Neler Hakkında Yazıyorum?

26 Temmuz 2022 Salı

BCP Temmuz * İspanyol Aşk Aldatmacası

Merhabalar.

Bu ayın konusu çok keyifli. Önerilere bakmak için şimdiden sabırsızlanıyorum. Birkaç aydır bloga hiç vakit ayıramadım doğru düzgün. Bilgisayarım bozulduğundan beri düzenim de kalmadı. Bir de kaçıncı kez yazdığımı sayamayacağım kadar çok yazdığım bir şey olarak hastayım. Maske, mesafe varken kendimi daha sağlıklı hissediyordum. Ne zaman bunlar kalktı korona değil ama diğer hastalıklar yine yakama yapıştı. Zayıf bünyesi olan biri olarak hiçbir zaman iyileştim diyemeyeceğim galiba. Neyse biz temamıza geçelim. Bu ayın teması İspanyol Kültürü ya da Romantik-Drama. Ah ne de güzel söylemesi bile. Eğer siz de bu etkinliğe katılmak isterseniz buradan detaylara erişebilirsiniz.

Benim bu ayın teması için seçtiğim şey bir kitap. Adı İspanyol Aşk Aldatmacası. Instagramda takip ettiğim bir hesabın çok sevdiğini görünce bir bakayım deyip araştırmıştım. Sonra kardeşim de görmüş bunu ve bana doğum günü hediyesi olarak almış. Görünce çok sevindim. Elimde sürünerek bitirdiğim kitaptan kurtulduktan sonra büyük bir keyifle okumaya başladım. Romantik komedi sevenler bu kitaba da bayılacaktır sanıyorum. Kitaplar arasında chick lit denen bir tabir varmış. Sitelerde bu kategoriye koyanlar da var. Ben pek böyle tabirleri kullanmayı sevmiyorum ama fikir olması açısından yazayım dedim. Kitabımızın konusuna geçecek olursak. Catalina, Amerika'da bir mühendislik firmasında çalışan başarılı, neşeli bir kadındır. İspanya'dan buraya sıfırdan bir hayat kurmak için gelmiştir. Ama tüm ailesi hala oradadır. Ve ablasının düğünü için o kocaman ailesinin yanına gideceği sırada hesaplamadığı bir şey olur. Eski sevgilisi ablasının evleneceği kişinin abisidir. Çok olaylı ve kalp kırıklıkları ile ayrıldığı kişinin nişanlandığını duyan Lina annesine düğüne sevgilisi ile geleceğini söyler. Bir panik anında bu yalana sarılan Lina abartmayı ihmal etmeyerek birbirlerine deli divane aşık olduklarını, ciddi düşündüklerini, düğüne gelip onu ailesi ile tanıştıracağını söyler. O andan sonra hayatının panik düğmesi açık gezen Lina yalanı için bir çözüm aramaya koyulur. İlk adım tüm olanları gidip en yakın arkadaşına anlatmaktır. Ofisin dinlenme bölümün biraz yüksek perdeden anlatmış olacak ki tam arkasında duran ve ona yardım teklif eden Aaron olaylara birden dahil olur. Ona en iyi seçeneğin kendisi olduğunu, tanımadığı birini götürmenin tehlikeli olduğunu, para ile birini tutmanın imkansız olduğunu söyler. Ama Catalina son seçenek olarak bile Aaron'ın yardımını istemiyordur. Beraber çalıştıkları iki yılda ondan nefret etmek için çok sebebi olmuştur ve Lina için kara listeye giren biri bir daha oradan çıkamamaktadır. Ama bu fazla ciddi, ketum ve bir o kadar yakışıklı Aaron her fırsatta Lina'ya teklifini yeniler. Çeşitli olaylar sonucu Lina, Aaron'a mecbur kalır ve Amerika'dan İspanya'ya uzanan bir aşk oyununun icinde bulurlar kendilerini. Bize de onların bu maceralarını ayıla bayıla okumak düşer. 

