Neler Hakkında Yazıyorum?

20 Mayıs 2019 Pazartesi

Because This is My First Life - Dizi

Merhabalar.
Bugün sizlere son bölümün son çeyreğine kadar harika olan ondan sonrası için neden böyle oldu ki dediğim bir diziyi anlatacağım.
Baştan son diğer Kore dizilerinden kesinlikle çok farklı olan bir diziydi. İzlemesi aşırı eğlenceliydi. Pek çok yerinde sesli kahkaha attığım oldu. Ama o son kısım bence dizinin anlatmak istediği şeye uymuyordu. Zorlama durdu bana göre. Spoili kısımda hepsini tartışacağız elbette.
Dizinin konusuna gelirsek, Yoon Ji Ho (Jung So Min) yazar olma hayalleri kuran birisidir. Bunu gerçekleştirmiştir de. Yardımcı yazar olarak çok ağır şartlarda ve az bir maaşla çalışsa bile mutludur. Dizinin başında kızımız son senaryoyu da teslim etmiş bir şekilde izine çıkıyordur. Ama ailesinin evine geldiğinde onu bir sürpriz bekler.


Erkek kardeşi kısa süre önce evlenmiştir ve bir bebek bekliyorlardır. Bu durumda evde kalmanın onun için dezavantajlı olacağını düşünüp geri Seul'e dönmek ister. Çünkü ailesi tam anlamıyla erkek egemen bir ailedir. Arkadaşları aracılığıyla biri ile ev arkadaşı olur. Bu kişide Nam Se He (Kim Min Ki) adında teknoloji firmasında çalışan adeta robotlaşmış birisidir. Kredi çekerek ev almıştır ve emekli olana kadar borcunu ödemek istemektedir. Bunun için de bir kiracı şarttır. Daha önce pek çok kiracı ile çeşitli sebeplerden yollarını ayırmıştır. Gerek ev kuralları gerekse en kıymetli varlığı olan kedisi bu sebepleri oluşturur.
İkilimiz yüz yüze görüşmeden birkaç gün geçirirler evde. Ve çok memnun kalırlar birbirlerinden. Ancak iş yüz yüze görüşmeye gelince ikisi de şok olur. Çünkü ikisi de hemcinsleri ile yaşadığını düşünmektedir. Daha öncesinde birbirlerini farklı bir ortamdan tanıyan çiftimiz bu sorunu çözüp ne yapacaklarına karar vermek ister. Birkaç açıklama faslından sonra Se He tarafından bir teklif ortaya atılır. Eğer Ji Ho onunla anlaşmalı olarak evlenirse kiracı olarak kalmasına izin verecektir. 
İşte ikilimizin bol maceralı hayatları da böylece birleşmiş olur.
Bol bol gördüğümüz otobüs sahnelerinden birinde daha çiftimiz.
Se He'nin patronu ve Ji Ho'nun arkadaşının yan hikayelerden biriydi.
Bu da bir türlü birbirini anlayamayan diğer çiftimiz. 7 yıldır beraberdirler. Kız evlenmek ister ama erkek kendi işini kurmaya odaklanmıştır. Bu temel üzerine de onların hikayesi anlatılıyor. Kız Ji Ho ile arkadaş bu arada.
Bu üçlünün arkadaşlığı çok tatlıydı bence.


Se He ve patronu da eskiden beri çok yakın arkadaşlardı. Patronun sahnelerinde gülmekten ölebilirsiniz bence. Se He ile iletişimleri harika. :D

Dikkat dikkat bundan sonra spoi içerir!!!


İkisi de koyu bir futbol izleyicisiydi.


Bu tarz sahnelerde epey fazlaydı.


Kızımız Se He'nin ailesinin anma törenine yardıma gidince kayın validesi onu her işe koşturmuştu ve çok yorulmuştu. Gerçek bile olmayan bir evlilikte bunları yaptığı için sinirlenen Ji Ho karşılığında Se He'nin ailesinin yanına gidip turşu yapmasını istemişti.
Bu sahne harikaydı ya. Aynı evde yan odaya gidiyor ama gidişini göreyim diyor. >v<
Zavallım, Ji Ho sözleşmeyi sonlandırmak istediğinde depresyona girmişti. 
"Karnımı doldurduğu sürece sorun değil. Yatacak yer olduktan sonra önemli değil."
Tabii Ji Ho o sırada çok eğleniyordu orası ayrı.

Evet gelelim anlam veremediğim o son kısıma. Dizinin sonunda senarist herkesi jet hızıyla evlendirdi. Jet hızıyla değilse bile zaman atlamalarından ben bir şey anlamadım ne yazık ki. Dizi boyunca evlilik, ilişkiler sorgulandı durdu. Gerek Ji Ho gerek Se He kitap ve şiir alıntılarıyla çok güzel alt metinleri hazırladılar bölümlerde. Ama sonuç bence o sorgulanan hiçbir şeyin çözümü değildi.

Se He ve Ji Ho yeniden evlendi ve bir sözleşme daha hazırladılar. Bu sefer en öncelik aşkları olacaktı ama bir madde daha vardı ki ikisi de kendi ailelerini yalnız ziyaret edecekti. Bence bu saçma bir maddeydi çünkü onların ilişkisinde ailelerin hiçbir olumsuz etkisi yoktu. Se He ve geçmişi asıl aşılması gereken şeydi ve onu da çok güzel aştılar zaten. O kadar zaman evliliği anlamaya çalışıp daha sonra bunun aileleri dışında bırakarak yaşanması gereken bir ilişki olduğunu savundular. Ama bence evlilik böyle bir şey değil. Ki dizinin gidişatı da böyle olmaması yönündeydi bana göre. Bir aile olduysan seni büyüten aileni bunun dışında tutamazsın bana göre. Tabi orta yol bulunur rahatsız olunan konularda ama tamamen yok saymak evlilik olmuyor zaten.

