Neler Hakkında Yazıyorum?

11 Mart 2019 Pazartesi

Nakışlı Çanta Yapımı

Merhabalar.
Şu son zamanlarda hiç bilgisayar başına geçemiyorum. O yüzden ne bloga yazı yazmaya ne de takip ettiğim sayfaları kontrol etmeye fırsatım olmuyor. Ama bugünkü 'sınav sonrası iznini' değerlendirmeye karar verdim.Daha sonra çalışma maratonuna devam. 24 Mart'tan sonra tekrar buralarda olurum.
Evet bugün sizlere çok önceden yaptığım ama sürekli yazısını ertelediğim bir çalışma ile geldim. Nakış yapmayı sevdiğimi biliyorsunuzdur. Bu iki çantadan sonra bırakmış olsam da koşuşturmam bitince yeniden ufak ufak bir şeyler yaparım. Şimdi isterseniz çantaları anlatmaya geçelim.
Artık bu vazo köşemizde balıklar olsa da eskiden şifoniyerin üstü böyle bol vazolu bol biblolu bir haldeydi.
Öncelikle canım anneme yaptığım çanta ile başlayalım. Annem iş yerinde ufak eşyalarını koymak için bir çanta arayışındaydı. Ben de sen alma ben sana bir tane yapayım dedim. Birkaç model arayışından sonra Youtube'da izlediğim Silver Snow kanalında Koreli birinin nakış videosunda gördüğüm çiçek buketinin yanına annemin adını işlemeye karar verdim. Yakın zamanda bir Youtube kanalı önerisi daha yazacağım orada bahsederim bu kanaldan da.
İsmi yazarken 'back stitch' yöntemini kulandım. Çiçek buketi için ise papatyaların yapraklarını 'lazzy daisy', sap kısımları 'outline stitch', yapraklar 'fishbone stitch', sapların üzerinde ve çiçeklerin ortasında gördüğünüz tomurcukları da 'french knot stitch' yöntemi ile yaptım.
Nakış bitince kumaşı kasnaktan çıkarıp kenarlarını ve fermuarı diktim.
*
Diğer model biraz daha zordu ama yapması çok keyifliydi. Özellikle bu tarz saç detayı olan nakışları denemeyi çok istiyordum. Bu çantayı da çok yakın bir arkadaşıma hediye olarak yaptım.
Gördüğünüz gibi ilk olarak modeli kumaşa çizdim. Kumaşı kasnağa gerdikten sonra da en dıştaki çemberi yaparak modeli işlemeye başladım.
Çalışmadaki sap şeklinde olan her yeri 'outline stitch' yöntemi ile yaptım. Bordo renkli kısımları 'satin stitch' yöntemi ile yaptım. Tomurcuk kısımlarında yine 'french knot' yöntemini kullandım.
Kızın saçları için 'turkey stitch' yöntemini kullandım. Aslında tarakla ipleri açabilsem daha da güzel olurdu ama benim iplerim bir türlü açılmadı ben de bu şekilde bıraktım. Kızın elbisesi için de 'satin stitch' yöntemini kullandım.
Daha sonra saçların birleşik kalan uçlarını kesip açtım.
Ortası görünürse beyaz bir alan değilde saç rengi gözüksün diye ortasını doldurdum. Burada mümkün olduğunca kısa adımlarla işleme yaptım. Çünkü sık bir görüntü olsun istedim.
Daha sonra uygun boylarda saçları kısalttım ve farklı uzunlukta olan ipleri eşit bir görüntüye getirmeye çalıştım.
Benim yapmaya çalıştığım modelde saç topuzdu ama benim iplerim çok olmadığı için ve açılmadığı için topuz yaptığımda çok kötü bir görüntü oluştu. Ben de bir kısmını örüp açık bırakamaya karar verdim. Ucuna da beyaz iple toka yaptım.

Burada gördüğünüz pamuk olması gereken beyazlıklar da değiştirdiğim kısımlardan. 'turkey stitch' yöntemi ile U şeklindeki bir kısmı işledikten sonra iple birleştirdim ve çiçek tarzı bir görüntü oluşmasını sağladım.
En sonunda kasnaktan kumaşı çıkarıp kenarlarını ve fermuarını diktim.
Yapmayı düşünenler olursa diye ayrıntılı kısımlarını çekmeye çalıştım. Umarım beğenirsiniz. Başta zahmetli görünse de çok kolay iki model de. Yapmayı düşünenler kolaylıkla yapabilirler.
Benden bu günlük bu kadar. Sorularınız olursa yorumlara beklerim. Kendinize çok iyi bakın.
Mutlulukla kalın.

12 yorum:

  1. Zahmetli ve beceri isteyen bir iş gibi geldi bana. Ellerine sağlık. İkisi de birbirinden güze olmuş lakin ben ilkini daha çok beğendim. Detaylı anlatım ve fotoğraflamalar içinde emeğinize sağlık. 😇

    YanıtlaSil
  2. anneiz ne kadar mutlu olmuştur ...çok değişik motifler bulmuşsunuz...elinize sağlık...sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. :) O kadar farkli modeller var ki. Hep aklim kaliyor. :D

      Sil
  3. Ne kadar hoş olmuşlar özellikle son fotoğraftakine bayıldım
    emeğinize sağlık 😇

    YanıtlaSil
  4. ay iyisin de miii, sınavlar her şey yolunda muuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyiyim iyiyim. Az kaldı bitiyorlar. :)

      Sil
    2. oleey kolaylıklaar başarılar dileriim :)

      Sil
    3. :) Teşekkür ederim.

      Sil
  5. Canımcım bir mimin var bende gelip alırsan sevinirim :))

    YanıtlaSil