Neler Hakkında Yazıyorum?

24 Eylül 2019 Salı

Mistress - Dizi

Merhabalar.
Bir süredir yine kaçıp gitmiştim uzaklara. Ama artık klasik bir laf olsa da aklım hep buradaydı. Sanırım benim gibi düzenli yazamayan bloggerların genel hali bu. Bu süre içinde bir sürü şey oldu elbette. Şu yaklaşık bir bir buçuk aylık süreç bana yıllar sürmüş gibi geldi hatta. Önümüzde de kesinleşmiş bir durum olmayacağı için yine bu zamandaki ölçüsüz uzama hissi ile yaşayacağım sanırım. Bu kadar konuşmuşken nedenine gelelim. Biliyorsunuzdur ben geçen sene üniversiteden mezun oldum. Yüksek lisans için uğraşıyordum bu süre içinde de. İşte Yüksek lisansa kabul edildim. Hem de Adana'da. :I Ben Nevşehir'de yaşıyorum şu an. O yüzden ne olacak, nasıl olacak düşünceleri beni yedi bitirdi bu süreçte. Başvuru yaparken hiç mesafeyi falan düşünmeden atlamışım ama şimdi fark ediyorum çoğu şeyi. Aslında bu normal bir durum çoğu kişi nerelere gidiyor okul için ama şu son dönemlerde üzerimde çok farklı bir hava var. Her şey anlamını yitirdi gibi kariyer adına. Hevesim mi kaçtı? Yoruldum mu? Yoksa bambaşka bir nedeni mi var anlamadım ama uzun lafın kısası okulu kazandığıma hiç mi hiç sevinemedim. Dersler yarın başlıyor umarım zamanla alışırım ve mevcut durumu kabullenirim. Her şey çok belirsiz ve fark ettim ki belirsizlikleri hiç sevmiyorum. 
Ay içim şişti. Hem bloga yazayım dediğim hem de yazmayı hiç istemediğim bir konu bu. O yüzden ayrı bir başlık yerine dizi tanıtımının başına sıkıştıracağım. Şimdi güzel güzel diziden konuşalım da bitsin şu konu.

Evet dizimiz bir Kore dizisi. Baş rollerde dört kadın var... gibi görünse de ağırlık Han Ga In'de. Ben daha önce onun iki dizisini izledim ve ikisinde de oyunculuğu kötüydü. Burada bayağı iyiydi ama. Zaten aradan çok yıl geçmiş o dizilere kıyasla gelişmesi normal.
Konusu şöyle; Jang Se Yoon (Han Ga In) iki yıl önce kocasını kaybetmiş, kızı ile yaşayan bir kafe işletmecisidir. Kocasının ölümünde  dolayı ona sigorta parası kalmıştır. Ancak o bunu harcamayı reddeder. Bir gün telefonuna isimsiz, sessiz çağrılar gelmeye başlar.


 Adam Se Yoon'un yeni tanıştığı biri. Kızı ile aynı okula giden kızı var.

Bakıcı olarak işe aldığı kadın.

Kim Eun Soo bir psikologdur. Eskiden birlikte olduğu evli adamın oğlu bir gün ondan danışmanlık almaya gelir. Babasının öldüğünü ve ölümünden sevgilisinin sorumlu olduğunu düşündüğünü söyler. Katili  hala bulunamamıştır. Bu durumda Eun Soo geçmişi ve o zaman yaptıklarını düşünmeye başlar.


Han Jung Won Bir öğretmendir. Aşırı duygusal olduğu anlarda duygularını kontrol etmede problem yaşar. Ünlü bir şef olan kocasıyla bebek sahibi olmak istemektedirler ancak bir türlü olmaz. Bir gün okuldaki başka bir öğretmene sinirlenip düşüncesizce bir harekette bulunur.





