Neler Hakkında Yazıyorum?

14 Ekim 2019 Pazartesi

More Than Blue - Film

Merhabalar.
Bir film yazısı ile buradayım. İlk olarak Renkli Tırtıl blogunda gördüğüm ve 'nasıl yani Tayvan mı, Kore değil mi?' diyerek içeriğe tıkladığım, okuduğumda ise 'aa uyarlama yapmışlar. Jasper mı var hemen izlemeliyim.' diye resmen üzerine atladığım bir film.
Kore versiyonunu bayılarak ve çokça ağlayarak izlemiştim. Kore camiasına ilk girdiğim yıllarda ilk izlediğim filmlerden biriydi bu yüzden benim için hala çok kıymetlidir.
Ben Tayvan versiyonunu Tayvan Drama sitesinden izledim. Size de tavsiye ederim çevirisi çok iyiydi. Oyuncuları da benim çok sevidiğim kişiler. Biri Jasper Liu(K), diğeri ise blogda yazısı olan Ai filminde de oynayan Ivy Chen(Cream).
Konusu şöyle bir gün bir sanatçı dinlediği bir şarkıdan çok etkilenir. Bunu albümüne eklemek ister. Söz yazarı ve bestecisini bulmaya çalışır. Şarkıyı kimin söylediğini sorduğunda ise aldığı cevap eskiden onların şirketinde çalışan ancak şimdi ölmüş olan birine aittir. Bu kişini ismi ise Chang Che Kai(K)'dir. Şarkının söz yazarı ise onun tek yakını Song Yuan Yuan(Cream).
K ve Cream lise zamanlarında tanışmış ve o zamandan beri birbirinden hiç ayrılmamış iki arkadaştır. K'nin babası kanserden ölmüş annesi ise daha fazla yanında kalamayacağını söyleyerek onu terk etmiştir. Okulda herkesten uzakta ömrünü geçirmeye başlayan K, Cream'in onu fark edip yanına gelmesiyle bir arkadaşa sahip olmuş olur. Cream'in ailesi de araba kazasında ölmüştür ve kimseleri olmayan bu iki kişi birlikte yaşamaya karar verirler.
***İleride yazıdan çok resim var. Spoi olabilir o yüzden hızlıca sona atlayabilirsiniz.***
Aralarında başlarda böyle bir yakınlaşma olsa da ikisi de arkadaşlıklarına zarar vermemek için bir türlü ilişkilerine isim koyamazlar. Birbirlerine hem anne, hem baba, hem arkadaş, hem de sevgili gibi olurlar.

Her şeyi beraber keyifle yapacak birinin olması harika olurdu.
Burası çok dokunaklı.








"Evlilik mi?"




İzleyen herkesin izini parçalayan o an.

Kore versiyonunda kız adam hastayken yanına gidiyor muydu hatırlamıyorum açıkçası. Çok uzun zaman oldu izleyeli ama burası çok duygusaldı.







Bu sefer nedense yazacak bir şey bulamıyorum. Film çok güzeldi. Repliklerden sahnelere kadar Kore versiyonu ile aynıydı. Sadece Kore versiyonu daha eski Tayvan versiyonu günümüzde geçiyor. Çok sıcak çok acı çok aşk dolu bir filmdi. İzlemeyi düşünenler peçetelerini alıp başına geçsinler.
Mutlulukla kalın.

6 yorum:

  1. hımmm izlenirmiş uyar bana heyooo :)

    YanıtlaSil
  2. Ah hüngür hüngür ağlamalık garantisi olan bir film sankim :) Ama severim ;) Sağolasın.

    YanıtlaSil
  3. aaa konusunu sevdiim izlemek lazım :) kore versiyonunu da duymamıştım merak ettim onu da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi seyirler şimdiden. Kore versiyonu daha ayrı bende. İlk onu izlediğim için sanırım ama bu versiyon da oyuncularla çaldı kalbimi. İkisini de öneririm. :)

      Sil