Neler Hakkında Yazıyorum?

25 Temmuz 2019 Perşembe

Adam ve Kız - Deniz Erbulak / Kitap

Merhabalar.
Taze biten bir kitabı yazmak için sabırsızlıkla bilgisayarın başına oturdum. Uzun zamandır Youtube da takip ettiğim kitap kanalları sağ olsun gözüme çarpan bir kitaptı. Bir gün anneme hediye arayan babamı 'en güzel hediye kitaptır' sözü ile ikna edip bu kitabı aldırdım. Çünkü ben bir süredir kitap almamaya çalışıyorum. Kitaplığımı bitirene kadar kendime yasakladım. Ama fırsat bulmuşken de kaçırmadım tabii. :D
Ve ve ve bu kitabı okuduğuma şu an o kadar çok seviniyorum ki anlatamam. Daha önceleri blogda yazdığım Eleanor & Park kitabı için "içine girip orada yaşamak istediğim tek kitap" derdim. Şimdi Adam ve Kız da onun yanına eklendi. Baştan sona anlatım, karakterler, diyaloglar, olayların tanıdıklığı beni mest etti. Kız ile kendimi o kadar içselleştirdim ki çoğu yerde, o büyüden çıkmayayım diye bir türlü elimden bırakamadım kitabı. Bir oturuşta bitirdim.

Kitabın konusu şöyle, eski bir apartmanda yaşayan iki farklı kişi var. Kitap boyunca biz onları 'adam' ve 'kız' olarak tanıyoruz. İkisi de kendi düzenlerinde, gürültüden ve geride kalan karmaşadan uzak evlerine sığınıyorlar. Bir gün su borusu yüzünden karşı karşıya gelmek zorunda kalıyorlar ve birbirlerini fark ettikleri o andan itibaren bir daha klasik düzendeki gibi birbirlerini görmezden gelmeye devam edemiyorlar.

Kesinlikle ama kesinlikle okumanız gereken bir kitap. Özellikle aile yapımıza, gündelik koşuşturmalarımıza, mahalleli tepkilerine uzaktan bakmak istiyorsanız okuyun derim. Hele ki biraz da garipsiyorsanız içine düştüğünüz toplumu kesin okuyun. Günümüz yaşantılarını iyi yansıtan bir kitap olduğunu düşünüyorum.

Kitapla ilgili ufacık bir sıkıntım oldu o da sonunun romantik komedi finali gibi bağlanmasıydı. Ben kitabı okurken hep bu olay örgüsü ile sanatsal film çekmeyi hayal ettim ve karakterlerin hareketlerini, ev ortamını, iş yerini, çevredeki sesleri hep kafamda canlandırdım. Ama benim kafamdaki filmin sonuna tam uymadı bu son. Yine çok güzeldi, tam yerinde bile denebilirdi bazı yönlerden ama dediğim gibi ben hep sanatsal filmlerin sonundaki o havada kalmışlığı, o 'hayatlar hala devam ediyor ama siz bu kadarına şahit olacaksınız' hissini seviyorum ve öyle bir beklentiye girmiştim.

Yine de harika bir kitaptı. Eminim ileride tekrar tekrar okuyacağım. Elime alıp göz gezdirirken hemen ilk okuduğumdaki duygular beni yakalayacak. Ki Eleanor & Park'ta da hep böyle olur.

Son olarak kitaplar iyi var. Veeee...
Mutlulukla kalın.

21 yorum:

  1. harika canım teşekkürler ben de okumak isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Keyifli okumalar. :)

      Sil
  2. heey tam rom com konusu yaaa hıhım güzelmiş :)

    YanıtlaSil
  3. Konu olarak bir tık Suzan Defter'i hatırlattı bana 😊 ilgi çekici. İnşallah okuma listemi azalırsam bakacağım bu kitaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce duymamıştım. Ben de onu ekleyeyim o zaman. :) Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  4. Blogunuzu çok beğendim bu da benim blogum bilgininpenceresi.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hemen göz atıyorum ben de.

      Sil
  5. İnsanın bazen yaşadığı hayatı, ailesini ve en önemlisi kendini dışarıdan bir gözle görmesi bakış açısını olumlu yönde etkiliyor. Her kitabın farklı fikirleri beslediğini söylersek, eminim çok güzeldir. Listeme ekledim, okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsiniz. Biz de ara ara kendimize dışarıdan bakabilsek keşke.

      Sil
  6. Okumak isterim not aldım :)

    YanıtlaSil
  7. Ben de denk gelirsem okumak isterim, he güzel yorumlar okuduğum bir kitap :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de hep olumlu yorumlar duydum. Umarım beğenirsin. Keyifli okumalar dilerim şimdiden. :)

      Sil
  8. "içine girip orada yaşama hissi..." veren kitaplar nasıl güzel değil mi? Benim de o şekilde okuduğum bir sürü kitap var. Hatta bu hissi çok küçük yaşta yakalayıp devam ettiriyorum :)
    Bu kitabı okumadım, rastlamadım da hiç. Dur sen böyle severek okuduysan ve böyle güzel anlatabildiysen ben de okuyayım, sonra konuşuruz belki üstünde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O his çok güzel bence de. :) Beğendiysen ne mutlu bana. Umarım okuyunca da seversin. Şimdiden keyifli okumalar. :D Merakla bekliyorum o zaman fikirlerini.

      Sil
  9. Sanki Norveç sineması gibi bi algı oluştu kitabın tanıtımını okurken. Sonu romantik bi bağlam olunca ben de hayal kırıklığına uğradım azıcık şimdiden :) Ama sana çok keyif vermiş belli, ne güzel :) Sağolasın canımcım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakim değilim o tarafa ama bakayım bir. Eğer bu kitaptaki havaya benziyorsa severim büyük ihtimalle. Teşekkür ederim yorumun için. :D

      Sil
  10. Ben bu tarz konuları seviyorum. Melankolik ve topluma yabancı karakterleri okuması, izlemesi ilgimi çekiyor.

    YanıtlaSil