Neler Hakkında Yazıyorum?

22 Mart 2020 Pazar

Seramik Hamuru İle Takı Yapımı #3

Merhabalar.
Uzun zaman oldu değil mi? Ne zaman bir şeyler yazmayı planlasam sonrasında üşenip bıraktım maalesef. Artık tüm derslerim ve projelerim için bilgisayar başında olduğumdan geri kalan zamanlarda uzak durmak istiyorum kendilerinden. Tabii ne kadar yapabiliyorum meçhul. Hem bilgisayarı bıraksam telefon yapışıyor elime. Çok kötü alışkanlıklar kazandım sormayın. Biraz çeki düzen vermeliyim şu teknolojik alet kullanımına. :D
Herkesin de bildiği gibi tüm dünyaya yayılmış Corona salgını bizim ülkemizde de görüldü ve biz de önlem almak için evde kalıp sosyal yaşantımızı sınırlayarak elimizden geldiğince durumun kötüleşmemesini sağlıyoruz. İnşallah gidişat kontrolden çıkmaz ve en az hasarla atlatırız bu günleri. Özellikle bir hemşire çocuğu olarak annem her işe gittiğinde aklım onda kalıyor. Biz evimizde de ayrı bir odayı karantinaya aldık. Dışarıdan ve hastaneden gelen her şeyi ilk oraya kaldırıyoruz. Üzerimizi değiştirip kıyafetlerimizi orada bırakıp havalandırıyoruz. Siz de bu şekilde uygun bir mekanı ayarlayabilirsiniz. Dilerim kimseye bir şey olmaz. Şimdi takılarımızın nasıl yapıldığına geçelim. Kimsenin evden çıkmadığı bugünlerde sizlere oyanlanmak için fikir verir belki. :)

Diğer seramik işlerim de olduğu gibi bunda da Das seramik hamurunu kullandım. Bu sefer yüzük de yapmak istediğim için eskiyen ya da kullamak istemediğim yüzükleri taban olarak kullandım.
İstediğim şekillerde hamura şekiller verdikten sonra bir gün kurumaya bıraktım.
Burada da elimdeki takı telinden halka yapıp seramik hamuruna yapıştırıp öyle kurumaya bıraktım.
Kuruduktan sonra zımpara kağıdıyla yüzeylerini ve kenarlarını düzelttim.
Kullanmadığım yüzük ve küpe aparatları bunlar.

Ve bunlar da boyanmış ve japon yapıştırıcısı ile yüzüklere yapıştırılmış hali. Ben boyamak için bazılarında oje kullandım. Akrilik ile elde edemeyeceğim renkleri de kullanabildim böylece. Siz de ojelerinizi çok başka yerler de kullanabilirsiniz. Hatta eğer bullet journal falan yapıyorsanız kağıtta bile süpee etkiler yapabiliyor ojeler. (Köpük için özür dilerim. :D Üst yüzeylerini gösterecek başka bir yöntem bulamadım.)
Buradaki desenleri de çok tesadüfi bir şekilde elde ettim ve hoşuma gidince böyle kaldılar. Yuvarlak pembe yüzükte akrilik boyaya bol su ekledim ve baloncuk oluşturan boyayı seramik hamurunun üzerine sürdüm. Kuruduktan sonra böyle bir doku oluştu. Üçgen olanda ise fırçama, akriliğe çok az su katarak, az bir boya aldım. Baskı uygulamadan hafif hafif çizgiler attım. Kenarlarını altın rengine benzer bir oje ile boyadım ve bitti. Diğer altta gördüğünüz ince yüzük ise tamamen tesadüfi bir şekilde desen aldı. Yine elimin durmadığı ve kat kat boya sürdüğüm bir zamanda hamurun orta kısmındaki boyanın kalktığını gördüm bu da mermere benzer bir desen alınca çok da oynamadan düzelttim. Kuruyunca çok hoşuma gitti oluşan desen ve öyle kullanmaya karar verdim.
Şimdi bitmiş çalışmalara bir bakalım. Umarım beğenirsiniz. Fotoğraf çekme konusunda pek iyi değilim ne yazık ki. Bu yüzden görseller basit gözükebilir. Kusura bakmayın lütfen. :)
 Yeni trend "one line".
 "Gülücük."