Kitap sayfa sayısı görece fazla olmasına ragmen akıp gidiyor. Olaylar yavaş bir tempoda ilerliyor ve ben bunu çok sevdim. Aaron'ın ilgili halleri, en olmadık anda gelip söyledikleri onun hisleri ile ilgili tüyolar verdi okurken. Ve tahmin edersiniz ki etrafımda kalpler uçuşuyordu. Lina'yı bazı yönlerden kendime çok benzettim. Bu yüzden ona ayrı bağladım. Geçmişte yaşadıklarının bugüne etkisi çok orantılı yansıtılmıştı bence. Kendi iç hesaplaşmasını okumak güzeldi. Bana biraz her çiftin ayrı anlatıldığı seri kitaplardan olacakmış havası da verdi. Yazarın ilk kitabı sanıyorum. Şu an için iki kitabı olduğunu gördüm. Bakalım ileride başka kitapları çıkarsa Lina ve Aaron'la yeniden karşılaşılaşırız belki. 

Eğer sizlerde bu tarz romantik komedi kitaplarını seviyorsanız veya okuma listenizde araya kafa dağıtmak için bir kitap almak isterseniz bu kitabı değerlendirebilirsiniz. Bana okuduğum süre boyunca çok keyifli ve mutlu anlar yaşattı. Aralarda kullanılan Ispanyolca sözler de çok hoştu. Benden şimdilik bu kadar. Okumayı düşünenlere keyifli okumalar dilerim.

Mutlulukla kalın.

27 yorum:

  1. Bcp yazılarını hep ilgiyle takip ederim. Bu kitabı sanki bir yerlerde görmüştüm ama konusu klişe geldi. İçerik olarak belki güzeldir. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz icin tesekkurler. :) Evet klise bir konu ama anlatim ve ceviri benim cok hosuma gitti. O yuzden keyifle okudum. Sonunda ne olacagini biliyorsunuz okurken ama karakterleri ve dili sevince o surec cok zevkli geliyor. :D

      Sil
  2. Bu ayın teması olarak ben de bu kitabı okudum. :) Ama sonrasında farklı bir kitap daha okuyunca hangi kitabı yayınlayacağıma henüz karar cermedim. Kitabı ben de akıcı buldum. Lakin gereğinden fazla uzun. Kitabı kısa sürede bitirsem de sonrasında yazarın kitabın başında bize tanıttığı Aaron ile yarısından sonraki Aaronun çok farklı olduğunu fark ettim. Bu beni memnun etmedi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz icin tesekkurler. :) Sizin yazinizi okumak icin sabirsizlaniyorum o halde. Ben uzunlugunu sevdim. Yavas ilerleyen iliskileri seviyorum. Acik artirma kismi bana biraz alakasiz geldi ama o da guzeldi yine de. Sevince her detayi sever oluyorum ben. :D Aaron, Lina'nin gozunden anlatildigi icin hep bence onun ona bakisi degisince anlatim da degisti. Cunku biz hep Lina'dan dinledik olaylari.

      Sil
  3. çok çok geçmiş olsun. ya tahlillerini yaptırıp takviyeler filan alsana, demir iğnesi gibi, pharmaton gibi. bu kitap belli neşeli kitap, tatlı bir klişe, denizde şezlong kitabı olur bu ne güzel :) sude arkadaşımız da bugün bcp için bunu yazdıı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. :) Evet tam tatil, keyif kitabi. Citir cerez, gulumseten bir tadi var. :)
      Bir donem baktirmistim ama eksik cikmadi. Dogustan bagisikligim zayif galiba. Doktor buyudukce bagisikligin guclenir demisti ama pek etkisini gormedim. Gecen senelerde deposilin igneleri yaptilar. Annem yine yaptiralim diyordu. Sanirim benimki boyle igne takviyeleri ile onlenecek bir sey. O ignede cok fena acitiyor. Korkuyorum. :D
      Bahsettigin sayfaya da en kisa zaman da bakacagim. Kitap hakkinda konusmak cok eglenceli su an benim icin. Cok tesekkurler. :)