Diğer çiftimiz ise şu yedi yıldır çıkan çift. Dizinin sonuna doğru bunlar ayrıldılar. Kız başka biri ile görüşmeye başladı. O çocukta tam bir evlilik delisiydi. Ama daha sonra birbirlerini özlediklerini anlayıp barıştılar ve bu kez kız evlenme teklif etti. Erkeğe "Senin ailenle yaşarız hemen evlenelim ben beş yıllık planımızı yaptım bile." falan dedi. Ama onların ilişkisinde de sorun nerede yaşayacakları ya da aileler değildi. Çocuk en baştan beri evlilik fikrinden çekiniyordu zaten. Son anda ne oldu da hemen evlenmek istedi. Sırf kız başkasına gideceği için mi? Mantıksız bana göre. Böyle bir ilişkinin de uzun süreceğine inanmıyorum.

Diğer çift de pek tabii evlenme kararı aldılar. Kızımızın annesi hasta ve fakirdi bu yüzden evlenmeyip ailesini desteklemek istiyordu. Dizi sonunda işinden ayrılıp kendi firmasını bile kurdu. Ama yolda yürürken öylesineymiş gibi evlenelim dedi. Daha önce bunu pek çok kez ısrarla reddetmesine rağmen böyle bir anda evlenmek istemesini anlamadım ben. Yine senaryo o yöne gidiyordu ama o kadar sert duran bir karakter için büyük bir adım bence. Geçiştirilerek söylenecek bir şey değildi.

İşte benim dizi ile ilgili fikirlerim bunlar. Diziyi kesinlikle çok sevdim ve bence hemen izlemelisiniz. Sırf Lee Min Ki'nin süper oyunculuğu için bile izlenir. Ama eksik birkaç nokta da vardı ne yazık ki.
Benden bu kadar. Siz de diziyi izlediyseniz yorumlarda düşüncelerinizi yazabilirsiniz. 
Mutlulukla kalın.

15 yorum:

  1. Zoraki evlilik konulu dizileri çok seviyorum, bu diziyi de çok severek izlemiştim :) Sonu çok oldu bittiye getirilmişti anlattığınız gibi, bir de ji ho'nun son bölümlere doğru her şey güzel giderken pılını sırtını toplayıp evden çıkıp gitmesi de tuhaftı. Açıkçası gereksiz gelmişti o kısım bana.
    Siz de çok güzel özetlemişsiniz diziyi , emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz icin tesekkur ederim. Ben de evlilik konulu dizi-filmleri seviyorum. :) Ama Ji Ho'nun gidisi bence mantikliydi. Cunku Se He'den hicbir sevgi ifadesi gormemisti. Dahasi hala eski esi yuzunden aci cektigine inaniyordu. Se He'nin askini bize de inandirmak icin o depresyon sahneleri gerekliydi. Ama finalin oldu bittiye baglandigina kesinlikle katiliyorum.

      Sil
  2. kore gençleri dizileriyle filmleriyle BTS ile tam gaz ilerliyor ..şaşkınlıkla takip ediyorum...bizim evde de bir army var da:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yillar oncesinden vardi aslinda bu dizi film kPop meraki. Simdi daha sektorlesti bizim ulkemizde de. Ergenlikte guzel hatiralar bu hayranliklar. İlerde geri donup bakinca cok mutlu olacak bence. Kendimden biliyorum. :)

      Sil
  3. Bir sürü Kore dizisi yazdım ama daha hiçbirini izlemedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlersiniz bir gün. Ama bagimlilik yapiyor dikkat. :D

      Sil
  4. Kore dizileri yükselen değer, epey ilgi çekici olan var. Tanıtım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  5. heeey kore ve komedi mi en sevdiğim yaa ama bu diziyi bilmiyodum :) dizilerle başa çıkmak zor yaaa :) bi dee, dizi sonları film sonları evet yüzde ellisi kötü olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Jung So Min çok severim ondan biliyorum bu diziyi. Şans ver derim eğlencelidir. Evet ya yetişmek çok zor. Biri bitiyor biri başlıyor. İnternet sağ olsun hepsinden de bir şekilde haberdar oluyoruz. Neyse arada seçip izleyelim biz de. :)

      Sil
  6. Hala izleyemediğim dizilerden kendisi

    YanıtlaSil
  7. Teşekkür ederim yorumun için. :) Ben de senin fikrine katılıyorum. Son sahneler kesin bir yere bağlanacak diye biraz eğreti durmuş bana göre de.

    YanıtlaSil
  8. yaa bunu uzun zaman önce izlemiştim tamamını hatırlamıyorum ama izlerken çok eğlenmiştim özellikle turşu yapma sahneleri gibi şeyler çok eğlenceliydi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle en güzel sahnelerden biriydi. Ben de baştan sona çok keyif alarak izledim sadece sonu biraz zorlama geldi. Bu kadar harika olan bir dizinin sonu çok daha güzel yazılabilirdi diye düşünüyorum.

      Sil