Neler Hakkında Yazıyorum?

13 Aralık 2019 Cuma

3 Will Be Free - Dizi

Merhabalar.
Yine ve yine yazayım yazayım deyip bir türlü başına geçemediğim dizilerden biri ile geldim buraya. Şu rutin oluşturma işlerine alışmam gerekiyor sanırım. İyice savsaklayan bir insan oldum işlerimi. Bakalım deneyeceğim ama.
Dizimiz Tayland dizisi. Tayland dizilerine 'lakorn' deniliyormuş bunu da söyleyeyim hemen.
Ben Tay dilinden dolayı dizilerine de mesafeliydim. U-prince serisinden birkaç bölüm izlemiş ve resmen nefret etme noktasına gelmiştim. Bunun bir nedeni dizilerin teknik yönden aşırı yetersiz olması diğer nedeni ise dili hiç sevmemiş olmamdı. Ancak bir gerçek var ki bayık aşk hikayelerinden ya da klasik dramlardan sıkılan ben için çok farklı olan senaryoları tüm bu olumsuzluklara katlanıp bir şans vermemi sağladı.
Şimdi ben Amerikan dizilerini çok soğuk buluyorum nedense. Oradaki kültür beni içine çekemiyor. O yüzden senaryolar harika ilgi çekici olsalar da bir türlü içine giremiyorum hikayenin ve izlemiyorum haliyle. Ama Asya yapımlarının hiçbirinde bu kopukluğu yaşamıyorum o yüzden izlerken zevk alıyorum.
Neyse benim çenem açıldı diziye geçelim. Dizinin konusu şöyle bir barda çalışan striptizci bir adam, Neo, var. Şehrin en korkulan mafya patronunun eşiyle beraber. Ancak mafya patronu bu ilişkiyi öğrenince Neo'yu öldürmeleri için adamlarına talimat verir. Adamlar ikisinin kaldığı odaya baskın yaparlar ancak işler ters gider ve mafyanın karısı vurulur. Neo da bir şekilde oradan kaçmayı başarır. Başka bir bara girer kaçarken. Orada daha önce karşılaştığı Mew isimli bir striptizci ve Shin isimli bir çocukla karşılaşır. Bu üçlü bir anda kendilerini mafyanın adamlarından kaçarken bulurlar. Üstelik ellerinde gizli bilgilerin olduğu bir flash ve mafyanın sağ kolunun cesedi vardır.

Bu Shin. <3 Tay Tawan isimli bir oyuncu canlandırıyor karakteri ve ben oyuncuya aşık oldum. <3
Shin resimle uğraşan, içine kapanık bir çocuktur. Zengin bir aileden gelmektedir ancak kendini bir türlü oraya ait hissetmez. Karşısına çıkan bu ikili ile yıllardır içinde olduğu kafesten çıkıp özgürlüğün ne olduğunu anlayacaktır. Tabii onunda sakladığı bir sır vardır.




Bu kızımız da Mew. Mild Lapassalan canlandırıyor onu da. Ben kıza bayıldım. Taylandlı oyunculardan rol kabiliyeti bu kadar iyi olan kimseyi görmemiştim daha önce.
Mew küçük bir şehirden çalışmak için Bangkok'a gelmiştir. Hayatta her şeyi kendi başına yapmayı kafasına koymuş birisidir. Erkek egemenliğine karşı çıkar ve onların koruması olmadan hayatta kalabileceğini ispatlamak ister. Biraz sert bir karakterdir ancak aslında bambaşka sırları olan biridir. 




Ve Neo. Josh Way-ar Sangngern. Aslında her şey onun başının altından çıktı ya neyse. Babası ve abisi bir ormanın bekçiliğini yapıyorlardır ama o oraya hapsolmak istemediği için Bangkok'a gelip bir sürü işte çalışmıştır. Son işinde başına gelenlerden sonra kendini bir maceranın içinde bulur.



Ah ah bu ikili yaktı geçti içimi izlerken. Herkes de benim gibi etkilenecektir eminim. Kızımız ölen mafyanın adımının sevgilisi. Hayatta onu seven tek kişiyi de kaybettiği için intikam almak ister. Yanındaki de ölen adamın yanında çalışan kişi. O da mafyanın yanındadır. İçten içe ölen adama da aşıktı bence. O yüzden bu üçlünün peşine düşüp intikam almak isterler.




























