bakmayin. :)

      Sil
  3. Evet sevgili blog tayfası açıklamamı yaptım. Yazarken bana anlaşılır gelmişti oysa ki. Ama ben ne demek istediğimi bilerek okuduğum için sanırım. Dışarıdan yanlış anlaşılmış.

    YanıtlaSil
  4. Canımcığım blogcanım birbirinden samimi cevapların için çok teşekkürler. Bak ben içlerinde en çok ölümle ilgili olan cevabını beğendim. Yaşamın göstermelik bir vitrinden ibaret olduğunu anlamışsın bu miss bir şey. Şu " alakadar olmadığım ibadetler" kısmında da dedim ki "hımmm çözer bu kısmı da çözer bu hatun kişi" dedim. Yani onlar hani pembe tüllerle çevrili cennet hayallerimizin nadide anahtarları malum... (Seninle mim eşi olduysak kardeş olmuşuz demektir diye bir kanun çıkardım kafamdan o kanuna güvenerek yazıyorum şu anda. Artık varsa da yoksa da, ben çıkardım oldu :D ) Çook beğendim cevaplarını ve samimiyetini... Rabbim ömrünün dünya ve ahiret kısmını afiyet içinde geçirmeni nasip etsin inşaallah. Çok amin :) Sevgilerr ! ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asil ben bu samimi yorum icin tesekkur ederim. Kanunu seve seve kabul ediyorum ben de. İnsallah nefsime zor gelen seyleri de asarim bir gun. Haklisin o konuda ama iste. :) Guzel dualarin icin tesekkur ederim. İnsallah sen de guzel kalbin gibi guzellikler gorursun hep. :)

      Sil
  5. Merhaba yazın çok hoş olmuş bir yanlış anlama olmuş demişsiniz ya ben hiç anlamadım insan bazen hayattan bunalıyor bu hayatın gayesi maalesef ve he böyle olunca da akla gelen intihar olmamalı zaten öyle düşünceye sahip olan insan daha depresif cevaplar verirdi ha öyle cevaplar görseydim sende bende belki anlayabilirdim bunlar olabilir ama sonuçta bunun farkına bir şekil de varıp düzeltmek bu arda sizi iyi ki kura da seçip eşleştirme yapmışım zaten ben kağıtlara isimleri yazıp katlayıp masaya atıp seçtim işte aynı bunun gibi hayatta ki seçimlerimiz de doğru olmalı iyi bir seçim olmuş neyse çok uzattım samimi yazılar olmuş ellerine sağlık diyerek yazımı sonlandırıyorum sevgi ve saygıyla kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. Aslinda kendi adima yanlis anlasilmaktan cok karsimda bu dusuncelerde biri varsa onu etkilememek icin endiselendim biraz. Kimler okuyor bilemiyorum. Belki yasi kucuk kisiler de vardir. O yuzden tam anlatmak istedim. Bu guzel mim icin tekrar tesekkurler. Sevgiler. :)

      Sil
    2. Rica ederim evet o bende de var endişelenme duygusu ama olsun doğru diyorsun hangi yaşta kiler okuyordur kim bilir dikkat diyelim o zaman :)

      Sil
  6. Sorular gerçekten zor ve ağırmış ama sen altından güzel kalkmışsın :). Sabırlı ve hoşgörülü bir insan olduğunu tahmin ediyordum zaten bu soruyla da doğrulandı :). Şimdi de senin sorularına bakmaya gidiyorum :). Öptüm seni <3.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guzel yorumun ve guzel dusuncelerin icin tesekkur ederim canim benim. :)

      Sil
  7. Güzel cevaplar. Ölüm konusunda verdiğiniz cevap belki kısmen doğru olabilir. Eğer böyle olmazsa durum gerçekten kötü anlaşılır. Evet, dertlerden, tasalardan kurtuluş ama ya sevdiklerinizden?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz icin tesekkurler. Ben daha genel dusunmustum olum konusunu. Bir suru kotuluk dolu bir dunyada olum olmazsa bunun devami da gelir. Bu yonden dusunmustum. Kendi adima degil yani tum insanlik icin. Ama evet sevdiklerimizin geride kaldigini ve uzulduklerini bilmek cok kotu.

      Sil