Neler Hakkında Yazıyorum?

4 Mayıs 2019 Cumartesi

Seramik Hamuru İle Takı Yapımı #2

Merhabalar.
Büyük bir koşuşturmanın içinden çıktıktan sonra ne kadar çok boş kalırsanız o kadar tembelleşiyorsunuz bence. En azından benim kendimde gözlemlediğim bu. Okul biter bir boşluğa düşüş, sınav çalışması ile toparladım derken sınavlar biter başka bir boşluğa düşüş derken bu başı boş tembellik halinden hiç hoşlanmayan ben içimdeki koala ve kafamdaki hırslı mühendis arasında kaldım. Bir yanım bak ne kadar güzel programlar var onlara çalış CV'ye yazarsın bunları dese de diğer tembel tarafım 'aman daha çoook var' diye geçiştiriyor. Ama yaz tatili geldi bile ve eğer yüksek lisansa seçilemezsem bu biçare benin iş aramaktan başka çaresi olmayacak yakın zamanda. Evet günlerdir kafamda dönen bu meseleleri de yazdığıma göre rahatlayabilirim. Blogum ne kadar kişisel olursa o kadar iyi hissettiriyor nedense. Eskiye nazaran daha çok kişinin okuması biraz beni gerse de artık insanlara kendimi açma konusunda daha atılgan olmalıyım diye de düşünüyorum. Buraya kadar olan yerlerle sizi sıktıysam özür dilerim. :)

Eveeet, gelelim asıl konumuza. Seramiğe daha önceki yazılarımda bayıldığımı anlamışsınızdır. Takıları da bir hayli severim. Bu yüzden genelde yaptığım hobileri, sonunda takı oluşumuna gidecek şekilde yapıyorum. :) Ama başka eşyalar da yaptım seramikten yakında yazarım onları da inşallah.
Yine Das seramik hamurunu kullandım. Hamuru açtıktan sonra istediğim şekilleri verip kurumaya bıraktım. Diğer yazıdaki işlemlerle aynı yani. Bu kadar diğer yazı demişken de şuraya bırakayım okumak isteyenler için. Kuruyan hamurları zımpara ile düzeltip akrilik boya ile istediğimiz şekillerle süslüyoruz. Bir de bu blogcan kendine vernik aldı. Su bazlı vernikle de üzerini kapladık mı hem dayanıklı hem de parıl parıl takılarınız hazır.
Aşağıya resimlerini de bırakıyorum. Ne yalan söyleyeyim bu sefer yaptıklarım daha bir hoşuma gitti.
Bu gördükleriniz arkadaşıma hediye olarak yaptıklarım. Baştaki mavi kolyeyi çok beğendiğim için aynısından daha sonra kendime de yaptım.
Burada başarısız olan çalışmayı da koymak istedim. Her zaman iyi sonuç alınamıyor. Buradaki hatam deliğin olduğu yeri çok ince tutmam olmuş. Metali takmaya çalışırken kırıldı.
 Bu çalışmanın başka resimlerini daha önce koydum sanırım ama yine de burada da bulunsun. 
 Burada daha önceki çalışmalarımdan kalan hamur parçaları kısmen kurumuştu ben de onları su ile birleştirmeye çalışıp küçük boncuklar yaptım. Daha sonra da onları metal tele dizdim.
İşte bu kadar. Ben yaparken çok eğleniyorum seramik çalışmalarını. Bambaşka tasarımlar da yapılabilir tabi ki. Seçim sizin. Ellerinizle hamura ne şekil verirseniz size uyacaktır. :)

Bu arada Ramazan ayına çok az kaldı. Benim yıl içinde en sevdiğim zaman dilimi bu ay. Bir an için tüm anlaşmazlıklar bitiyor ve herkes bir sofrada birleşiyor gibi geliyor bana Ramazan'da. Keşke bu anlayışlı hava sürekli devam etse. İnsanlar sırf yaptıkları ibadeti düşünerek değil de insan oldukları için iyiliğe yönelseler. Sizin de bu ayı dolu dolu ve bereketli geçirmenizi diliyorum. Sakın açlığı bahane edip insanlarla kavga etmeyin. :)
Mutlulukla kalın.

15 yorum:

  1. Resmen BAYILDIM!! Maalesef takı kullanmıyorum ama BAYILDIM:)) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begenmene cok sevindim. :) Cok tesekkur ederim. Ben de aksine cok seviyorum taki takmayi.

      Sil
  2. 'taki sevdalısı biri olarak bayıldım.
    Emeğine sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğenmene çok sevindim. :)

      Sil
  3. Uzun zaman oldu seni okumayalı, inan ki çok özlemişim 💕
    Ah ne güzel olmuş onlar.
    Bana bir arkadaşım mektup yollamıştı, zarfın üzerine de böyle bir parça sarmıştı. "Aaa acaba nedir bu çok da güzelmiş" diye araştırırken öğrendim seramik hamuru olduğunu🙊
    Sen de yapmışsın😊Hele o renkli olan nasıl havalı nasıl güzeeel😋Ellerine sağlık.
    Bir de yazının başında söylediklerin, ah pek doğru..
    Umarım şu içindeki koalacık senden biraz ayrılmaya karar verir de, planladıklarını yapabilirsin😊
    Hayatında her şey çok güzel olsun🎈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok teşekkür ederim güzel sözlerin için. Böyle yorumlar alınca iyi ki açmışım blogu diyorum. Umarım koalacıkla ayrılabiliriz birbirimizden ama hayatım onunla çekişme ile geçecek gibi. :D İyi dileklerin için de ayrıca teşekkür ederim. Umarım senin de hayatında hep iyilikler, güzellikler olur. :)

      Sil
  4. Küpeler özellikle hoşuma gitti, ellerine sağlık hepsi çok güzel olmuş :).

    Umarım yüksek lisansa seçilirsin, olmazsa da daha güzeli kapıda seni bekliyordur umarım :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. :) Umarım öyle olur. Ben de bu hayatta olmayan şeylere üzülmek yerine daha iyisinin olacağına inananlardanım.

      Sil
  5. maşallah sanaa ne güzel yaaaa sevilmez mi takı yaaaa :) seni görmek de güzel ki bi deee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiiim. :) Dimi dimi takılar harikalar. Cevabı senin tarzında vereyim dedim hehe.. :D

      Sil
  6. 41 kere maşallah diyeyim. Bence hiç de koala falan değilsin. Fotoğraflara bakmak yeterli :))) Aaa bu arada yen bir mimin var bende gel de al. Eski ramazanlara dair bir mim hazırladım bu kez ;)) Sevgiler canımcım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Dersleri boşlayınca insan hiçbir şey yapmamış gibi geliyor. Ben de tam instadan görüp gelmiştim mime bakmaya hemen bakıyorum o zaman. :)

      Sil
  7. Oğlum anaokuldayken böyle bir kolye yapmıştı ve halen daha saklarım. Çok güzel olmuşlar. Emeklerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de değer verdiğim, hatırası olan şeyleri hiç atamam. Çok teşekkür ederim. :)

      Sil