Neler Hakkında Yazıyorum?

22 Aralık 2018 Cumartesi

Seramik Hamuru İle Takı Yapımı

Merhabalar.
Evde olduğum bu sürede üniversitede vakit bulamadığım pek çok şeyi yapmaya çalışıyorum. Adeta bir hobi canavarı oldum diyebilirim. Elimi atmadığım şey kalamayacak yakında diye korkuyorum. Ama benim gibi evde bekleyenlere de bu durumu sonuna kadar öneriyorum. Çünkü bir şeylerle uğraşmadığım sürelere kıyasla daha enerjik ve mutlu hissediyorum hobilere vakit ayırdığımda. Kısaca sizlere nasıl seramikten takı yapılacağını anlatacağım ve kendi yaptığım modelleri göstereceğim. Umarım beğenirsiniz. Yorumlarda belirtin lütfen. Çünkü güzel mi oluyor yoksa pek beceremiyor muyum hala bu ikilem içindeyim. Objektif bakış açıları ileride vereceğim kararlarda etkili olacak.
Gelelim kullandığım malzemeye ben Das marka hava ile kuruyan bir seramik hamuru kullandım.
Piyasada bulabildiğim hava ile kuruyan hamurlardan daha sağlam olduğunu düşünüyorum. Bunun dışında birde fırınlanan Fimo hamurları var. Siz isterseniz onları da alabilirsiniz.
Öncelikle kağıt hamuru yapısında bir hamur Das. Çok sert değil ancak ayrıntılı şekil vermek çok zor bence. Dağılabiliyor veya kesmek istediğinizde sıfır bir kesik oluşmuyor. Kenarlarda kalıntılar kalıyor.
Size tavsiyem paketi açtıktan sonra hamurunuzu streçlemeniz böylece hava almayacaktır. Çünkü hava ile kuruduğu için biraz bile açık kalsa artık işinize yaramaz hale gelebilir. 
Hamuru bir süre elinizde yoğurduktan sonra bir merdane ya da ona benzer bir şeyle açıyoruz. Burada zemin kağıt ama siz soyulma olduğunu görürseniz poşet vb. bir şey üzerinde de çalışabilirsiniz.
Benim yapmak istediğim bir kaç model vardı bu yüzden onlara uygun şekillerde kestim hamurumu.
Ben modelleri Pinterest'ten buldum. Clay etiketi ile aratırsanız birbirinden farklı sonucu görebilirsiniz. Yaptığınız şeklin kalınlığına göre iki üç gün bekliyoruz ve daha sonra kuruyan şekillerimizi zımpara yardımıyla düzeltiyoruz. Üzerinde kalan tozları fırça ile temizleyip bir ıslak mendille kalanları siliyoruz. Çok bastırıp bozmayın çünkü haifif bir yumuşama oluyor ıslak mendil ile silerken. Daha sonra arzu ettiğimiz şekilde boyalarla süslüyoruz. Ben akrilik ve sulu boya kullanıyorum. Akrilik boya soyulma yapıyor ama bunu engellemek için vernik sürebilirsiniz. Benim verniğim olmadığı için kullanmadım. 
Tüm işlemler bittikten sonra son halleri böyle oldu. Resimde gördüğünüz boncukları daha önce yapmıştım bugün de takı teli yardımıyla birbirine geçirip kenarlarını kıvırdım. Oralara zincir takıp kolye olarak kullanmayı düşünüyorum.
Ayrıca bizim evin küçüğüne de bir kaç şey yapmadan olmazdı. Hala seninki çok benimki az diye sitem ediyor. En sevdiği karakter olan Batman'in kolyesi ve benim gönlümden kopan Baymax. Baymax karakterine bayılıyorum bu arada bilmeyenler Big Hero 6 animasyonunu izleyebilirler.
Gelelim önceden yaptığım çalışmalara. Aşağıya bırakıyorum lütfen yorumlarınızı eksik etmeyin. Açıkçası bugün yaptıklarım pek içime sinmedi ama yine de baktıkça alışacağımı düşünüyorum. Hep öyle oluyor çünkü. :)
Eğer takı dışında bir şeyler yapmak isterseniz çok güzel dekoratif eşyalar da yapabilirsiniz. Daha önce yazdığım Youtube kanal önerileri yazımda paylaştığım bazı kanallarda seramik hamuru ile yapılan çalışmaları bulabilirsiniz. O yazıyı okumak için tık tık.
Burada yapıp bir sonuca ulaşamadığım çalışmaları koydum belki fikir olur. Ama kenarda öylece duruyorlar. :(
Evet benim naçizane uğraşlarım bunlar. Sağlam oluyorlar ama tabi çok da zorlamamak lazım diye düşünüyorum. Yere düşünce illa ki kırılacaktır. O yüzden korunaklı muhafaza ediniz. Fikir ve önerilerinize açığım. En sevdiğiniz modelleri belirtirseniz de ayrıca mutlu olurum. Herkese keyifli bir hayat diliyorum. Yeni bir hobi arayışında olanlara da tavsiyem. Yapması çok keyifli. 
Benden bu kadar.
Mutlulukla kalın.

12 yorum:

  1. Anasınıfı öğrencileri de yapabilirler mi acaba? Eşime söyleyeyim de bir göz atsın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyun hamuru kadar yumusak degil ama yine de buyuk yas grubu sekil verebilir belki. Umarim faydali olur. Esinize selamlar. Tesekkurler yorumunuz icin. :)

      Sil
  2. İlginç bir yazı. Faydalanmak gerekir.

    YanıtlaSil
  3. ay bunları hiç görmemişim. ne güzel şirin bir uğraşmış yaa. senin kolyeyi sevdim. şeklini tam anlamadım ama, tabanca gibi geldi bana :) evin küçüküne yaptıklarının hepsini sevdim :) alttakilerden pembeli fotolu dördünü de sevdim. ayy o animeyi izlicektim ivit du izleyim. ben de anime yazdım dün gece, evde izlemediyseniz kaçırmayın onlarıı, iyi bir dinozor, zootropolis, marnie oradayken, oyunbozan ralph :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim yorumun icin. Onlar tangram seklindeki kuslar. Animasyon canavari oldugumuz icin ailecek hepsini izledik. Cok guzeldi hepsi de. Ama tesekkurler oneriler icin. İyi seyirler sana da. :)

      Sil
    2. a allah seni evet yaa, ben evde tangram oynuyom yaa ama aklıma gelmedi yani tangram kuşu diye ivit. hımmm o zaman izlenmemiş olabilecekler olursa sölerim yinee :) lady ile serseri (lady and the tramp) mesela. veya sakasama no patema gibi :)

      Sil
    3. Bak bunları izlemedim. Artık bulmakta zorlanıyorduk ev ahalisine sorayım beğenirlerse izleriz. Teşekkürler. :)

      Sil
  4. ne güzel ne keyifli bir hobi bulmuşsunuz eminim üretim süreci çok zevkli geçiyordur....sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Evet kesinlikle çok zevkli. Sevgiler. :)

      Sil
  5. elinize sağlık harika olmuşlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim beğenmenize sevindim. :)

      Sil