Neler Hakkında Yazıyorum?

27 Şubat 2022 Pazar

BCP Şubat * Palto - Gogol / Kitap

 Merhabalar. 

Ayrı kaldığım blogum ile yeniden buluşmamı sağlayan etkinliğin ikinci ayıyla beraberiz.

Biraz önceki cümleyi toparlayıp yazmakta çok zorlandım. Paslanmışım. :D Bu etkinliğe başlamak bana iyi yönde itici bir güç oldu çünkü şimdi bile duygusal olarak yazma isteğine bir türlü kavuşamadım. Saçma sapan hallerdeyim aslında. Ama bir kere katıldım ve her ay yazmak istiyorum. Bunu başarıp kendime yapabileceğimi kanıtlamak ve üzerimdeki o her şeye karşı olan isteksizliği atmak istiyorum.

Siz de etkinliğe katılmak isterseniz buradan bilgi alabilirsiniz. Bu ayın konusu: İnce Kitap - Kısa Film - Kısa Dizi. 

Benim Youtube'ta takip ettiğim felsefe ve kitap kanallarında Dostoyevski'nin "Hepimiz Gogol'un Palto'sundan çıktık." sözü sıkça karşıma çıkıyordu. Ben de bunun üzerine kitabı çok merak ediyordum. Ve hem basılı halini okudum hem de Trt Dinle uygulaması ile sesli kitap halini dinledim. Gerçekten çok keyifli bir kitaptı. Bu ayın konusuna da yakışacağını ve belki sizin de okuyup keyif alacağınızı düşündüm.

Kitap, Akaki Akakiyeviç isimli karakterin doğumundan başlayıp onun yaşam şartlarını, kişiliğini, işini ve yeni bir palto diktirme sürecinde yaşadıklarını anlatıyor. Bunu yaparken dönemi çok güzel yansıtıyor ve roman yazımı ile ilgili de tüyolar veriyor. Özellikle kitabın yazım tarzı sesli kitap olarak dinlerken daha da güzelleştirmişti hikayeyi. Dostoyevski'nin bu sözünü neden söylediğini anlayabiliyorum. 

Umarım kitap ilginizi çeker.

Mutlulukla kalın.

25 yorum:

  1. Roman yazımı ile ilgili tüyolar ilgimi çekmiş bulunmakta. Aklımda olan bir kitaptı zaten ama okumuşken sesli kitap şeklinde de dinleme isteği uyandı içimde. Tanıtım için teşekkürler: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Yorum için ben teşekkür ederim. :) Umarım hoşunuza gider. Uygulama da çok keyifli şeyler var. Ben başka kitaplar, tiyatrolar vb. için de kullanıyorum.

      Sil
  2. Yazarı hiç okumamıştım, bu kitap aklımda bulunsun. Kısa ve öz bir tanıtım olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsiniz. :) Aslında kısa yazmak aklımda yoktu ama kafamı toparlayıp yazamadım bir türlü. Cümleler saçma sapan olmaya başlamıştı. Ben de böyle kalsın dedim.

      Sil
  3. Ellerine sağlık özellikle kitap tanıtımı yapman çok iyi olmuş. Okuma konusunda bende de bir kırılamayan öteleme durumu oluştu 2021'de umarım ben okumaya yeniden başlarım sen de daha sık yazmaya dönebilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Kitap okuma konusunda benim de zaman zaman öyle anlarım oluyor. Her gün azar azar okuyayım diyorum ama isteksizlik öyle bir şey ki sanki elim kolum bağlı gibi geliyor. Evet umarım ikimiz de bu durumdan kurtuluruz. :D

      Sil
  4. Yorum için teşekkür ederim. :) Her yerde o kadar çok denk geldim ki artık dayanamadım. :D Çok uzun kısımlar değil aslında oralar ama benim gördüğüm kitabın geneline yayılmış bir öğreticilik var. Bir söz söyledikten sonra neden o sözü söylediğini, neden öyle söylediğini açıklıyor. Sonraki yazarları düşününce de öğütlerini tutmuşlar diyorum içimden.

    YanıtlaSil
  5. deli gogol :) bu kitabın nette radyo tiyatrosu var, öğütlerim, bir de dosto nun beyaz geceler'ini dinlemeni öğütleriim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Radyo tiytroları güzel oluyor. Bakayım ona da. Haberim yoktu. Beyaz Geceler'i de çok duyuyorum. Tavsiyeni dinleyeceğim, teşekkürler. :)

      Sil
  6. Ben de sesli kitaplara bir şans vermek istiyorum. Belki de bununla başlamalıyım. Kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. :) Ben sesli kitap olayını çok sevdim. Okumaktan bambaşka bir tadı varmış. Uygulamada birçok kitap var tavsiye ederim.

      Sil
  7. Daha önce okumadığım bir yazar. Bakacağım mutlaka :) Tanıtım için teşekkürler emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Bu tarz yazarların adını hep duyuyoruz ama bir şekilde okumamış oluyoruz. Bende öyle olduğunu fark edince okumuştum. Umarım keyif alırsınız. :D

      Sil
  8. Gogol'un en çok "Bir Delinin Hatıra Defteri"ni seviyorum, Palto'nun methini de çok duydum ama Dostoyevski'nin sözüyle ilk kez karşılaştım, çok hoşuma gitti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkür ederim. :) Kitabı daha önce duymuştum ama hiç araştırmadım bakayım ben de.

      Sil
  9. Kitaplığımda bekliyor ama henüz okuyamadım. Yazıyı okuyunca bu ay okusam mi acaba diye bir düşündüm, belki ben de dinlerim. İş yerinde dinlemek daha cazip geliyor. :)
    Tanıtım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Şimdiden keyifli zaman geçirmenizi diliyorum.

      Sil
  10. Ben de Gogol'un paltosundan çıkmak istiyorum! bu yüzden en kısa zamanda okuyacağım. Teşekkürler tanıtım ve yorum için 📚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. :) Umarım beğenir ve faydalı bulursunuz.

      Sil
  11. Ben kitabı okudum ama hatırlayamadım bu hikayeyi ya, üzüldüm şimdi. Elimde olsa bakacağım bir daha ama Antakya'da kaldı :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sesli kitabı var oradan da bakabilirsin. Zaten kısacık üzülme. :)

      Sil
  12. sesli kitap dinlemeyi severim ama ne zamandır dinlememiştim aslında okula giderken yolda dinleyebilirim güzel bir öneri oldu bu teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim umarım beğenirsiniz. :) Yorum için teşekkür eerim. :D

      Sil
  13. Bu kitabı merak ediyordum, tez vakitte okumak lazım :)

    YanıtlaSil