Neler Hakkında Yazıyorum?

4 Temmuz 2022 Pazartesi

BCP Haziran * Happy Birthday The Series

Merhabalar.
Blogları canlandırma projesine Haziran ayıyla devam ediyoruz. Benim bilgisayarım bozuldugu icin bu yaziyi telefondan yaziyorum. Bu yuzden Turkce harfleri kullanmadigim ya da yanlis yazdigim yerler olabilir. Kusura bakmayin lutfen. Bu seferlik boyle olsun. Bu ayin konusu Harry Potter ve Yüzüklerin Efendisi, Fantastik. Ben normalde pek fantastik hikayelere yanasmam. Oldum olasi gercek hayat hikayeleri daha cok ceker beni. Bu ay ne yapacagim diye dusunurken hic farkinda olmadan fantastik ogelerin oldugu bir dizi izledigimi fark ettim. Diziyi cok da sevdigim icin buraya yazmayi dusunuyordum zaten. Bu vesile ile paylasayim dedim ben de. Telefonla yazdigim icin cok ayrintili yazamayacagim ama kisaca konusundan bahsedip belki baska zamana ayrintili bir yazi girerim dizi hakkinda. Siz de bu etkinliğe katılmak isterseniz buradan bilgilere ulaşabilrisiniz.
*** İki büklüm de olsa kablolarla bir bilgisayara ulaşamayı başardım. Eğer olduğum yerden kovulmaz ya da bel ağrısından pes etmezsem yazabilecek gibiyim. Başlayalım bakalım. ***

Ben diziyi şirketin Youtube kanalından izledim. Orada mutlaka İngilizce altyazı oluyor. Ama bazen gönüllü çevirmenlerin başka dillerde eklediği altyazılar da olabiliyor. Bakarsınız. Buraya bırakıyorum siteyi. Dizinin konusuna gelelim o halde. Thannam 17 yaşında bir genç kızdır. Bir gece göl kenarında otururken buluruz onu. Bir başka yerde de Thannam'ın erkek kardeşi doğmak üzeredir. Bu iki farklı mekan arası olanları izlerken Thannam yerinden kalkar ve göle girerek intihar eder. Bir hayat doğarken bir hayat kendi isteğiyle veda etmiştir bu dünyaya. Daha sonra aradan tam 17 yıl geçmişken kalan insanların nasıl yaşadığını izlemeye başlarız. Tonmai, Thannam'ın erkek kardeşi, ablasının öldüğü gün doğduğu için asla doğum günü kutlamamış, babasından hep sert bir tavır görmüş bir çocuktur. Tek arkadaşı Noina ismindeki bir kızdır. Okulda dışlanır, evde babasından sevgi göremez, Noina'dan hoşlanırken onun en yakın arkadaşı olarak yanında olup sevgilisi ile mutlu hallerini izlemek zorunda kalır. Hayatı böyle bir haldeyken 17. yaş günü gelir. Babası her seneden farklı olarak bu sene ona bir hediye verir. Bu hediye ablasının odasıdır. Buna çok sevinen Tonmai büyük bir heyecanla odayı keşfetmeye başlar. O sırada lambanın bozuk olduğunu keşfeder ve gidip ampülü değiştirir. Tam ışık geri geldiğinde yanı başında kendini izleyen birini fark eder. Dikkatli bakınca bunun ablasının anma fotoğraflarındaki kıza çok benzediğini anlar. O an ablasının hayaletinin 17 yıldır bu odada hapsolduğunu öğrenir. Thannam öldüğü zamandan beri buradadır. Ama hafızasını kaybetmiştir ve neden hala reankarne olmadığını anlamayamıyordur. Tonmai ablasına geçmişte olanları hatırlaması konusunda yardım ederken bir yandan da onunla yaşamayadığı abla-kardeş ilişkisini yaşamaya başlar. İki kardeş birbirlerine her koşulda destek olup birbirlerinin hayatını güzelleştirmek için çabalarlar. Ama Tonmai'in anlamadığı bir şey vardır. Bu kadar güzel bir hayatı olan ablası neden ölmek istemiştir? Geçmişe gidildikçe hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını, gerçeğin çok farklı olduğunu anlar. 

***
Ben diziyi çok ama çok beğendim. Ağlamaktan bir hal oldum bile diyebilirim. Öyle dağıttı beni. Hikayesi, karakterleri, müzikleri her şeyiyle öyle güzel öyle anlamlıydı ki. Mutlaka izleyin derim. Tayland dizilerinde bazı teknik bozukluklara rastlanabiliyor ya da bana izlerken saçma gelen sahneler oluyor bazen. Ama bu dizide rahatsız olduğum hiçbir nokta olmadı diğer şikayetlerimdeki gibi. Başrol kızı zaten çok seviyorum. Bloğa yazdığım 3 Will Be Free dizisinden de oynuyor. Çok yetenekli biri bana göre. 
Şimdilik bu kadarla bitireyim. Geç de olsa yazabilidğim için mutluyum. Umarım ilginizi çeker ve umarım izleyenler beğenir. Yorumlarda konuşabiliriz dizi hakkında. Ben de çok ayrı bir yer edindi kendine. İyi ki izlemişim diyorum. :)
Mutlulukla kalın.

8 yorum:

  1. hımmm madem bu kadar iyi izleme listemin önlerine aldım. bilgisayar sıkıntıların için de geçmiş olsuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Bilmiyorum geçecek mi kendisi emektar olma kıvamına geldi ama beni bırakma diye yalvarıyorum şu an. :D İyi seyirler dilerim. Umarım beğenirsin. :)

      Sil
  2. Güzel bir tanıtım olmuş, bunu not alayım. :)
    Fantastik aksine benim daha ilgimi çeker. Gerçekler yeterince sıkıcı ve bunaltıcı değil gibi gerçekçi şeylere yapışıp kalmayı çok sevmem. :) Fantastik farklı hayal dünyası ve bakış açısı kazandırır insana ama güzel olanlar tabi ki. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkürler umarım beğenirsin. :) Ben gerçek hikayeleri gözlemlemek için bir fırsat olarak görüyorum. Normalde kendi hayatımda göremeyeceğim şeyleri izlemeyi ve bir başka gözle nasıl anlaşıldığını görmeyi seviyorum. Ama fantastiklerde kalitelisini bulunca insan hayran kalıyor yaratılan hikayelere. Dediğin gibi hayal gücünü çok geliştiryor. Ama bak ben fantastikleri bile gerçek hayatta bir şeylere bağlıyorum otomatik olarak. O kafaya ulaşamadım henüz demek ki. :D

      Sil
  3. Diziyi ilk defa duyuyorum. Aslında çok fazla duygusal dizi-filmleri tercih etmiyorum ama dönem dönem ihtiyacım olduğunu hissediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkürler. :) Bazen insan böyle şeyleri seviyor bazen de çok kötü etkiliyor. Dönem dönem izleme tercihlerimiz etkileniyor.

      Sil
  4. yaa çok merak ettim konusu ilginçmiiş :) Tayland dizisi pek izemedim sanırım ama güzel dizileri olduğunu duydum bunu not edeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsiniz. Şimdiden iyi seyirler. Ben çok sevdim bu diziyi. :) Her dizi güzel olmuyor aslında ama arada çok sevdiğim diziler de çıkıyor Tayland'dan.

      Sil