Neler Hakkında Yazıyorum?

30 Aralık 2018 Pazar

A Dirty Carnival - Film

Merhabalar.
Birikmiş film yazılarını tam gaz yazmayı umuyorum artık. Bugün sizlere tam bir gangster filmini tanıtmaya geldim.
Kore'deki en iyi oyuncular listesi isteseler ilk sıralarda yer vereceğim Jo In Sung oynuyor baş rolde. Oyuncuya bayılıyorum. Hangi yapımını izlesem hayran kaldım.Onun içinde olduğu işlerde kalitesizini görmedim daha diyebilirim.
Tabii diğer oyuncular da en az onun kadar harika işler çıkarmışlar. Yönetmenin diğer filmlerini de izlemek isterseniz tavsiye edebilirim. Gerçekten kaliteli işler yapıyor bence. Bu filmin en güzel yanı çok gerçekçi olması. Yani mafya filmlerinde gereksiz bir karizma eklenir işin içine ama bunda o yok. En basit tabiri ile dan dun hareket eden adamlar birilerine göz dağı verip mafyacılık yapıyorlar. Kavga sahneleri hurra birbirlerinin üzerine atlıyorlar. Bir de dövüş sahnelerine bayılacaksınız. Çok fazla dövüş sahnesi var ama sizi hiç sıkmıyor, bitsin artık diyemiyorsunuz.
Konusu ise şöyle Kim Byung Doo (Jo In Sung) hasta annesi ve liseye giden kız kardeşini geçindirmek için bir mafyanın yanında çalışmaya başlar. Himayesinde küçük bir çete vardır ve artık daha büyük işler yapıp çok para kazanmak isterler. Burada Kore'deki ast-üst ilişkisini çok net görebilirsiniz. Saygı adı altında bana göre çok saçma işler yapıyorlar. Ama henüz iş hayatına atılmadım ve bizimkinin de onlara benziyor olmasından korkuyorum. Neyse büyük patronun gözüne girmek için en olmadık işleri yapmayı bile kafaya koyan çete liderimiz. Daha da yükselmenin yollarını ararken lise mezuniyet yemeğinde eski arkadaşları ile karşılaşıyor ve görüşmeye başlıyorlar. Bunlardan biri yönetmen olan ve bir hikaye peşinde koşan Min Ho (Min Nam Goong). Diğeri ise liseden beri aşık olduğu Hyun Ju (Lee Bo Young). Film bizde Maskeli Balo adıyla çevrilmiş ve çok da yakışmış. Çünkü film ilerledikçe bir maskeli balo edasıyla kimin ne niyette olduğunu bilmediğimiz, hiçbir karaktere güvenemediğimiz bir seyir alıyor.
*Spoi*
Filmdeki karaoke sahneleri çok hoştu. Özellike mezuniyet yemeğinde Hyun Ju'nun söylediği şarkıyı daha sonra başka bir yerde Byung Do'nun onu düşünerek söylemesi çok hoş olmuştu.
Film çekimlerinde dövüş sahnesine geldiklerinde Byung Do ve çetesi sahneyi beğenmeyip mafya ruhu katmaları çok güzeldi.
Ve film boyunca Jo In Sung'un bakışları. Resmen her şeyi bakışları ile anlatabilen biri bana göre.
Ayrıca aşkını gösterme şeklindeki acemilik de bana göre sevimliydi. Kızın mafya olmasından dolayı tereddüt etmesi, daha sonra çözülme sahnesi gibi dokunaklı yerler vardı bana göre.
Ve tabi ki arkadaşına işlediği cinayeti itiraf sahnesi. Beni benden alan bir yer daha. Arkadaşnın o hainliği yapacağını ben tahmin etmiştim taa en başından. Ama daha sonra olanlar hiç düşünmediğim yerlere götürdü hikayeyi.
Ve sondaki ihanet. Hiç beklemediğim yerden vurdu beni. Öyle ki annesinin cenazesine bile yüzsüzce gelebilmeleri ve Byung Do'nun yokluğuna uydurdukları bahaneleri sinir olarak izledim.
Resmen harcandı ve yerine geçen kişide lazım olunca harcanacak. İnsan harcamanın bu kadar kolay olması ve bunun gerçek hayatta da en az bu filmdeki kadar kolay olması çok üzücü.
Bu kısımdakileri izleyenler daha iyi anlayacaktır.
*Spoi son.*
Geçen sene izlediğim ve iyi ki izlemişim dediğim filmlerden. Kore yapımlarını beğenen biri olarak bu tarz işlere meraklıysanız sizin de seveceğinizi düşünüyorum. Özellikle sonu çok vurucu bitiyor ve bu tarz hayatlara aslında ne gözle bakıldığını anlıyorsunuz. Diğer Kore filmleri gibi havada kalmıyor bu arada. Bilenler bilir Koreliler sonu muallak işleri seviyorlar.
Benden bu kadar. Bu arada unutmadan artık film yazılarımda bol bol spoiler vermemeyi düşünüyorum. Bu şekilde tanıcı yazı edasıyla bitireceğim. Arada ufak spoiler olursa ya da kritik noktalar hakkında yorumlar yaparsam şimdiki gibi işaret koyarım zaten. Umarım okurken keyif almışsınızdır. İzlemeyi düşünenlere de şimdiden iyi seyirler.
Mutlulukla kalın.

2 yorum: