Neler Hakkında Yazıyorum?

19 Ekim 2022 Çarşamba

Yazmadıkça Yazamıyorum

Merhabalar.

20'lerinin ortasında basit bir insan tanesi olarak hayat denen macerada daha önce deneyimlemediğim kötü olayları deneyimleme şansım oldu. Buna şans diyorum çünkü herkes artık hayata daha başka bakacağımı söylüyor. Yani negatif bakış açımın geliştiğini söyleyebiliriz elbette. Ya da hayatta bana zevk veren her şeyi terk edip bir köşede unutulmayı beklemek insana bir şeyler kazandırıyorsa kazançtayım demektir. Aslında bunlar geçmişte kalmış sayılır. Bir yıl öncesine kadar olan garip ruh halimin olduğu zamanlardan. Şimdi iyiyim. Depresyon ve aksiyete denen şeylerin lafta kalmadığını görmüş oldum işte. Ve sırf havalı olsun diye ruhsal hastalıkları kullanmanın ne kadar yanlış olduğunu söyleyenlerin neyi kastettiğini de anladım. Gerçeğini yaşamak pek de havalı değildi çünkü. Şimdi derinlerde bunun bir sürü sebebi vardı elbette. Sonra kendimle hesaplaşmalar, en çok kendimi suçlamalar, pişmanlıklar ve daha nice şey ama boşverin. Geçti gitti. Çok şükür geçip gidiyor. Bir gün tamamen gidecek.

İşte böyle bir ruhsal sürecin üzerine bir de bilgisayar ekranım sökülmek suretiyle beni terk edince hiçbir işim rast gitmedi ve blogla da ilgilenemedim. Şimdi bile ne yazacağımı bilmiyorum. Belki de saçmalıyorum. Bunu yazımı bitirip koltrol ettiğimde anlayacağım. İşte o ve bu sebepler yüzünden hali hazırda devam eden BCP etkinlikleri de yarım kaldı. En son Temmuz yazısını yazmışım sonrası yok. Bu arada bugün Dahmer dizisini bitirdim. Onu yazayım dedim ama başlığı yazdığım anda vazgeçtim. İstemiyorum şu an o diziden bahsetmeyi. Bu aralar dürtüsel hisler gelip gidiyor ve ben hissediyorsam bir sebebi vardır diye onları dinliyorum. İyi hissettirmeyen, doğru gelmeyen şeylerden uzaklaşmayı seçiyorum. Aklıma takılıp bana ızdırap vermesinden iyidir.

Böyle işte. Bir de şehir değişikliği, iş arama maceraları, yalnız yaşamanın keyfi derken hayatımda çok yeni iki haftalık bir döneme de girdim. Birkaç gün önce de bilgisayar ekranı bulup ekran sorununu çözdüm. Artık buralarda daha çok dolaşmak istiyorum. Aslında geçen sürede blogda olmasını isteyecek kadar çok sevdiğim çokça şeyle karşılaştım. Bakalım belki yavaş yavaş yer alırlar burada. Ben yazmayı bırakmayayım da yoksa şu anki gibi yazmadıkça yazamıyorum. Ama yazayım ya. Bana iyi geliyor çünkü. Yazmak kadar beni rahatlatan hiçbir şey yok bu hayatta. Bunu biraz hatırlayayım. Kendini suçlayıp acı çektirme dönemim bitti ne de olsa. Bir daha da gelmesin mümkünse. Ne bana ne de dünya üzerinde gelmiş ve gelecek hiç kimseye.

Bütün bir kainat olarak...

...mutlulukla kalalım. 

(Son okumada ben niye yazdım ki bunları şimdi diyorum. Ama dursun bakalım. Yazasım geldi sonuçta.)

38 yorum:

  1. Böyle yazılar gerçekten insana rahatlık veriyor. Bence çok iyi gelmiştir bu yazıyı yazmak.
    Şu sıra bende bi şehir değiştirebilirim. Benim için zor olacak gibi ama iş gereği olduğu için pek tercihim olmuyor. Umarım taşınma işi benim için olmaz. Ama yapacak bişey yok hayırlısı olsun diyorum sonradan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumunuz için. :) Umarım her şey kolay geçer sizin için de. Bir arkadaşım işimiz neredeyse memeleketimiz orası oluyor demişti. Biraz öyle galiba. Umarım iyi insanlarla karşılaşırsınız gittiğiniz yerlerde. :D

      Sil
    2. Bu arada bloğumuzdaki konunuza yorum aldınız :) Orada yorum yapanları cevapsız bırakmayalım :)

      Sil
    3. Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. Haberim yoktu. Bakıyorum hemen. :)

      Sil
    4. Rica ederim orada bir çok bloğa ve blog yazarına ulaşabilirsiniz :) Hatta Güncel blog listemiz var orada aktif bloglarıda görebilirsin ;)

      Sil
    5. Çok teşekkürler. Mahallede günlük dolaşmaya çıkayım o halde. :)

      Sil
    6. Bence kesinlikle uğrayın çok güzel bir yer. Ayrıca süper etkinlikler planlıyoruz hem blog üzerinde hem de buluşma olarak :D

      Sil
    7. Evet Ankara buluşmanızı gördüm. Emeklerinize sağlık şimdiden. :)

      Sil
    8. Bu daha başlangıç :)

      Sil
  2. Yazmanın insana iyi gelen bir tarafı var ve bu bir süre bağımlılık yapıyor sanki. Yazarak rahatlamak istiyor insan. Sen hep yaz biz okuruz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşşekkür ederim. :) Evet bağımlılık yapıyor bence de. Umarım yeniden kaçıp gitmem de yazarım. Her zaman beklerim sizi de sayfama.

      Sil
  3. İçini dökmek rahatlatır, bence paylaşman iyi olmuş. Daha iyi olman dileğiyle. Bazı basit sıkıntıları bile aşamıyorum ben. Başkaları rahatken niye en küçük şeyde başım ağrıyor ve her şeyden bıkıyorum merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorum için. Ben de bir dönem öyleydim. Neden aşamıyorum diye ve daha nice nedenlerle başlayan cümlelerle kendime işkence ediyordum. Ama bir faydası olmuyor. Son zamanlar dünya üzerindeki her insan için çok ağır geçti. İlla ki bir nedeni, bir dolmuşluk vardır üzerimizde. Kendi adıma başkalarının da bana benzer sıkıntılar yaşadığını görünce biraz daha atlatılabilir hale geldi. Benden öncekilerin de buna benzer şeyler yaşayıp sonradan düze çıktığını görünce bir şeylerin düzelip güzelleşeceğine olan inancım yenilendi. Kendi durumum da bile nereden nereye geldiğimi görmek her şeyin geçici olduğunu düşündürüyor. Allah hepimizin içine ferahlık versin inşallah. :)

      Sil
  4. Yazdıkça yazasın gelir, döküldükçe içindekiler ferahlarsın

    YanıtlaSil
  5. aaaaa iş şehir ev, oooo çok şey değişmiş sende :) hayırlı olsun :) bloga yazarsın sen yaaa gayet de güzel yazarsııın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Evet çok şey değişti bakalım bir düzen kuracağız inşallah. :D

      Sil
  6. yazın ki bizlerde sizinle birlikte mutlu kalalım :) Buralardayız, yerimizi aldık :)

    YanıtlaSil
  7. Yazmadıkça tıkanıyor, kesiliyor insan. Yazma yetisi körelmeye başlıyor. Doğru düzgün cümle bile kuramadığını fark ediyor.

    İnsanın dönemleri vardır. Buhran dönemi bunlardan biridir. Öyle böyle atlatır. Hayata yeniden karışır. İstemezse karışmayabilir. Sizin de ifade ettiğiniz gibi: "Hayatta bana zevk veren her şeyi terk edip bir köşede unutulmayı beklemek insana bir şeyler kazandırıyorsa kazançtayım demektir."

    İyi bir yazıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Tek bir cümle kurmayı geçtim başlangıç kelimesini bulmak bile zorlaşıyor. Çok teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  8. belki de dahmer'in kendisinden dolayıdır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazamamak mı? Belki de. Beni çok üzen ve sinirlendiren bir olaydı.

      Sil
  9. İçinden geldikçe yaz böyle yazıları. Rahatlatır seni. Anksiyete ben de de var. Çok iyi anlıyorum seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık blog için yazılar yazmak istediğim için bahsettim aslında. Bir yazıda geride bırakıp yazmak istediğim diğer şeylere odaklanayım diye. Ama yazmak çok rahatlatıyor gerçekten. Duygu ve düşünceler zihnin içinde kaldıkça sağlıksız büyüyor benim düşünceme göre. Bir şekilde atmak lazım. Umarım bundan sonrası herkes için daha iyi olur. Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  10. Tam olarak kişisel blog olmanın hakkını veren bir yazı olmuş. Bugün ne yazsam diye bilgisayar başına oturup boş ekranda yanıp sönen imlece bakan çok yazar olduğuna eminim.

    Tabi bu bir emekleme süreci olduğundan, yürümeyi öğrendiğimizde bazı konularda yanlış yaptığımızı anlıyoruz. (Yazmış olmak için yazmaya çalışmak gibi)

    Oysa bana göre önce yaşamak ve deneyimlemek gerekli. Kendi özgün yazım dilimizi bulunca da bunları bir şekilde aktarma (başka insanlarla paylaşma) ihtiyacı duyuyoruz.

    Bana göre sanat dediğimiz şey de, tam da bu noktada somut olarak vücut bulmaya başlıyor.

    Zihinde dolaşan verilerin; bir şiire, notaya, resme ya da edebi bir yazıya dönüşmesi gibi.

    Umarım uzun yıllar yazmayı bırakmaz ve devam edersiniz.

    Ek olarak yazınızda BCP etkinlikleri yazmışsınız ama nedir ne değildir bir fikrim yok açıkçası. Bu konuda benim gibi ilk kez gelen ziyarerçileriniz için bir parantez açarsanız iyi olur diye düşünüyorum.

    Sevgi ve selamlar 🖐️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim. :) BCP bir etkinlik. Blogları canlandırma etkinliği açılımı.
      https://okurixx.blogspot.com/p/2021-bcp_13.html
      linkten ulaşabilirsiniz. Gerçekten çok keyifli bir etkinlikti ben sonunu getiremediğim için üzülüyorum.

      Sil
  11. İnsanın kendisiyle hesaplaşması, içsel durumları, anksiyetesi oluyor zaman zaman, kendimden biliyorum en çok. Geçmesine sevindim, taşınmak ve değişiklikler iyi geliyor bence..
    Yazma işi bazen tıkanan bir şey olsa da içinden geleni yazmak çok rahatlatıyor :)

    YanıtlaSil
  12. Selaam! Blogger'da yeniyim. Sizi de takibe aldım. Blogumu incelemeye davet ediyorum. Instagram'da aktif olarak paylaşımlar yapıyorum, şimdi bu paylaşımlarımı bloggera da aktardım. Teşekkürler, görüşmek üzere 👋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. :) Tabii incelemeyi çok isterim. Teşekkürler. :)

      Sil
  13. Blog zaten iç dökmek bir nevi gayet de iyi olmuş elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  14. hmm bloğuna baya bir geç denk geldim. Umarım şimdi daha iyisindir. Bütün sözler bazen kifayetsiz kalır umarım iç huzurunu yakalayabilmişsindir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim. :) Daha iyiyim, arada bir değişse de bu yazıda bahsettiğim zamanlardan kat kat daha iyiyim çok şükür. Çok teşekkür ederim iyi dilekleriniz için. :)

      Sil
  15. kelime oyunu yaa istediğin zaman yaz yanii, kelime de sen verebilirsin :) zaten son zamanlarda katılan pek yok yani sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim o zaman. Yazayım bu hafta. Teşekkür ederim. :)

      Sil