Bu deseni Youtube'ta Tuğçe Audoire'ın kanalından ilham aldım. Siz de onun videolarına göz atabilirsiniz. Çok eğlenceli videoları var.


Evet benden bu kadar. Umarım beğenmişsinizdir ve evde vakit geçirirken size iyi bir fikir olur. Dilerim hepimiz sağlıklı bir şekilde atlatırız bu süreci. Mümkün olduğunca evimizde kalıp bu hastalığı yaymadan sabırlı olup bekleyelim. Kendinize çok dikkat edin.
Mutlulukla ve sağlıkla kalın.

24 yorum:

  1. Güzel bir yazı olmuş 😊 kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Ayy çok dikkat edin canım kendinize, umarım bu günler bir an önce geçer <3.

    Takılar da çok güzel görünüyor. Onle Line drawing bu aralar benim de taktığım bir şey. Çok seviyorum bakmayı. Güle güle kullan hepsini <3.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimizden geleni yapıyoruz bakalım. Umarım. :) Teşekür ederim canım benim. Estetik duruyor bence de one line çalışmalar.

      Sil
    2. Seni yeni meydan okuma için mimledim, bekleriz bloğa efenim :).

      Sil
    3. Hemen bakıyorum öyleyse. :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Ne güzel. Keyifli vakit geçirirsiniz umarım. :)

      Sil
  4. maşallah maşallah eline sağlııık, seni görmek de çokzeeel, evdesin ondan zaman buldun herhaldeeee bloga hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Evet evdeyim. Umarım sen de iyisindir bu süreçte, kendine çok dikkat et. :)

      Sil
    2. her gün bir dizi bitiriyoree :)

      Sil
    3. Ooo senden iyisi yok o zaman. Ben klasik her şeyi yapmak isteyen ama zaman yok diye yakınılan süreçteyim. Okul ödevleri bitse tüm gün dizi izlesem diyorum. :)

      Sil
  5. fotoğraflar gayet iyi bence :) vee hepsi de harika olmuş ben de çok severim böyle el işleriyle uğraşmayı ve eski materyalleri dönüştürmeyi :) ojeleri ben de bazen resim yaparken kullanıyorum o yüzden azalan biten veya bozulan ojeleri çoğunlukla atmam ve resim malzemelerimin içine atarım :D sağlıklı günler olsuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Ben de öyle yapıyorum. Hepimize sağlıklı günler olur umarım. :)

      Sil
  6. Ne kadar güzel olmuşlar elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Bu dönemde hobilerle uğraşmak en güzeli. Karantina günleri kitap okuyarak, yazarak, blog'lara girerek geçiyor benim de... :))
    Her şey normale ne zaman dönecek acaba? :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplarımı henüz elime alamadım ben maalesef. :(
      Umarım yakında her şey normale döner. Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  8. Baya yetenek var. Yayında bunu gördüm hepsi birbirinden güzel olmuş. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Seramiklerde geriye doğru gidiyorum :) Bir kez seramik hamuru ile oynamıştım ve çıkan sonuçtan sonra bir daha da elime almamıştım :) Bunun fotoğrafları 4 numaralıdan daha iyi, takılar kendini gösteriyor :) Birinci fotoğraftaki inek mi eşek mi olduğuna emin olamadığım canlının da seramikten yapıldığını sanmıştım, ama değilmiş :) Neşeli ve sağlıklı sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için. :) Evet o eşek. Winnie the Pooh'daki Eeyore.

      Sil
    2. Ama Eeyore daha koyu renkli bir arkadaşımızdı, yoksa bu güzelce banyo yapmış da ondan mı rengi açılmış :) Yok yok, sevmedim bu hayali, bir çizgi film karakteri o denli kirli olamaz, olmamalı :) Bir de başından çok kuyruğuna dikkat ediyormuşum demek ki Eeyore'un. Fiyonklu kuyruk; hatta bir bölümünde kuyruğu kopuyordu da tutturmaya çalışıyorlardı sanki :)

      Sil
    3. Bilmiyorum uzun zaman önce almıştım. :) Evet öyleydi hatta evi yoktu tahtaları çadır gibi yapıyordu.

      Sil