Resimleri çok sevdiğim için sırayla koydum geçtim. Açıklama yazmak istemiyorum sahnelerle ilgili. Ama burada dizi ile ilgili birkaç cümle edeyim. Öncelikle Tayland dizilerinde LGBT ile ilgili konular sıkça yer alıyor. Rahatsız olacaksanız izlememenizi öneririm. Ama bu konulara olan ön yargınızı da kıracaklardır bence. Bir diğeri ise bence bu dizi izlediğim Tayland dizileri içerisinde çekim kalitesi ve senaryo olarak en kalitelisiydi. Yani ona göre başka dizilere geçin bundan sonra. Aynı tadı vermeyebilir. Çünkü ben izlerken süper bir heyecanla bekliyordum yeni bölümlerini.
Ben bu üçlünün aralarındaki o hafif gerilimli ilişkiyi de çok sevdim bu arada. Bir de bence Shin ve Mew karakterleri gerçek hayatta çok yakışıyorlar. Dizideki enerjilerinden acaba gerçekte beraberler mi diye düşündüğüm çok oldu.
Kısacası baştan sona heyecanla ve hayranlıkla izlediğim bir dizi oldu. Daha öncesinde Tayland dizilerine olan ön yargımı kırmış olmama çok sevindim bu diziyle tanışabildiğim için. Şimdi de azar azar izliyorum Tayland dizilerini ama benim sevdiğim senaryoların Türkçe çevirisi hiç yok neredeyse. O yüzden İngilizce izliyorum. O değil de dizilerden bir İngilizce öğrenmediğim kalmıştı o da oluyor. :D
Buraya izlediğim birkaç çeviri sitesi bırakıyorum. Meraklıları baksın. Önce Türkçe sonra da İngilizce olanlar 1,2. İngilizce sitelerde başka ülkelerin dizilerini de bulabilirsiniz. Sizin de önereceğiniz güzel siteler veya diziler varsa yorumlara beklerim. Kendinize çok iyi bakın.
**
Bak yine en önemli yeri yazmayı unutmuşum. Ben bu diziyi Youtube GMMTV sayfasından orijinal izledim ama diziyi Türkçeye çeviren bir site var. Linki buraya bırakıyorum.
**
Mutlulukla kalın.

12 yorum:

  1. Hmm Hiç denk gelmemiştim bu diziye. Kore ve Japon yapımları dışına pek çıkamıyorum. Dil meselesi yüzünden.. Konusu da baya farklıymış. Belki bir şans verebilirim. Birde Türkçe altyazılı izlemem lazım malum yine dil problemi.. Hehhe. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Aslında Türkçe'ye çeviren bir site vardı. Senin yorumunu görünce aklıma geldi. Yazıya ekledim oradan ulaşabilirsin. İyi seyirler dilerim şimdiden eğer izlersen. :)

      Sil
  2. Yeni yayınlanırken izliyordum ama İngilizceye bile çevirmemişlerdi kalp gözü ile anlamaya çalışarak izlemiştim ahahaha :D o zaman yeniden bir izleyeyim çeviri varsa :D Tay gerçekten iyi oyuncu , dizilerini seviyorum iyi diziler seçiyor genelde :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GMM Youtube kanalında her hafta iki üç gün sonra alt yazı geliyor genelde dizilere. Bakabilirsiniz oradan. Bence çok iyi oyuncu. Zaten benim gördüğüm çok az iyi oyuncu var Tayland dizilerinde. Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  3. hımmm not aldım bakalım sıraya sokayım. tayland tayvan çin japon kore endonezya malezya pakistan dizilerini seviyorum ben dee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo secenek cokmus. Ben cogu ulkeye gecemedim daha. :D İyi seyirler simdiden.

      Sil
  4. lakorn ne demek acabası kiii :)

    YanıtlaSil
  5. Tam anlamini ben de bulamadim. Sadece dizilere oyle deniliyormus. :I

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akşam kuşağındaki kurgu dramalara deniyormuş herhalde. akşam, 20.30'da başlayan yerli dizilerimiz gibi :)

      Sil
    2. lakorn taice oyun, piyes anlamlarına geliyormuş, play yani. ama tv sabun köpüğü dizilerine verilen admış genel olarak :)

      Sil
    3. Hmm mantikli. Demek cogu yerde tiyatrodan cok diziler seviliyor. Dizilerin yayin saatine gore populerlik seviyeleri var sanirim. Aksam yayinlananlar en populerleri diye okumustum. Her kulturle temasa gectikce ogrenilecek seyler de artiyor. Zamanla Tayland'i da taniyacagiz boyle boyle. :D

      Sil
    4. Tesekkur ederim zaman ayirip arastirdigin icin. :)

      Sil