Do Hwa Young hukuk okumuştur ancak avukatlık yapmak yerine bir hukuk firmasında avukat yardımcılığı gibi bir iş yapmaktadır. Hayatta tek bir kişiye bağlı kalmayı istemez. Bir gün bir müşteri kocasının onu aldattığını ve boşanabilmek için kanıt toplamalarını ister. Ancak adam Hwa Young'un çok yakından tanıdığı biridir.


Dizinin başında bu dörtlünün bir adam öldürdüğünü görürüz. Se Yoon "O bizi kandırdı, öldürmeye çalıştı. Bu yüzden ölümü hak etti." der. Daha sonra iki ay öncesine döner ve o duruma nasıl geldiklerini izleriz. Kişisel fikrime göre dizi çok güzeldi. Kore dizilerini sevenler bu dizi için farklı olmuş diye düşüneceklerdir. Normal Kore dizilerine göre cesur olduğunu da söyleyebilirim. Dizi özellikle başlarda heyecanını hiç kaybetmiyor. Hatta her bölüm sonunda diğerine geçmek istiyorsunuz. Zaten 12 bölüm olduğu için de hemen bitiveriyor. Ancak bu tarz yabancı dizileri çok izlediyseniz sıkılıp hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. Bunun nedenini de spoi kısmında söyleyeceğim.





*** S P O İ ***
Diziyi izlerken başlarda çok hoşuma gitse de sonunda baş rollerin hayatının suya sabuna dokunmadan bitirilmesi beni biraz hayal kırıklığına uğrattı. Kore dizilerinde herkese mutlu son yazma çabası yüzünden "ne yani tüm şüphelerim boşa mıydı" diye düşündüm. Se Yoon'un kocasının hırsı uğruna yaptıklarını görünce şaşırdığımı ve senaryonun bu yönde olmasını beğendiğimi söylemek istiyorum ayrıca. Yaptıklarının nedenlerini azıcık ucundan da olsa geçmişine bağlamaları da havada kalmasını engellemiş. Ancak en eğreti duran şey kadınların arkadaşlıklarıydı. Resmen Se Yoon için adam öldürmeyi göze aldılar. Yasa dışı işlere karıştılar. Üstelik hepsinin sorumlulukları, kendi düzenleri varken her şeyi kaybetmeyi göze aldılar ama bu dostluğun altı boş duruyordu. Sadece liseden yakın arkadaşlar hala görüşüyorlar diye kimse kimse için bunu yapmaz. Kaldı karakterler her aksiyonlu olaya, her adam takip etmeye, etrafta bir sürü cinayet işlenirken olası katillerle yüzleşmeye falan kendi başlarına gittiler. Yanlarında ne savunma aleti ne de yetkili bir koruyucu olmadan. Sadece ses kaydı yaparak olayları çözmeye çalıştılar resmen. Buralar biraz saçmaydı bana göre. Dörtlünün geçmişlerinde onları birbirine bağlayan bir sır falan olsaydı ya da birbirlerinin en zor zamanlarında daha önceden kenetlendiklerini gösterselerdi bu kadar sırıtmazdı. Bir de duygu bozukluğu olan kadın nasıl o kadar gergin anlarda kendini tuttu anlamadım. Hep, öğretmene sinirlenip o davranışı yapan biri bu durumlarda daha abartılı tepki vermeliydi dedim durdum.
Kore dizisi bazında iyi bir dizi ancak bu hikayeye daha iyi bir senaryo hazırlanabilirmiş.
*** S P O İ - S O N ***

Yani yabancı dizilerde böyle cinayet, entrika konulu şeyleri çokça izlediyseniz bu dizi onların başarısız bir kopyası gibi kalacaktır. Ancak Kore dizisi izleyiciyseniz ve bu diziyi izlemediyseniz beğeneceğinize eminim. İzlemeyi düşünenlere şimdiden iyi seyirler.
Mutlulukla kalın.