      Sil
  4. Heeyy merhaba deep bloğunu benim blogda söyledi yeni gördüm takibe aldım. Ayrıca BLoG LisTeM sayfama ekledim. Bundan sonra sürekli uğrarım :) Bu arada bloğuma çaya beklerim çay bedaveeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. :) Deep sayesinde cok guzel bloglarla karsilasiyorum zaten her zaman. Destegi cok degerli. :) Ziyaretiniz icin cok mutlu oldum. Ben de sizin kapinizi calacagim artik. Cayi cok severim. Bedavaysa cokca icecegim o halde. :D

      Sil
    2. Bedava demlik kaynıyo sürekli gel 😂

      Sil
    3. Seve seve, tesekkurler. :D

      Sil
  5. Cok tesekkur ederim. :) Evet tam anlattigin gibi bir kitap. Ben de sevsem de cok fazla okumuyorum. Genelde arada okudugum kitaplar oluyor. Surekli bu tarz okuyunca kitaptan fayda sagladigimi pek dusunmuyorum acikcasi. Cunku hikayeler birbirine cok benzer oluyor bir noktadan sonra.

    YanıtlaSil
  6. Klişe bir konusu olsa da akıcı olduğu için okuyabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler. Şimdiden keyifli okumalar. :)

      Sil
  7. Bu kitabı bu ay bir kaç arkadaşımız daha okumuş gördüğüm kadarıyla :) Çerezlik, rahat okunan bir kitaba benziyor. Arada böyle kitaplar okumayı seviyorum, l,steme ekledim ben de :)
    Ben de yazacağım ama bu temayı yetiştiremedim bu ay yoğundum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de duydum ama henüz gidip okuyamadım yazıları. Şimdiden keyifli okumalar. :)

      Sil
  8. Diğer bir blogda daha okumuştum bu kitabın yorumunu, gerçekten temaya cuk oturuyor :) Benim çok ilgimi çekmedi ama keyifle ve hızla okunan bir kitap olduğu kesin, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. :) Gerçekten tam temaya uygun. Kelimesi kelimesine hem de. :D

      Sil
  9. Ellerine sağlık güzel tanıtım olmuş. Kitabın seveni çok galiba blog yazılarına bile yansımış Pdf versiyonu bulmak lazım şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Evet türü seven kişiler için okuması keyif veren bir kitap bence de.

      Sil
  10. Temmuz temasının iki konusunu isminde barındırması çok bir tesadüf olmuş :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Bu tema için seçilmiş gibi ismi. :D Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  11. sanırım herkes bu kitabı okumuş ne tesadüf hahaha :D bağışıklık için iyi gelip gelmeyeceğinden tam emin olmasam da çam pekmezi veya andız pekmezini deneyebilirsin içlerinde bir sürü vitamin filan var ben de çocukken çok fena hastalanırdım pekmez çok iyi gelirdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok kişi okumuş. Temaya da çok uygun olunca akıllara hemen bu kitap gelmiş. :D Bana da pekmezi zorla içirirlerdi.Hiç sevmezdim. Ama böyle takviyeler de şart. Aklımda bulunsun araştırıp deneyeyim. Teşekkür ederim ilginiz için. :)

      Sil
  12. Bu kitabı ben de orada burada kitapçılarda görmüştüm:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim takip edip sevdiğim bir bookstagram hesabı önermişti. Galiba yeni çıkmış ve popüler bir kitapmış. Ben de yazdıktan sonra birçok kişinin okuyup bu ayda yazdığını gördüm.

      Sil
  13. Daha önce yazdığım yorum gitmemiş galiba tekrar deneyeyim. Kitabın konusu bizim dizilerin senaryolarına çok benzemiş keza Akdeniz insanı hep birbirine benzer. Özellikle İspanyollar çok sıcaktır Avrupa'da Türkiye'nin şubesi gibidir her açıdan benzer bir atmosfer hissedersiniz. Yazdiklariniz da çok tanıdık haliyle... Kolay gelsin ve 2023 bcp etkinliğinde görüşmek dileğiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gelmemiş. Teşekkürler yorumunuz için. Ayrıca kontrol edip yazdığınız için de teşekkür ederim. :) Bence de benziyor. Keyifli, romantik bir maceraydı bu kitap. 2023 bcp etkinliğinde görüşürüz öyleyse. :D

      Sil