20 yorum:

  1. Nedense bir türlü izleyemedim kore dizisi aslında bir sürü de film ve dizi önerim var ama elim gitmiyor nedense

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevk meselesi bence. Ben yıllardır Asya yapımlarını izliyorum nereden baksanız on yıl oldu. Lise birde başladım. Tüm gençliğim onlarla geçti. Mesela Amerikan dizileri de bana hitap etmiyor. Çok azı dışında izlemekten hoşlanmıyorum. O yüzden isteğiniz yoksa zorlamayın bence. Dizi filmler keyifli vakit için olmalı bence.

      Sil
  2. Öncelikle tebrik ederim, harika bir gelişme olmuş aslında bu.

    Aslında kendi başına yaşamak, kendi hayatını kurmak fikri gayet keyifli görünüyor. Seni kaygılandıran tek başınalık mı yoksa ekonomik nedenler mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında şu an için tek başına olacağım bir durum yok. Yurtta kalmak hala ihtimaller arasında ama genel olarak evden ayrılacak olma fikri beni en kötü hissettiren şeydi. Sonra derslerin bir gün olacağını öğrenince geliş gidiş yaparım dedim. O zamanda hem ekonomik nedenler hem de sonunda ne olacak kaygısı aldı beni. Yani okul bitmedi, iş meselesi soru işareti gibi duruyor. Kimle konuşsam ya işsizlikten ya da özel sektörün kötü şartlarından şikayetçi. Hepsi birden beni çok kötü hissettirdi. Şu an aşmaya çalışıyorum. İnşallah iyi olur demekten başka bir şey gelmiyor elimden. :)

      Sil
  3. Üniversiteden sonra insan her şeyin belli bir çizgide ilerleyeceğini düşünüyor insan ama yapacak seçimler asla bitmiyor. Yüksek lisans güzel bir fırsat ama haftada bir gün dersinin olması sıkıntı tabi:( Belki oraya yerleştikten sonra başka şeylerle uğraşma fırsatı bulursun, bir iş ya da kurs gibi? Ne olursa olsun hakkında hayırlısı olsun :)))

    Diziye gelirsek de listemde olan bir dizi kendisi, kadınların etrafında dönen dizileri daha bir seviyorum ama sayıca az oldukları için idareli tüketmeye çalışıyorum :D Be Melodramatic izliyorum bu aralar, o bitince düşeceğim boşluğu bununla doldurabilirim belki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel dileklerin için. Öyle gerçekten hayatta hiçbir şey tam oldu diyemiyorsun.
      O diziyi ben de duydum merak ediyorum ama sıra kalabalık bu sıralar. Kadınların dünyası daha yakın hissettiriyor beni de. Hikayeye çabuk girebiliyorum.

      Sil
  4. Hakkında her şeyin en hayırlısı olsun :)
    Hmm bu diziyi hiç duymamıştım. Ama son zamanlarda hiç bir diziyi izleyemiyorum ben yahu. Neye başlasam yarım kalıyor.. Spoiler kısmını okumadım, eğer bir gün izlersem diye.. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, hepimiz için inşallah. :)
      Benim de öyle dönemlerim oluyor sonra bir tane dizi, film çıkıyor ve yeniden sahalara dönüyorsun. :D

      Sil
  5. Ya çok sevindim, hayırlı olsun :). Ben Adana'da yaşamayı pek sevmedim ama umarım sen harika zamanlar geçirirsin. Adana gezmek için çok güzel bu arada benim için :).

    Sen bence biraz endişelisin güvenli ortamından çıkacağın için, kolay bir yol değil ama emin ol bir süre sonra iyi ki diyeceksin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Valla Adana'yı ben de sevemedim. :D Çok bunaltıcı havası. Şehri tam bilmiyorum daha arabayla gidip geldiğimiz için hep. Otobüs yolculukları başlayınca anlarım her halde.
      Bakalım hepimiz bir şeyler için çabalıyoruz inşallah hepimiz için güzel bir gelecek vardır ve yaptığımız şeyler için iyi ki diyerek yaşarız. :)

      Sil
  6. İzlemedim, bilmiyorum ama bu adda yabancı bir dizi de vardı. :)
    Dizi, kitap seviyorsanız ben de beklerim sayfama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet zaten uyarlama o diziden. Ben yazmamışım. :) Sayfanızı takipteyim zaten elimden geldiğince ziyaret ediyorum.

      Sil
  7. dizi iyi gözüküyoo. kore dizileri izle izle bitmiyore :) hayırlı olsun. yani başlıyon de miiii oleey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okulu diyorsan başladım evet. İlk dersime geçen Çarşamba girdim. Güzeldi, bakalım.
      Gerçekten hiç yetişemiyoruz ya. Şu an bile izlediğim dizi bitince başlayacaklarımın uzunca bir listesi var. Keşke işi gücü bırakıp dizi-film-kitap üçlemesinde yaşasak. :D

      Sil
  8. sen de katılsanaaa ortak öyküyee yaa :) katılmak istersen ama bana söyle veya sessiz gemiyee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilik okuyucu olarak parçası olayım ya. Hikaye yazacak cesaretim yok şu sıralar. Çok teşekkür ederim ama. :)

      Sil
  9. ben de bu yıl mezun oldum okuduğum şehre yerleşme kendi düzenini kurma telaşı yüksek lisans için bir şeyler yapmaya çalışmak ve bazı sağlık sorunlarıyla boğuşmaktan dolayı neler hissettiğini çok iyi anlıyorum, üstelik ev bulup evde düzen kurma kısmı başlarda tam bir kabustu :) şimdiye dek derslere başlamışsındır yeni yaşadığın yere de alışmaya başlamışsındır sanıyorum :) her şey gönlünce olsun bol başarılar dilerim :) diziye gelirsek keşke spoiler kısmını okurum ne olacak diye cesur davranmasaydım :D ama yine de merak ediyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle spoiler için üzgünüm. Spoisizsiz yazı yazı değildir mantığı var bende bu yüzden her olan biteni ortaya dökmeden yazıları bitiremiyorum.
      Hayırlı olsun diyeyim bir de mezuniyetin için. Umarım her şey gönlünce olur ve çok güze yerlere gelirsin. İyi dileklerin için de ayrıca teşekkür ederim. Dersler başladı, şimdilik bir gün olduğu için geliş gidiş yapıyorum. Buradan Adana dört saat. İdare ediyorum bir şekilde. Ders çalışmayı hem özlemişim hem özlememişim. Çok yaman bir çelişki içindeyim. :D Bir şeyler olsun diye uğraşıyorum bakalım. Zaten herkes biraz öyle değil mi? Bitmiyor hiçbir zaman tam oldu diyemiyorsun. Birazcık akışına bıraktım şu sıralar. Yıllardır dilimde olan hem nefret ettiğim hem de sığınacak tek limanım olan o sözle geçiyor günler: Hayırlısı.

      Sil
    2. ay sen uyarmışsın zaten spoi diye istediğin şekilde yazarsın ki :D benim huyum da spoi okumak kendimi tutamıyorum bazen meraktan :D gidip gelmek tek gün için yorucu oluyordur kolaylıklar dilerim. haklısın hiçbir zaman bitmiyor ki. akışına bırakmak mecbur kaldığım zaman başvurduğum bir yöntem benim de ve bir şeyleri akışına bırakmayı hiç sevmesem de şuan tam da öyle yapıyorum :D ben de senin iyi dileklerin için teşekkür ederim çok çok :)

      Sil
    3. Benim içimde de küçük bir meraklı var. Bazen onu sakinleştirmek zor oluyor. Ben seviyorum yolculukları ya. Hatta hep otobüste olsam hiç şikayet etmem. :D Hayat bir şekilde devam ediyor. Hatta o hep devam ediyor ama bazen biz gerisinde kalıyoruz. Önemli olan bulunduğumuz anda mutlu olmak.

      Sil